Laihduttajat, mitä ihmettä syötte 3 tunnin välein?
Mä en kohta enää keksi, varsinkin kun vähähiilarisella yritän taapertaa...joten auttakaa!
Kommentit (37)
Olen samaa mieltä että kaikille ei sovi sama tyyli. Jokainen kokeilemalla löytää sen itselleen sopivan.
Sen verran kuitenkin kommentoin että en mäkään mitään hiiren annoksia syö vaikka syönkin kaksi lämmintä ateriaa päivässä :)
Lounas on lisäksi sosiaalinen tapahtuma ja tarpeellinen tauko töistä. En päivällistäkään halua korvata leivällä tai jättää väliin koska olen joko tulossa liikkumasta tai menossa liikkumaan ja molemmissa tapauksissa tarvitsen energiaa. Varsinkin liikunnan jälkeen on nälkä ja silloin on mukava syödä terveellisesti ja kunnolla.
siksi 3 h välein, ettei ehdi tulla nälkä ja näin voi syödä fiksusti ja rauhassa. hedelmiä, jugurttia, kasviksia, ihan mitä vaan.
ainakaan tule nälkä ollenkaan, kun en syö höttöhiilareita (eli ei tule verensokerin laskua). Ja siksi meneekin kevyesti kolmella syömiskerralla päivät.
Tosiasia on se että jos todella meniaa laihduttaa ja samalla kiinteyttää paikkoja niin on jaettava päivittäinen ruoka 5-6 pienempään osaan. Ei ole järkeä syödä kahta tai kolmea isoa ateriaa päivässä sillä paljon hiilihydraattia sisältävät ateriat kohottavat insuliinitasoja ja isuliini taas varastoi rasvaa kehoon. Myös isot ateriat laittaa väsyttämään.
Tosiasia on se että jos todella meniaa laihduttaa ja samalla kiinteyttää paikkoja niin on jaettava päivittäinen ruoka 5-6 pienempään osaan. Ei ole järkeä syödä kahta tai kolmea isoa ateriaa päivässä sillä paljon hiilihydraattia sisältävät ateriat kohottavat insuliinitasoja ja isuliini taas varastoi rasvaa kehoon. Myös isot ateriat laittaa väsyttämään.
Mulle karppaus sopii ehdottomasti parhaiten just siksi, että voi syödä harvakseltaan ilman että tulee mitään makeanhimokohtauksia tai tärinänälkiä. Jatkuva puputtaminen (3h välein syöminen) on ihan perseestä ja sotkee totaalisesti nälänhallinnan. Hampaatkaan ei tykkää.
Et selvästikään tiedä siitä mitään, jos luulet että kolmen tunnin välein pitää syödä! Nyt kirja käteen niinkun olis jo!
Ole sillä kuinka monta kertaa tai mitä päivässä syö. Jos vaikka kerran päiväss kympin uutisten jälkeen vetäisee 200 g voita niin varmasti laihtuu jos vain kuluttaa enemmän kuin tuo energiamäärä (n. 1800 kcal). Ja vaikka pupellat sitä salaattiasi 20 kertaa päivässä jos energiamäärä menee yli kulutksen, lihot taatusti.
jos hiilihydraatteja vetää hallitusti eikä ahda itseään ylitäyteen.
En karppaa, syön 3 (joskus 4) kertaa päivässä ja hyvin on paino pudonnut eikä aterian jälkeen väsytä.
Siinä se syy mikseivät laihdu. Toisekseen ei nälkää tarvitse ylenmäärin pelätä. Ei siihen kuole.
Johan taas pomppas, mä lähestulkoon tipahdan tuolilta kun luen teidän kommenttejanne. Ne on niin koomisia. Yksi julistaa ihan totuutena että laihduttaja ei voi syödä päkihnöitä ja toinen että "koko ajan puputtavalla" (kolmen tunnin välein syövällä) on huonot hampaat.
Mulla on erinomaiset hampaat, ikää 36 vuotta enkä mä edelleenkään koe puputtavani koko ajan jotain kun syön esim tänään klo 8,11,14,17 ja 20. Noin karkeasti ajatellen.
:D
Enemmän mua sitoo mun työajat ja tauot töissä.
Tykkään rytmistäni, vaikka kuinka pilkkaisitte, ei hetkauta kuule pätkän munaa.
T: Normaalipainoinen hyvinvoiva ihminen joka söi äsken pari kotimaista luomuomenaa, namnam.
Mulle ei
siksi 3 h välein, ettei ehdi tulla nälkä ja näin voi syödä fiksusti ja rauhassa. hedelmiä, jugurttia, kasviksia, ihan mitä vaan.
ainakaan tule nälkä ollenkaan, kun en syö höttöhiilareita (eli ei tule verensokerin laskua). Ja siksi meneekin kevyesti kolmella syömiskerralla päivät.
Ne joille tulee nälkä, syövät mielellään useammin välttääkseen verensokerin laskun aiheuttaman meganälän ja makeanhimon.
Toisilla verensokeri heilahtaa helpommin kuin toisilla. Eikä se asia siitä mihinkään kummene minkäänlaisella inttämsellä ja vänkäämisellä.
Ei mikään ihme, ettet laihdu jos syödä puputat koko ajan.
Säännöllinen tiuha rytmi on parempi kuin esim. kaksi isoa ateriaa päivässä... Tietysti annoskoko pitää muokata sen mukaiseksi.
Todellisuudessa menee väh. 4 tuntia aikaa, että mahalaukku on tyhjä ja siksi ei missään tapauksessa kannata syödä tiheämmin koska varmaa on ettei sillä syömisellä laihdu. Aikuinen ihminen pärjää mukavasti kolmella aterialla päivässä. Useammalla vaan lihoo eikä tule kuluttaneeksi kaikkea energiaa muutenkaan.
Jos pidän ruokailujen välillä 4 tunnin tauon niin siitä seuraa
* pahoinvointia
* vapinaa
* huimausta
* hikoilua
* voimakasta väsymistä
Ainakin töissä se olisi kovin ikävää, sillä en todellakaan ole työkykyinen muutamaan tuntiin jos saan nuo oireet. Ei tietenkään kivaa vapaa-ajallakaan.
Diabetesta minulla ei ole. Se on testattu moneen kertaan.
En myöskään ole ylipainoinen.
Mieluummin vaikka puputan jatkuvasti ruokaa kuin kärsin ym. oireista.
Jos se jotakuta ärsyttää, niin ärsyytynköön ihan rauhassa.
enkä mä edelleenkään koe puputtavani koko ajan jotain kun syön esim tänään klo 8,11,14,17 ja 20. Noin karkeasti ajatellen.
Tuohan on järjettömän sitovaa, koko ajan pitää ajatella ruokaa. Hammaslääkäritkin suosittelevat pidempiä ateriavälejä. Pitää elimisön saada välillä levätäkin. Jos söisitte oikeaa ruokaa niin ei tulisi nälkä vähän väliä.
Paras olisi syödä 3-4 tunnin välein kohtuullinen annos jotain proteiinipitoista. Kun söin vielä vain kolme kertaa päivässä (aamiainen, lounas, päivällinen) huomasin että energiatasoni oli paljon huonompi ja ruokien jälkeen ähky olo. Nyt syön näiden lisäksi myös välipalan ja iltapalan, ja olo on mitä mainioin!
Kolmen tunnin välein syöminen sopii laihduttajalle. Itse ainakin olen syönyt mitä vaan tekee mieli, kuinka paljon vaan ja kellonajasta riippumatta ja tällä tyylillä lihonut merkittävän ylipainoiseksi. Söin tylsyyteen, suruun, ahdistukseen, stressiin, iloon. Söin syömisen ilosta. Söin jatkuvasti. 3 tunnin välein syöminen sopii minulle, koska en koe näkeväni nälkää ja saan riittävästi ruokaa vaikka syönkin kevyemmin.
Syön 3 tunnin välein 5 kertaa päivässä. Aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala.
Tässä esimerkki syömisistäni:
Aamupala: kaksi hedelmää
Lounas: kaksi kananmunaa, lohta ja maissintähkä
Välipala: kaksi hedelmää
Päivällinen: ruokaisa kanasalaatti ja hedelmä
Iltapala: kaksi kananmunaa ja kolme kalkunnanleikesiivua.
En juo muuta kuin vettä. Tällä ruokavaliolla pysyn kylläisenä ja laihdun.
ja näin voi syödä fiksusti ja rauhassa. hedelmiä, jugurttia, kasviksia, ihan mitä vaan.