Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos miehesi sanoisi häpeävänsä raskauttasi, miten reagoisit?

Vierailija
28.09.2011 |

Minä reagoin itkemällä. Eilen illalla mies totesi että häntä hävettää niin paljon kun lapsi on saanut alkunsa avioliiton ulkopuolella. Yllätysraskaus, totaalisesti, kun minun ei pitänyt ikinä lapsia saada.

Sain niin kovan ahdistuskohtauksen että meinasin oikeasti tukehtua itkuuni ja räkääni eilen illalla, se tunne on aivan kauhea kun ymmärtää totaalisesti että toista hävettää tilani. Ja raskaus on puolessa välissä eli sitä ei oikein voi enää edes piilottaa... :( Vaikka kuinka yritän. Kun kysyn mieheltäni mitä hän haluaa, muuttaa pois kaupungista, salailla, kertoa totuuden, hän vain vastaa että hän ei todellakaan tiedä.

Mies ei ole paha, mutta ei ymmärrä kuinka paljon sattuu kun sanoo noin :(

Ahdistaa ja sattuu, minulla ei ole ketään kenen kanssa puhua... :( Itse rakastan tätä lasta jo nyt yli kaiken!!!

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille oli täysin selvää, että lapset siitetään avioliitossa.

Vierailija
2/41 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä asiaa ei muuta enää mikään, vaikka menis sata kertaa naimisiin, lapsi on saanut alkunsa avioliiton ulkopuolella. Vielä kun oli yllätysraskaus, se huomattiin tosi myöhään eikä kenellekään jää epäselväksi että me ei naimisissa olla oltu kun lapsi ollut jo tulossa.

Mies ei kehtaa edes kavereilleen kertoa totuutta ja olen sitten välikädessä. Toisaalta haluaisin kertoa koko maailmalle, toisaalta en halua miestäni satuttaa... mutta miksi hän sitten haluaa satuttaa minua, en ymmärrä?

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi maailmankatsomus kieltää seksin harrastamisen ennen avioliittoa, niin miten lapsi sitten on saanut alkunsa? Oletteko nyt naimisissa - ellette, niin miksi ei? Oliko mies iloinen kun alunp. kerroit raskaudesta?

Minun on vaikea kuvitella että mieheni ajattelisi noin, joten en tiedä miten reagoisin.

Vierailija
4/41 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rakastat miestä ja mies sinua, niin vielähän te maistraattiin kerkeätte. Ei kai maaseudullakaan enää ajatella, että ennen avioliittoa ei kukaan harrasta seksiä?

Itse kysymykseen: musta olisi tuntunut todella pahalta, jos mies olisi noin sanonut, ollaan tosin aviossa.

Vierailija
5/41 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ollaan naimisissa, mutta kuten sanoin se ei muuta asiaa miksikään että lapsi on saanut alkunsa avioliiton ulkopuolella. Piste.

Kyllä minäkin olisin halunnut ensin naimisiin ja sitten lapsia mutta asiat ei aina mene niinkuin suunnittelee, ja kuten jo kerroin, minun ei ikinä pitänyt lapsia saada ilman hoitoja! (silti söin kyllä pillereitäkin!)

ap

Vierailija
6/41 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tosi uskonnollisia?

Eikös nykyään jo suuri osa lapsista synny avoliittoon.

Enpä kyllä hyväksyisi mieheltä tuollaisia puheita..jos kehtaa seksiä harrastaa niin kyllä aikuisen ihmisen pitää kehdata myös kantaa vastuu. Eihän tommonen ole mies eikä mikään.

Vierailija
7/41 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mies tarkaan ottaen sanoi häpeävänsä, sinun raskauttasi vai sitä että olette harrastaneet seksiä ennen avioliittoa, vai sitä että hän on rikkonut omia periaatteitaan vastaan?

Vierailija
8/41 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies, olishan se ukko voinut ajatella asiaa silloin ku sitä lasta tehtiin.. Mut ei, täähän on ap:n moka.

Vierailija
9/41 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille oli täysin selvää, että lapset siitetään avioliitossa.

pidättäydyitte seksistä ennen avioliittoa? Jos ette, niin älä arvostele, sillä mikään ehkäisykeino ei ole 100-varma.

Ap, auttaisiko tilanteessanne, jos menisitte naimisiin ennen vauvan syntymää? Ei tarvitsisi ainakaan mennä isyydentunnustukseen ja kyselijöille voisitte todeta vain olevanne naimisissa, sen enempää selittelemättä.

Ja muistakaa, että harva nykyaikainen ihminen pitää au-lapsia "syntinä". Ja mielestäni se onkin perusteltua vain voimakkaasti uskonnollisilta ihmisiltä, muut haluavat vain hurskastella ja pönkittää omaa itsetuntoaan ja paremmuudentuntoaan.

Vierailija
10/41 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko uskovaisia? Ihan sillä kyselen, että lapsi on teidän välisen paneskelun aikaansaannosta (myös miehesi!) eikä ole millään lailla syyllinen tuohon.

Miksi menisit naimisiin tuollaisen sekopään kanssa? Ei säälitä yhtään tilanteesi.

terv. avoliitossa ja lapsi

Vierailija
11/41 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän häpeää kaikki noita kolmea, eniten varmaan ajattelee sitä että mitä hittoa ihmiset hänestä ajattelee. Hän on erittäin uskonnollisesta perheestä, joten kaveripiirikin lähinnä uskonnollisesta. Hän itse ei ole uskonnollinen, siksi näin on käynyt. Missään vaiheessa hän ei ole suoranaisesti iloinnut vauvasta, yritän saada hänet rakenneultraan mukaan jotta hän oikeasti ymmärtäisi että hänestä on tulossa isä...

Toisaalta tässä on sitten se kolikon kääntöpuoli, hän ei ikinä ikinä ikinä haluaisi jättää lastaan, siksi hän nyt yrittää niin kovasti olla meidän kanssa, mutta mielestäni se ei enää riitä kun mun voimat on ihan nollassa... :(

Mies sanoi kerran kun keskusteltiin, että asiat ois niin toisin jos me vain oltaisiin oltu aiemmin aviossa..... HELVETTI KUN SITÄ EI SAA ENÄÄ MUUTETTUU, MIKSI HÄN EI SITÄ KÄSITÄ?!

ap

Vierailija
12/41 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla noin tyhmä ap? Älä mene tuollaisen sekopään kanssa naimisiin, mieshän on ihan hullu.

Sinä kilttinä uskot miestä kuin Hemmi lammasta, mutta tosiasia on se, että SEKSISTÄ tulee raskaaksi. Turhaan "miehesi" sinulle kiukuttelee, kun itse sitä kanssasi harrasti. Miehesi on hiiri, joka syyllistää sinua omasta estyneisyydestään. Tuolle on olemassa ihan psykiatrinen määritelmä. Avioliitto tietäisi vain ongelmia ja lopulta mies jättäisi sinut.

Vierailija
13/41 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on silti outoa ja vanhanaikaista. "Ennenmuinoin" ennen ehkäisyn keksimistä sitä paitsi oli hyvinkin yleistä, että seukattiin, käytiin "friiuulla" eli tytön aitassa sekstaamassa - ja mentiin sitten naimisiin, kun tyttö tuli raskaaksi. Hyvin iso osa vielä 60-luvullakin morsiamista oli naimisiin mennessään raskaana!

No, kannattaa silti muistaa, että miestäsi hävettää ennen kaikkea hän itse. HÄNHÄN se seksiä harrasti ennen naimisiinmenoa. Joten hävetkööt mitä häpeää ihan itsekseen. Se hänen pidättäytymiskykynsä puute ei kumminkaan ole lapsen vika, ja sinuakin siitä on turha syytellä.

Joten itku pois, ap. Miehesi ehtii vielä moneen kertaan tottua ajatukseen ennen lapsenne syntymää.

Olennaista kristillisyyttä on se, miten hairahduksensa kantaa. Ei se, onko alkaa päälle erehtymätön.

Vierailija
14/41 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskonnollisen taustansa vuoksi. Kokee ehkä syyllisyyttä, kun ei ole elänyt sukunsa vakaumuksen mukaan ja on tapahtunut vahinko.

Miehen on nyt aiheellista myöntää tilanne todeksi ja kantaa vastuunsa.

Ellei ole iloinen vauvasta tuossa vaiheessa, niin kuinka on sitten, kun vauva syntyy ja vie aikaa ja valvottaa jne.

Onko miehellä ongelmia seksuaalisuutensa kanssa vai juontaako olotila juurensa ainoastaan ankarasta kasvatuksesta?

Vierailija
15/41 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla noin tyhmä ap? Älä mene tuollaisen sekopään kanssa naimisiin, mieshän on ihan hullu.

Sinä kilttinä uskot miestä kuin Hemmi lammasta, mutta tosiasia on se, että SEKSISTÄ tulee raskaaksi. Turhaan "miehesi" sinulle kiukuttelee, kun itse sitä kanssasi harrasti. Miehesi on hiiri, joka syyllistää sinua omasta estyneisyydestään. Tuolle on olemassa ihan psykiatrinen määritelmä. Avioliitto tietäisi vain ongelmia ja lopulta mies jättäisi sinut.

Mies tulee oletettavasti aina muistuttamaan sinua tilaisuuden tullen tuosta "häpeästä". Sitä paitsi, mies on aikuinen ihminen. Hän on tiennyt erittäin hyvin, että kun seksiä harrastaa, voi tulla raskaaksi ehkäisystä huolimatta. Selibaatti kun on ainoa 100 prosenttisen varma ehkäisy.

Oletko miettinyt, että mies saattaa siirtää "traumansa" myös lapseen? Haluatko, että lapsesi saa kuulla, kuinka toi häpeää hänelle?

Jos olisin sinä, nostaisin kissan pöydälle. On siis vakavan keskustelun paikka. Miehen asenteen on muututtava, se on selvä. Jos niin ei tapahdu, lähde. Ei ole myöskään lapsen edun mukaista elää moisen vanhemman kanssa.

Vierailija
16/41 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaa sinua törkeästi vain sen takia että ajattelee mitä muut ihmiset ajattelee. Eihän sillä pitäisi olla mitään väliä jos rakastaa sinua. Ei tee hyvää sinulle eikä vauvalle tuollainen ahdistus!

Oletko varma että haluat jakaa elämän noin epävarman ihmisen kanssa. Voi tulla tosi pahoja ongelmia jossain vaiheessa.

Vierailija
17/41 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sinut (ja tulevan vauvan) voimaan huonosti puheillaan ja käytöksellään. Jos hänelle on tärkeämpää suvun miellyttäminen (ja häpeä on sietämätöntä )kuin rakkaus sinuun ja lapseen. olisi varmasti viisainta ottaa jalat alleen. Tarvitset voimavarasi ihan muuhun kuin tuollaisen miehen ajatusmaailman tukemiseen.

Vaikea uskoa todeksi koko kirjoitusta, mutta oudompaakin kun olen nähnyt, niin mikesi tuo voisi olla tottakin.

Puhu neuvolassa asiasta ja samoin äidillesi ja ystävillesi. Tee miehen ongelmasta "julkinen". Niin kauan kuin salaat sitä, kärsit enemmän ja mies käyttää sinua sylkykuppinaan.

Vierailija
18/41 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on saanut tiukkoihin kristillisiin sääntöihin perustuvan kasvatuksen, niin siitä on vaikea täysin irrottautua...

Ikävää, todella ikävää sinun kannaltasi, mutta koita ajatella että miehesi ei mahda noille juurtuneille ajetuksille mitään.

RAKKAUS on kuitenkin tärkeintä. Jos oikeasti rakastatte toisisanne, olette sitoutuneet toisiinne ja aiotte olla loppuelämän yhdessä, niin sen pitäisi riittää.

Kuljet vaan ylpeästi maha pystyssä, ostat jotain ihania raskausmasua korostavia vaatteita oikein uhallakin, sulla on oikeus nauttia raskaudesta!!! Vanhat homekorvat tuomitsevine sääntöineen saavat painua h--vettiin. Menette sitten naimisiin myöhemmin jos siltä tuntuu. Minulle avioliitto merkitsee paljonkin, mutta ihan älytöntä tuomita itsensä tai joku toinen joka hankkii lapsia ennen papin aamenta!

Vierailija
19/41 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että mies on uskovainen ei todellakaan tarkoita ikuista rakkautta. Moni uskovainen on uskis vain, koska on niin sekaisin, että tarvitsee lääkitystä uskostaan. Jotain mihin uskoa pahimman yli.

Tuo ei lupaa hyvää. Älä ole miehen kanssa, hän satuttaa sinua jo nyt. Ajan myötä se pahenee, lopulta mies luultavasti lähtee itse kävelemään. Sitten sinua harmittaa, että olit kiltti.

Vierailija
20/41 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei lupaa hyvää. Älä ole miehen kanssa, hän satuttaa sinua jo nyt. Ajan myötä se pahenee, lopulta mies luultavasti lähtee itse kävelemään. Sitten sinua harmittaa, että olit kiltti.

Voi olla noin, tai olla olematta. Nyt mies kipuilee huonoa omaatuntoaan, mutta voi aivan hyvin päästä siitä raskauden edetessä eroon. Eihän se, että hän ei kyennyt pidättäytymään seksistä ennen avioliittoa ole sen vauvan vika, ja sen ehkä mieskin tajuaa.

Nyt ap on vasta puolivälissä raskautta. Se, että mies sanoo ajatuksensa ääneen vaimolleen on kumminkin eri asia kuin se, haluaako mies tahallaan satuttaa vaimoaan. Ehkä ei vaan tajunnut, että vaimo reagoi voimakkaasti.

Minä odottaisin ja katsoisin vielä.

-14-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme