Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin satiini lakanat mutta ne onkin 100% puuvillaa?! Häh?

Vierailija
27.09.2011 |

luulin että satiini on jotain hienompaa kuin puuvilla :(

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ostin trikoopaidan, ei se ollutkaan 100 % trikoota vaan joku tekokuitujen sekoitus.

Vierailija
2/47 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kudontatapa. Ja satiinia voidaan kutoa mistä tahansa materiaalista. Usein poyesteristä. Puuvilla on hengitävämpi materiaali. Eli satiini ei ole itsessään mikään materiaali vaan ainoastaan kudontatapa jolla saadaan sileä ja kiiltävä kangas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ostin fleeke-paidan, ja se oli 100% pölyesteriä!

Vierailija
4/47 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä ostit puuvillasatiinilakanat. Tuossa se jo selitettiinkin, että ei se satiini ole materiaali vaan kudontatapa. Mäkin luulin nuorempana, että satiinilakanat tarkoittaa niitä tekokuituisia liukkaita kiiltäviä, ja sit kun sain lahjaksi satiinilakanat olin kamalan pettynyt. Mutta nykyään olen todennut, että puuvillasatiini on lakanoissa just paras.

Vierailija
5/47 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne halvimmat ja kiiltävimmät satiinilakanat ovat tekikuitua eli muovia. Siksi ne ovat niin liukkaat. Ei mitään hienoa materiaalia todellakaan. Ovat vielä niin helvetin liukkaitakin, että meillä ainakin helposti rikkoituvat jäädessään koruihin kiinni ja valuvat aina pois peittojen päältä.

Olet ilmeisesti ostanut satiinipuuvillaiset päälliset. Ovat jo paljon paremmat kuin ne normaalit halpis tekokuiturytkyt.

Vierailija
6/47 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuvillasatiini lakanat ovat minusta kaikkein parhaimpia.

Vierailija
7/47 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän satiinilakanoita koska haluan että lakanat tuntuvat mahdollisimman pehmeiltä ja sileiltä iholla. Eli millaiset tai mitkä minun pitäisi ostaa, että saan samalla laadukkaat mutta liukkaan pehmeät lakanat? Nukun alasti, joten karkeammat vaihtoehdot ei käy. Olen valmis maksamaan jos löydän oikeasti hyvät.

Vierailija
8/47 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

satiini on kudontatapa. Ja satiinia voidaan kutoa mistä tahansa materiaalista.

Mä en muuten tiennyt tätä. Kiitos! Vanhoilla päivilläänkin saa näemmä oppia uutta. :)

Vierailija
9/47 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulin että satiini on jotain hienompaa kuin puuvilla :(

Ostin batistiinihousut ja nekin oli puuvillaa.

Joka paikkaan tyrkytetään väkisin puuvillaa!

Vierailija
10/47 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän satiinilakanoita koska haluan että lakanat tuntuvat mahdollisimman pehmeiltä ja sileiltä iholla. Eli millaiset tai mitkä minun pitäisi ostaa, että saan samalla laadukkaat mutta liukkaan pehmeät lakanat? Nukun alasti, joten karkeammat vaihtoehdot ei käy. Olen valmis maksamaan jos löydän oikeasti hyvät.

puuvillasatiiniset lakanat on just kaikkein ihanimmat.

Vierailija
11/47 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyppyyntyvät ja menevät huonoksi ( liruksi )nopeammin kuin tavalliset puuvillalakanat. Piti olla 100% puuvillasatiinia. Juu, en osta enää.

Vierailija
12/47 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin luulin, että satiini on joku oma kangaslajinsa

Vierailija
13/47 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paksua intianpuuvillaa tai silkkisatiinia. Näitä saa kyllä vain erikoisliikkeistä.

Vierailija
14/47 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paksua intianpuuvillaa tai silkkisatiinia. Näitä saa kyllä vain erikoisliikkeistä.

Vierailija
15/47 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut intianpuuvillaa ostaessa kannattaa kiinnittää huomiota kankaan paksuuteen. Sitä nimittäin on kahta laatua: Toinen on tämä paksu vuodevaatepuuvillla ja toinen on sellaista ihan ohutta, melkein sifonkimaista puserokangasta tai huivamateriaalia. Eli jos tilaat netistä, tarkista kummasta on kyse. Sen näkee langan grammamääriä vertaamalla: mitä painavampaa, sen parempaa.

Vierailija
16/47 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten mitä tahansa materiaalia. Ostit varmaan jotkut edulliset lakanat ja laatu on sen mukaista. Kunnollinen puvillasatiini pysyy kyllä hyvänä pitkään.

Nyppyyntyvät ja menevät huonoksi ( liruksi )nopeammin kuin tavalliset puuvillalakanat. Piti olla 100% puuvillasatiinia. Juu, en osta enää.

Vierailija
17/47 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä pari ilkkujaa heittämässä piikkiä väliin. No ei se mitään, nyt selvisi AP:lle ja näköjään muillekin mitä se satiini on.

Mä ostin cittarista leimoilla ne finlaysonin tarjouslakanat puoleen hintaan. Eilen pesin ja tänään pääsen koklaamaan onko mukavat. Luulisi olevan laatuisia kun puoleen hintaankin maksoivat 70e... siis kaksi pussilakana-settiä ja parisängyn aluslakana.

AP

Vierailija
18/47 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luulin varmaan kolmekymppiseksi asti, että satiini on ihan omaa materiaaliaan ja luulin että vain valossa läikehtivä kangas on satiinia.

Finlaysonin puuvillasatiini on kestänyt meillä hyvin, on kaikki aluslakanat ja pussilakanat vaihdettu vähitellen satiiniin.

Vierailija
19/47 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten mitä tahansa materiaalia. Ostit varmaan jotkut edulliset lakanat ja laatu on sen mukaista. Kunnollinen puvillasatiini pysyy kyllä hyvänä pitkään.

normaalihintaiset lakanat. Ei tosiaan ihan edullisimmatkaan jos nyt ei kalliimmatkaan. Mutta en viitsi toista kertaa maksella oppirahoja vaan ostan suosiolla normaalit lakanat vain.

Vierailija
20/47 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalihintaiset lakanat. Ei tosiaan ihan edullisimmatkaan jos nyt ei kalliimmatkaan. Mutta en viitsi toista kertaa maksella oppirahoja vaan ostan suosiolla normaalit lakanat vain.

eivät kyllä ole mistään kotoisin, vaikka hintaa niilläkin on ihan kivasti. Meilläkin on pysynyt Finlaysonin suht kalliit puuvillalakanat tosi hyvinä vuosia. Myös Hemtexin lakanoihin olen ollut tyytyväinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi