Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tummanharmaa mekko ok-hautajaisvaate pikkutytölle?

Vierailija
28.09.2011 |

Kyseessä on läheisen sukulaisen (ei kuitenkaan perheenjäsen) hautajaiset. Tummanharmaat mekot olisivat valmiina kaapissa, ei tarvitsisi ostaa uusia vaatteita.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lapsen kohdalla riittää, että on puhtaat siitit vaateet päällä! Aikuisella voi olettaa olevan jotain mustaa, mutta lapsen kohdalla n jää monesti pieneksi ja on tavallaan tuhlausta!

Vierailija
2/8 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jos ei ole mitään printtejä tai kimalteita tai muuten "prinsessamainen" mekko.



Monet muutkin hillityt värit minusta kävisivät: valkoinen, tummansininen, ruskea, tummanvihreä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta on. Meidän tytöt olivat juuri hautajaisssa harmaissa yksinkertaisissa ns. liivimekoissa. Heillä oli mustat sukkahousut, kun siihen kokonaisuuteen hyvin sopivat, mutta nekin olisi mielestäni voinut halutessaan korvata vaaleilla.

Vierailija
4/8 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lapsen kohdalla riittää, että on puhtaat siitit vaateet päällä! Aikuisella voi olettaa olevan jotain mustaa, mutta lapsen kohdalla n jää monesti pieneksi ja on tavallaan tuhlausta!

Aivan noin. Ei tarvitse lapsille ostaa mustia vaatteita erikseen. Hautajaisissa on tarkoirus pukeutua asiallisesti vainajaa kohtaan ja tilaisuuden luonteen mukaan. Ei aikuisillekaan tarvitse olla välttämättä kokomustaa, vaan hillitty ja siisti tumma vaatetus. Nykyään hautajaiset ona pienen ryhmän tilaisuus ja kokomusta ei sovi monenkaan olemukseen vaan saa hautajaiset tuntumaan entistä kaukaisemmilta. Tilaisuuden tarkoirus on kuitenkin muistella ja kunnioitaa vainajaa. NÄmä ovat vain minun mielipiteitä ei etikettikirjasta.

Vierailija
5/8 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis harmaa on hyvä väri kenelle tahansa hautajaisissa.



Meillä esikoisella oli pikkuveljensä hautajaisissa harmaa liivimekko, valkoinen paitapusero alla ja valkoiset sukkahousut.

Vierailija
6/8 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan olleeni n. 10-vuotiaana kaukaisen sukulaisen hautajaisissa tummanvihreässä asussa eikä kukaan varmasti katsonut pahasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä vaan hillitty väri on ok. Harmaa, tummansininen, valkoinen...



En laittaisi lapsellekaan kirkuvan punaista tai keltaista tai kukallista asua.

Vierailija
8/8 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin pieni iloinen tyttö kirkkan keltaisessa mekossan, hautajaisissa. Tuli sellainen olo että elämä jatkuu, ja eikä vainajakaan ollut mikään sellainen ihminen joka olis halunnu kenenkään olevan surullinen tai synkkä hänen kuolemastaan. Samoin kirkkaat ja iloisen väriset kukkaset ovat olleet eniten tuttujen mieleen, kun on puolisoita kuollut. Olen 50v, ja ihmeen paljon munkin ikäisiä ja nuorempia menehtyy.