Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sachertyylinen suklaakakku

Vierailija
28.09.2011 |

Hei,

Olen valmistanut suklaisen kakkupohjan ja tarkoitus olisi tehdä sacherkakku sillä erolla että käytän aprikoosihillon tilalla omatekoista omenasosetta. Miltä teistä ylipäänsä omena-suklaa makuyhdistelmä kuulostaa? Kuuluuko sacherkakun olla kuiva kun useissa ohjeissa ei mainita mitään kostutuksesta? Muistelisin että kermavaahtoa olisi tarjolla erikseen? Kävisikö omenamehu kostutukseen vai olisiko maito tai kahvi parempi?

Makuasioitahan nämä osittain ovat mutta mulla on niin vähän leivontakokemusta ja tarkoitus olisi tehdä sellainen "tajunnanräjäyttävä" herkkukakku :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kostuttaa voit omenamehulla/vedellä. Sacherkakun ei kuulu olla kuiva, joskaan ei läpimärkäkään.

Kermavaahto ei ole pakollinen lisuke, täälläkin kakku tarjotaan usein ilman sitä.

Terveisin Wienistä :)

Vierailija
2/4 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan kannata laittaa kostukkeeksi se happanee helposti, voi sitapaitsi olla ettei suklainen kakkupohja ole niin kuiva etta kostuketta tarvitsisi ollenkaan. Kokeile vaikka kadella milta se vaikuttaa. Omenasosetta voi samoin kokeilla mutta voi olla etta suklaan maku on liian vahva niin etta omenan makua ei juuri huomaa. Itse haaveilen kakusta jossa olisi soseutettuja kirsikoita tai vadelmia. Toisena taytteena voisi olla vaikka Philadelphia-juustoa johon on lisatty kaakaota niin etta tulee vaalean ruskean varinen tayte. Olen sammaa mielta siita etta kermavaahtoa voisi olla lisukkeena, ei taytteena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niissä ei kyllä kostuteta kakkua. Mutta pitää se silti mehevä, kuiva Sacher on kamalaa (sellaistakin olen täällä joskus saanut).

t. eka vastaaja Wienistä

Vierailija
4/4 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee sen pussin ohjeella hyvä Sacher. Eikä tarvitse mitään kostuketta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi