Pronaxenin annostus? Painon mukaan?
Kommentit (19)
meinasit antaa? Minkä painoinen lapsi? Onko kyseiselle lapselle määrätty lääke.
luvan lääkkeen antoon ja oikean annostuksen soittamalla päivystykseen.
Minkäikäinen lapsi? Ei alle 1-vuotiaille suositella.
PAITSI tietysti jos lääkäri on määrännyt.
ei alle 10 kiloisille!
kyselee lapselleen annettavan lääkkeen annostusta netissä, etenkään jossain näin epäluotettavassa paikassa?
Soita ennemmin vaikka lääkeinformaatiokeskukseen ja kysy sieltä.
kyselee lapselleen annettavan lääkkeen annostusta netissä, etenkään jossain näin epäluotettavassa paikassa?
Soita ennemmin vaikka lääkeinformaatiokeskukseen ja kysy sieltä.
Meni sopivasti kiinni 2 minuuttia sitten.
tulla kans rääkäseen tuon ei alle 10-kiloisille, mutta ehdit ensin. ;) On se, kun vapaa-ajallaan saa tällaisia miettiä, etteivät ihmiset mene perse edellä puuhun kotonaan.
meillä annettiin jo alle vuoden iässä ja alle 10 kilon painoiselle lääkärin määräyksestä. Oli korvatulehduskierre, kovat kivut ja mikään muu ei auttanut. Painon mukaan annostus.
sitähän tässä on hoettu.
meillä annettiin jo alle vuoden iässä ja alle 10 kilon painoiselle lääkärin määräyksestä. Oli korvatulehduskierre, kovat kivut ja mikään muu ei auttanut. Painon mukaan annostus.
joo, yksi on todennut. Onko se sitten hokemista...
1 ml/5kg on helpoin tapa laskea oikea määrä.
10-12 kg 2 ml x 2
12-14 kg 2,5 ml x 2
15-17 kg 3 ml x 2
18-19 kg 3,5 ml x 2
20-24 kg 4 ml x 2
kun täällä kysellään annostusta, niin silloin se lääke ei ole kyseiselle henkilölle alunperin määrätty ja näin ollen ei ole annostusta.
Se, kuinka viisasta on syödä toiselle ihmiselle määrättyä reseptilääkettä on sitten taas asia eriksen.
kun täällä kysellään annostusta, niin silloin se lääke ei ole kyseiselle henkilölle alunperin määrätty ja näin ollen ei ole annostusta. Se, kuinka viisasta on syödä toiselle ihmiselle määrättyä reseptilääkettä on sitten taas asia eriksen.
meillä on ihan lapselle määrttyä pronaxenia mutta kun lapsi on sattunut kasvamaan siitä määräysajankohdasta. ¨Ja lääkärit kun yleensä laittaa sen annnostusohjeen siihen sen painon mukaan mitä lapsi painaa vastaaotolla.
On minusta aika pieni rike antaa lapselle särkylääkettä, joka on määrätty toiselle lapselle, sillä aivan varmasti sitä särkylääkettä määrättäisin tarvittaessa myös tälle ensimmäiselle. En minä ainakaan halua kotiin kahta isoa Pronaxen-pulloa, jotta meillä lapset saisivat juuri hänelle määrättyä särkylääkettä. Annostuksen olen kyllä varmistanut lääkäriltä.
Toiselle määrättyä antibioottia tms. en tietenkään anna toiselle.
kun täällä kysellään annostusta, niin silloin se lääke ei ole kyseiselle henkilölle alunperin määrätty ja näin ollen ei ole annostusta. Se, kuinka viisasta on syödä toiselle ihmiselle määrättyä reseptilääkettä on sitten taas asia eriksen.
En minä ainakaan halua kotiin kahta isoa Pronaxen-pulloa, jotta meillä lapset saisivat juuri hänelle määrättyä särkylääkettä. Annostuksen olen kyllä varmistanut lääkäriltä.
Lääkäri määrää lääkettä annettavaksi, jos sille on tarvetta. Se ei tarkoita sitä että lääkettä pitää mennä ostamaan, jos sitä on jo ennestään kaapissakin.
Noudatetaan siis reseptilääkkeiden osalta annettuja annostusohjeita ja annetaan reseptilääkkeitä vain niille joille sitä on määrätty, siitä on kyse.
kun sitä kerran kaapista löytyy. Keskimmäiselle se on määrätty, mutta siitä on saaneet osansa kaksi muutakin tenavaa. Annostukset oon tarkistanut siis päivystyksestä. Viimetteeksi 2,5-vuotiaalle 10-kiloiselle tytölle. On saanut sitä ennenkin, mutta reseptiä mulla ei enää ole, enkä tosiaan siis hakenut edes sitä apteekista, kun puteli kerran nökötti kaapissa. Siksi annostuskin oli vähän hukan teillä.
Meillä ei siis toi 10kg raja ollut lähellekään täynnä, mutta lekuri määräs silti (ikää oli vissiin se vuosi täynnä. Ehkä). Saattoi olla vaan pienempi annostus silloin. En muista enää...
riippuu siis painosta.