Väsyttää- loma lopuillaan ja mies ei ole yhtäkään päivää ollut kahdestaan lapsen kanssa
Tosin lapsi on rasittava, hän on 9- vuotias autistinen ja kehitysvammainen, henkiseltä tasoltaan n 3- vuotiaan tasolla ja isokokoinen, että ymmärrän miestä kun on halunnut levätä.
Syksylle on luvassa ehkä tukiperhe, harmittaa ja inhoan itseäni kun väsyn omaan lapseeni. Mutta hän on 24/7 vahdittava, jota ei voi laske minuuttia kauempaa silmistään.
Töihinpaluu vain väsyttää, kun olisin kaivannut edes yhden päivän itsekkäästi vain itselleni.
Kommentit (11)
Meillä isyyslomakin oli sitä, kun isukki lepäili sohvalla ja roikkuin netissä.
mies ei oo yhtään päivää ollut yksin lasten kanssa, mä vaikka kuinka monta. Meillä "normaalit" 2 ja 4 vuotiaat. Tosi rentottava loma... Tai eihän hyvä äiti sais näin ajatella. Mutta koitetaan jaksaa.
Mä olen ekaa kertaa kahteen vuoteen kokonaisen päivän ilman lapsia. Seuraavaan kertaan taitaa mennä toinen mokoma... Tekee hyvää olla vain ihan itsekseen.
pidät vapaapäivän ja sanot ukolle ettet suostu muuhun
isä voisi yhden lomapäivän "uhrata" ja katsoa myös erityislastaan, ei se olisi mielestäni liikaa pyydetty!
Muuten todella hyvä että olette saamassa tukiperheen! Niitä ei meinaan joka puskassa kasva; kaikki kunnioitukseni kaikille tukiperheille -niin normilasten kuin erityislastenkin tukiperheille!
Tosin lapsi on rasittava, hän on 9- vuotias autistinen ja kehitysvammainen, henkiseltä tasoltaan n 3- vuotiaan tasolla ja isokokoinen, että ymmärrän miestä kun on halunnut levätä.
Syksylle on luvassa ehkä tukiperhe, harmittaa ja inhoan itseäni kun väsyn omaan lapseeni. Mutta hän on 24/7 vahdittava, jota ei voi laske minuuttia kauempaa silmistään.
Töihinpaluu vain väsyttää, kun olisin kaivannut edes yhden päivän itsekkäästi vain itselleni.
En kysy mitenkään pahalla, mutta en osaa kuvitella sitä tilannetta, että vaimo vaatii itselleen lomapäivän ja mies kieltäytyy. Vai miten se konkreettisesti tapahtuu? Jos joku osaa selittää järkevästi, ehkä ymmärrän. Itsellä mies, joka ei ole itsekäs, ja huomaan suhtautuvani tällaisiin kirjoittajiin alentuvasti ja tuhahdellen. Tajuan olevani tyly, mutta en todella ymmärrä...
En kysy mitenkään pahalla, mutta en osaa kuvitella sitä tilannetta, että vaimo vaatii itselleen lomapäivän ja mies kieltäytyy. Vai miten se konkreettisesti tapahtuu? Jos joku osaa selittää järkevästi, ehkä ymmärrän. Itsellä mies, joka ei ole itsekäs, ja huomaan suhtautuvani tällaisiin kirjoittajiin alentuvasti ja tuhahdellen. Tajuan olevani tyly, mutta en todella ymmärrä...
Siis jos ilmoitat nätisti, että nyt kulle minun on pakko levätä yksi päivä, lähden aamusta jo tuonne kapungille pyörimään tai jotain... Siis mitä se mies tekee? Kieltäytyy? So what? Miksi et vain lähde, miksi tarvitset lupia keneltäkään, jos toinen on epäreilu?
Tottakai jokainen tarvitsee hengähdystaukoja. Jos käyttäytyy kuin ovimatto, muut kävelevät ylitsesi. Ryhtiä ja itsekunnioitusta. Kaikkien ei tarvitse pitää päätöksistäsi, jotkut voivat jopa loukkaantua, kun joku yhtäkkiä vaatiikin reilua kohtelua. Se ei ole ollenkaan sinun vastuullasi tai millään tavalla silloin sinun ongelmasi.
Älkää olko vässyköitä vaan pitäkään huoli omista oikeuksistanne!
Ja mulla on vain vilkaat lapset... Mies ei vaan tajua.