Kokemuksia alatiesynnytyksestä 2 sektion jälkeen?
Odotan kolmatta lastamme ja kaksi edellistä synnytystä on päätynyt sektioon. Onko kenelläkään kokemusta alatiesynnytyksestä kahden sektion jälkeen vai onko suositeltu automaattisesti kolmatta sektiota?
Kommentit (14)
Vaan on ennemminkin itsestään selvyys että on sektio. Parikin ihmistä tunnen joilla 5 sektiota, joillakin kohtu ei kestä kuin 3.
..ainakin sanottiin että kahden sektion jälkeen ei voi enää synnyttää arpikudosten takia alakautta eli se on suoraan suunniteltu sektio.
28v ja 2 sektiota takana. Minulle sanottiin, että kohtu ei kestä enää kuin max yhden raskauden ja sekin pitäisi sektioida ajoissa.
Miksi ihmeessä haluaisit synnyttää, jos pääset sektioon?
Olen toipunut niin nopeasti sektioista (n.viikossa), että ei ole päivääkään harmittanut, että olen sektiolla synnyttänyt..
Minulla 2 sektioita ja toipuin muutamassa päivässä. Miksi haluat kipuja kun on tarjottava melkein kivutonta synnytystä? Vai tiedätko millaisista kivuista on kyse? Vauvalle on paljon vähemmän riskeja tulla maailmalle ilman näitä puristuksia normaalista synnytyksestä. Kun kipua voi välttä, miksi haluat olla marttyyri?
Minulla ainakin oli ensimmäiset 6 päivää sektion jälkeen sellaiset kivut, etten pystynyt hengittämään ja kävelemään/istumaan/yms. yhtä aikaa. Sen jälkeen ne vähenivät vähitellen, mutta kyllä niitä kipuja oli seuraavat kaksi kuukautta.
Tämän ketjun luettuani voin siis luopua toivosta saada synnyttää. Eihän sen pitäisi olla iso juttu, mutta kyllä se jää harmittamaan. :(
- ei-ap
Siksi, että sektio on todella suuri leikkaus, täynnä SUURIA vaaroja, komlikaatioriskejä sekä äidille että vauvalle plus että se ei todellakaan ole luonnollinen tapa syntyä tähän maailmaan. Siksi. Kipu kuuluu synnytykseen.
AP
Minulla 2 sektioita ja toipuin muutamassa päivässä. Miksi haluat kipuja kun on tarjottava melkein kivutonta synnytystä? Vai tiedätko millaisista kivuista on kyse? Vauvalle on paljon vähemmän riskeja tulla maailmalle ilman näitä puristuksia normaalista synnytyksestä. Kun kipua voi välttä, miksi haluat olla marttyyri?
Et saa synnyttää alateitse kahden sektion jälkeen.
ja mun kohdallani kyllä mietitään myös mahdollisuutta synnyttää alateitse. Lääkärin mukaan on vanhakantaista ajattelua, että kahden sektion jälkeen kolmas olisi automaattisesti sektio.
Kohtuarpi ja mahd. ohentunut kohdun seinämä on se riski, miksi kahden sektion jälkeen ei alatiesynnytystä suositella. Kymmenen vuoden synnytyssalikokemuksen perusteella myös yksi sektio aiheuttaa huomattavan usein ongelmia, komplikaatioita ja kiireellisiä/hätäsektioita sen alatiesynnytysyrityksen jälkeen. Onko sektioistasi vuosia aikaa? Jos ihan pieniä nuo edelliset lapset niin en kyllä lähtisi hengelläni, saati sitten sen syntyvän lapsen hengellä leikkimään ja alatiesynnytystä väkisin tahtomaan. Sektio on riski, mutta suunniteltuna pienempi ja kohturuptuura on kyllä viimeinen asia jonka haluat siellä synnytyssalissa kokea..
vaan se kolmaskin on ehdoton sektio repeämäriskin vuoksi.
minäkin olen ymmärtänyt. Kahden sektion jälkeen leikataan automaattisesti ja jokaisen raskauden jälkeen täytyy arvioida tilanne kestääkö kohtu enää yhtään raskautta sen jälkeen.
Ja tuolle sektion hehkuttajalle, niin kyllä se alatie on hyvin mennessään paljon helpompi ratkaisu. On se eri kiva kävellä itse sieltä synnytyssalista osastolle ja pystyä saman tein hoitamaan vauvaa ja hoitamaan omia pesuja yms. Nimimerkillä ei tikkejä, ei repeämiä kertaakaan.
Minulle sanottiin kahden sektion jälkeen, että seuraava on automaattisesti sektio. Mutta ei se niin mennytkään. Seuraava raskaus alkoi reilun vuoden päästä, ja silloin minulle annettiin mahdollisuus alatiesynnytykseen. Ymmärsin, että tilanne on aina tapauskohtainen. Koska olin synnyttänyt jo alakautta kaksi lasta (ennen noita sektioita siis), uskalsin lähteä alatiesynnytykseen. Joten mahdollista se on vielä kahdenkin leikkauksen jälkeen!
Olen synnyttänyt alakautta. Sektioiden välissä oli kuitenkin alatiesynnytyksiä kaksi. Lääkärit suosittelivat yrittämään alakautta. Jos sektiot peräkkäin, silloin ei enää alakautta voi yrittää, niin ainakin minulle sanottiin. Käynnistykseen ei vain ruveta, paitsi että tipalla kuotenkin käynnistettiin. Onneksi meni kaikki hyvin.
ovat jo mennyttä kalua eli kahden sektion jälkeen et voi enää synnyttää alateitse vaan saat automaattisesti sektion. Supistuksista ei välttämättä tule tarpeeksi voimakkaita, joten alatiesynnytystä ei enää suositella jos niitä on takana jo kaksi. Mulla on kaveri, jolle on tehty neljä sektiota.