Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähtisitkö töihin? Lämpö 36,9´C ja kurkku kipeä.

Vierailija
27.09.2011 |

Onko ihan oikein jäädä kotiin, jos on lämpöä?

Oon ollut jo viikonlopusta asti kipeenä. Olo on toki jo nyt paranemaan päin.

Lämpöä 36,9`C. Kurkku on kipeä, ääni meinaa lähtee, pikku nuha edelleen.

Mun normaali lämpötila on noin 36`C, eli lievää lämmönnousua minulla kuitenkin on.

Työantajalle ilmoitin eilen aamulla etten pääse töihin. Tästä sairastamisesta ei koidu työnantajalle mitään haittaa, omat työni vain kasaantuvat, ja teen ne sitten, kun töihin palaan.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko työkykyinen? Pystytkö tekemään oman työsi luottettavasti? vai menisitkö työpöydän ääreen nuokkumaan?

Jos et jaksa keskittyä ja olet huonovointinen niin et ole työkykyinen. Jos taas pystyt täällä meidän ilona olemaan niin ehkä sinä sitte pystyt töihinkin menemään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ajattelin sitä, että olisi parasta yrittää parantua kunnolla tästä flunssasta, ettei se pitkity tai tule jotain jälkitauteja.

En tiedä onko ihan ok mennä räkäisenä paikkaan jossa on pikkulapsia?

Vierailija
4/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sulla ole edes kuumetta, joten et ole kipeä. Jos jokainen olisi kurkkukivun tai räkäisyyden takia pois töistä niin eihän siellä räkätautiaikana olisi ketään.

Vierailija
5/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei toi ole vielä mitään lämpöä! Töihin vaan mars!

Vierailija
6/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terkalta työterveydestä. Mutta tosi kiva jos sulla on pokkaa tollaseen. :)

PS. työnantajan työt ne sielä pakkaantuu teet sinä ne tai joku toinen; sinä olet vaan työntekijä, ne työt ei ole sinun vaan työnantajan.

Vierailija
7/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin eilen töissä. Lämpöä 37.5, kurkku kipeä ja lisäksi selkä niin p*ska, etten pystynyt kunnolla kävelemään/kumartumaan/istumaan. Ei sekään ihan fiksua ollut mutta kun olin ainoa vuorossa niin minkäs teet. Illalla meninkin sit päivystykseen ja viikko tuli pakkolepoa selkäkivun takia :/. Miksi meillä suomalaisilla on tollanen "työmoraali", että kipeenä pitää mennä töihin jottei vaan mollata lusmuksi? Voin vaan kuvitella mitä mun selkäkivusta töissä muut ajattelee...Meillä taannoin yksi sijainen oli kovassa kuumeessa töissä kun ei "kehdannut" jäädä kotiin - kaipa tämäkin kertoo jotain työpaikan ilmapiiristä.

Vierailija
8/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÖIHIN, LUSMU!

T. lääkäri

P.S. Tuo ei ole lämmönnousua, kuumetta eikä mitään muutakaan tavallisuudesta poikkeavaa.

Vierailija
9/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan selkeästi oli kuumetta. (Aamulla 38,6 C) Kuume tosin varmaan laski särkylääkkeellä. Ajoin taksilla työpaikan oven eteen. Nousin hissillä omaan kerrokseen ja lysähdin työpisteelle. En saanut mitään aikaiseksi ja muut kerääntyivät ympärille surkuttelemaan ja lohduttamaan. Iltapäivällä taas taksilla kotiin, olisin varmaan pyörtynyt bussiin. Nyt olo on onneksi paranemaan päin. Mutta pointti oli se, että sinun tilanteessasi lähtisin. Vaikka siinä ei kamalasti järkeä taida ollakaan. Minun takiani koko tiimin työnteko oli koko päivän jotenkin puolitehoista, kun joutuivat murehtimaan pärjäämisestäni. Meillä Suomessa on vain ainakin joillakin tapana käydä töissä vaikka itkua pidätellen ja toinen jalka haudassa koska sairaslomalainenhan on aina lusmu.

Vierailija
10/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, ai jaa! :)

Sori nyt vaan mutta sinun sijassa olisin kyllä hakenut sen saikun.

Vittuun tollaset "moraalit", jos terkka toteaa ihmisen työkyvyttömäksi niin toteaa. Ei se ole itsestä kiinni!

Se on jos menet töihin sairaana, sinun valinta muttei minun. Joku sinne työpaikalle kuuluu muttei se saa olla sairas.

Hohhoijaa sun kanssasi, olet kirjoissani yhtä tumpelo kuin ap.

7

Vierailija
11/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et edes mitään saanut aikaiseksi?

ja ihan selkeästi oli kuumetta. (Aamulla 38,6 C) Kuume tosin varmaan laski särkylääkkeellä. Ajoin taksilla työpaikan oven eteen. Nousin hissillä omaan kerrokseen ja lysähdin työpisteelle. En saanut mitään aikaiseksi ja muut kerääntyivät ympärille surkuttelemaan ja lohduttamaan. Iltapäivällä taas taksilla kotiin, olisin varmaan pyörtynyt bussiin. Nyt olo on onneksi paranemaan päin. Mutta pointti oli se, että sinun tilanteessasi lähtisin. Vaikka siinä ei kamalasti järkeä taida ollakaan. Minun takiani koko tiimin työnteko oli koko päivän jotenkin puolitehoista, kun joutuivat murehtimaan pärjäämisestäni. Meillä Suomessa on vain ainakin joillakin tapana käydä töissä vaikka itkua pidätellen ja toinen jalka haudassa koska sairaslomalainenhan on aina lusmu.

Vierailija
12/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaat ei kuulu työpaikalle. Se on sun pään sisänen vamma jos raiskaat omakätisesti työlakia.

Mistä tälläsiä työntekijöitä tulee? Ei todellakaan kaikki ole tollasia.

7

Vierailija
13/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen noin kerran vuodessa pois töistä pari päivää ja aina se syy on tuommoinen lämmönnousu ja kova kova nuha. Tiedän, että en silloin pysty mihinkään, joten jään kotiin.

Halveksun myös niitä työnsankareita, jotka tulevat sairaana töihin. Nämä ihmiset ovatkin sitten useammin sairaana, liekö syy kun eivät malta/osaa hoitaa itseään?

Vierailija
14/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai olet keittiössä töissä niin en menisi. Jos työ on istumista niin ei se kyllä kovin rasittavaa voi olla--> menisin. Huolehtisin hyvästä käsihygieniasta.

Vierailija
15/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jokainen olisi poissa pienen lämpöilyn ja kurkkukivun takia.

Vierailija
16/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, en menisi. Jos en tuntisi itseäni terveeksi, kuumemittarista viis. Minä olen noin kerran vuodessa pois töistä pari päivää ja aina se syy on tuommoinen lämmönnousu ja kova kova nuha. Tiedän, että en silloin pysty mihinkään, joten jään kotiin.

Halveksun myös niitä työnsankareita, jotka tulevat sairaana töihin. Nämä ihmiset ovatkin sitten useammin sairaana, liekö syy kun eivät malta/osaa hoitaa itseään?

Minäkään en ole kuin korkeintaan 2-3 päivää vuodessa sairaana, ja menipä vuosia etten ollut ollenkaan koko vuoden aikana pois töistä sairauden tai muunkaan syyn takia.

Työnantaja ei joudu työstä poissaolosta kärsimään, siitä kärsii ainoastaan minä, sillä minun työni siinä vain kasaantuvat, ei meillä kukaan tuuraa toista.

Minulle ei juuri koskaan nouse kovaa kuumetta, kerran 10 vuodessa voi olla yli 38`C, mutta olo on kuin jyrän alle jäänyt jos lämmöt on 37`C. Pahinta on jos nenästä valuu vetinen räkä, niin että menee nenäliinapaketti päivässä.

On ehkä parempi parantaa itsensä kunnolla kotona, ja tehdä sitten rästit pois alta kun menee töihin täydellä teholla.

Ap

Vierailija
17/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole kuin korkeintaan 2-3 päivää vuodessa sairaana, ja menipä vuosia etten ollut ollenkaan koko vuoden aikana pois töistä sairauden tai muunkaan syyn takia. Työnantaja ei joudu työstä poissaolosta kärsimään, siitä kärsii ainoastaan minä, sillä minun työni siinä vain kasaantuvat, ei meillä kukaan tuuraa toista. Minulle ei juuri koskaan nouse kovaa kuumetta, kerran 10 vuodessa voi olla yli 38`C, mutta olo on kuin jyrän alle jäänyt jos lämmöt on 37`C. Pahinta on jos nenästä valuu vetinen räkä, niin että menee nenäliinapaketti päivässä. On ehkä parempi parantaa itsensä kunnolla kotona, ja tehdä sitten rästit pois alta kun menee töihin täydellä teholla. Ap

Halusit täältä uskonvahvistusta, mutta luumuijalta vaikutat. en symppaa

Vierailija
18/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis voi vikisevien akkojen vikinät sentään! Sulla ei edes ole mitään normaalilämpöä suurempaa lämpöä! Oikeesti... voi vittu! Kurkkukipu ei ole mikään sairaslomasyy.

Vierailija
19/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän se nyt on selvä lämmön nousu jos normaali lämpö on 36 ja tämä lämpö kipeänä 36,9.

Tiesithän t-lääkäri, että jotkut sairastavat ilman kuumetta?? Toisille ei vaan nouse kuume.

Vierailija
20/23 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän se nyt on selvä lämmön nousu jos normaali lämpö on 36 ja tämä lämpö kipeänä 36,9.

Tiesithän t-lääkäri, että jotkut sairastavat ilman kuumetta?? Toisille ei vaan nouse kuume.

juu, kyllä vinkuintiaani, voi sairastaa ilman kuumetta, mutta silloin onkin pääsääntöisesti työkykyinen. Ja tiesitkö sinä, että ihmisen lämpö on aina ihan eri eri vuorokaudenaikaan mitattuna? Tuo 36,9c on ihan normi.

Myös sen voisin vielä vinkujille sanoa, että jos tarvitsee edes sekunti miettiä, meneekö töihin, niin ei ole oikeasti kipeä. Kun kipeys todella tulee, niin se tulee niin lujaa, että ei yksinkertaisesti ole työkykyinen, ja se on kipeydenlaatu, mikä oikeuttaa sairauslomaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi