kommentteja meidän häistä?
tää on siis vasta ihan suunnitelma, mitään ei oo viälä ruvettu tekeen asian eteen, joten mielenkiinnolla kuuntelen kommentteja!
Vihkiminen on meidän "kotikirkossa" josta tullaan hevoskyytillä meille. Asutaan isossa omakotitalossa, jossa on tooosi iso piha. Pihalle vuokrataan kunnon juhlateltta jos sattuu sataan, nii ei kastuta. Ruoka onki sit vähän erilainen. Soppatykki, josta saa joko hirvikeittoo tai lohikeittoo, ei olla viel päätetty. Seuraks kunnon ruisleipää. Jälkkäriks sitte se hääkakku ja kahvia. Ehkä myös jotai keksiä ym. Nii ja ruokajuomana sahtia, mehua ja maitoo
Kaaso ja bm tekee ohjelman josta meillä ei oo tietoo. Luultavasti vähä jotai leikkejä ja pari puhetta pitkin iltaa.
Sitten kun ilta rupee hämärtyyn ja vanhemmat porukasta ja lapset myös lähtee, niin kannetaan tarjolle olutta, lonkeroo, siideriä ja booli tottakai. Sytytellään puutarhaan lamppuja ja tehään siitä meijä oma yökerho. Kaupungin bilepaikkoihin kun on n50km matkaa. Juhlitaan sit niin pitkään kun jaksetaan,eli todennäkosesti aamuun asti. Seuraava yö siitä sit on vasta meijä hääyö hotellissa. Vieraille jokka jää pitkään on nukkumapaikat piharakennuksessa jos väsy yllättää.
Valokuvaajana toimii perhetuttu valokuvauksen opiskelija ja ne hääpotretit otetaan siellä kirkolla vihkimisen jälkeen.
Siinä se kai pääpiirteittäin, anteeks mahdolliset kirjotusvirheet,tihrustan täs puhelimella.... :)
Kommentit (46)
Muutaman kerran olen ollut häissä, joissa bestman on ilmoittanut, että nyt kaikki alle 18v ja yli 35v lähtevät, teitä ei täällä enää kaivata, nyt alkaa juhlan hauskin osuus ja loppuu pönötys. .
Minkä ikäisiä sulhanen ja morsian itse olivat tuollaisissa häissä? Entä bestman? Kuulostaa kyllä aika ikävältä...
Muutaman kerran olen ollut häissä, joissa bestman on ilmoittanut, että nyt kaikki alle 18v ja yli 35v lähtevät, teitä ei täällä enää kaivata, nyt alkaa juhlan hauskin osuus ja loppuu pönötys. .
Minkä ikäisiä sulhanen ja morsian itse olivat tuollaisissa häissä? Entä bestman? Kuulostaa kyllä aika ikävältä...
eli ihan aikuisia, koulutettautuneita (jos sillä nyt on merkitystä), ei välttämättä työssäkäyviä...
ensinnäkin tarvitaan vaihtoehtoja! Lohisoppa, porokeitto ja joku ihana vuohenjuustokeitto -- siis kolme kaunista valurautapataa, joissa kaikissa höyryävä, tuoksuva runsas ja ruokaisa keitto. Lisukkeeksi ei pelkkää ruisleipää vaan leipäbuffet -- kaikenlaisia tuoreita tuoksuvia leipiä, rukiista & vaalea kauniisti ja runsaasti esille. Lisäksi levitteitä: tuorejuustolevitteitä, yrttiöljyjä ja muutama iso ja laadukas juusto -- vaikka pari isoa briekiekkoa ja pari isoa mustaleimaista juustoa/pari kimpaletta vanhaa herkullista goudaa sekä ihan oikeaa voita kauniisti aseteltuna. Tarjoaisin keittojen kanssa myös viiniä -- tyyliin sopisi kauniista hanatynnyristä tarjottu punaviini ja valkoviini. Mutta muuten häät kuulostaa aivan ihanilta, rennoilta ja viihtyisiltä. Ruokatarjoilujen osalta lisäisin juhlavuutta, sitä voi tuoda myös keittoteemaan. Ajattele miten kauniilta höyryävät padat, leipäkeot ja puiset tynnyrit näyttävät kynttilöin koristellulla pöydällä juhlateltassa/katoksen alla!
eli ihan aikuisia, koulutettautuneita (jos sillä nyt on merkitystä), ei välttämättä työssäkäyviä...
Täytyy toivoa, että nämä henkilöt jonain päivänä esim. 36-vuotiaina saavat kutsun vastaaviin häihin. Ovat ehkä keskellä pahimpia lapsiperheen ruuhkavuosia, ovat kerrankin päättäneet lähteä juhlimaan ja hommata lapsenvahdin kotiin sillä ajatuksella, että ilta voi todennäköisesti venyä vähän pidempäänkin. Ja sitten yllätys: tulevatkin tuolla tavoin "ulosheitetyiksi" kesken juhlien...
häät yleensä mielletään tilaisuuksiksi, joissa tarjotaan hyvää ruokaa ja tarpeeksi.
Mun mies inhoaa hirveä, olisi mielummin ilman ja mä olen kalalle allerginen, enkä ole ongelmani kanssa yksin.
Eli jos meidät kutsuisit ja me tultais kylään, me jouduttais kurnivien vatsojemme kanssa lähtemään nopeasti pois.
Kannattaakin vierailta kysyä ruokarajoituksia ja sen mukaan tekemään päätökset.
Ja jos todellakin tarjoatte vaan soppaa, kannattaa laittaa ohjelma johonkin näkyviin, jossa lukee selvästi iltapala. Ikävä olla nälässä !!!
Asia johon ei juurikaan kiinnitetä huomiota on lasten viihtyvyys. Jos perhe tulee menee pahimmassa tapauksessa vanhempien kummankin aika vahtimiseen. Mutta ammattitaitoinen lastenvahti saa lapset viihtymään ja vanhemmatkin pääsevät vähän juhlan makuun. Tästä EI kannata pihistellä, varsinkin jos vaan soppaa tarjoatte.
En ymmärrä näitä booli-juttuja lainkaan, tulee mieleen niin nuoruus, mutta hei, itsepähän vieraanne tunnette ja sen mukaan menette.
niin minäkin kääntyisin paellan tai kiusauksen puoleen. Se jakautuu tasaisemmin, täyttää paremmin vatsan ja on helpompi syödä. Ja ehdottomasti oikeat astiat, kertikset viimeistään latistaa juhlatunnelman!
Teidän tavoittelemaan rentoon maalaistunnelmaan istuisi varmaankin ne kiusaukset paremmin. Ehdottomasti kannattaa tarjota kahta eri variaatiota. Senkin lisäksi laittaisin ruisleipää, maalaislimppua ja vaikkapa sulhaspiirakoita. Ja tietty hyvät päälliset; voita, munavoita, paria eri juustoa siivuina, paria leikkelettä, graavi- tai kylmäsavulohta, kurkkusiivuja, tomaattisiivuja, salaatinlehtiä jne. Ehkä vielä joku vihersalaatti lisäksi.
Itse en pidä sahdista, joten joutuisin sitten olemaan ruokailun ihan mehulinjalla. Kyllä arkiruuankin (niin, arkiruokaahan tuo on mitä aiotte tarjota) kanssa sopii viini. Alkossa kannattaa kysellä suosituksia, me saatiin omiin häihin hyvät viinit ihan vain kertomalla mitä tarjoamme ja pyytämällä suosituksia. Tai sitten tuollaisen ruoan kanssa sopii myös kuiva omenasiideri. Sitäkin saa Alkosta isommissa pulloissa, jolloin ei tarvitse ruuan kanssa juoda tölkistä, mikä karsisi viimeisenkin juhlavuuden.
Toivottavasti laitatte tarpeeksi istumapaikkoja. Seisaallaan syöminen on hankalaa, vaikka ei olisikaan keittoa (jolloin se on mahdotonta). Jos ei ole penkkejä ja pöytiä ja on kaunis ilma, voittehan laittaa vaikka vilttejä maahan ja järkätä piknikin (vaikka se kykkiminen juhlatamineissa vähän hankalaa onkin). Ja eihän kukaan nyt muutenkaan jaksa olla seisaallaan koko iltaa.
Teltan lattian tai osan siitä kattaisin jonkinlaisella laudoituksella, koska jos on vähänkin kostea maa, se menee heti mutavelliksi kun iso joukko ihmisiä sitä tallaa. Lisäksi korkkareissa on raskasta olla nurmikolla.
Minusta on ihan ok, että alkoholia ei ole paljon tarjolla ennen kahveja, tosin jotain muuta laittaisin sen sahdin lisäksi. Ja alkumalja ehdottomasti, se kohottaa tunnelmaa!
Jos ei löydy ihmistä joka varmasti haluaa seistä koko illan soittamassa levyjä, kannattaa hyödyntää esim. Spotifyn soittolistatyökaluja. Muistakaa ostaa premium häiden ajaksi ettei tule mainoksia!