Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kauhuissani :(

Vierailija
26.09.2011 |

tänään kävi ilmi, että anoppini on antanut 2v4kk ikäisen tyttömme leikkiä yksin pihassamme tunnin kun mummi itse leipoi sisällä. Kävi kuulemma välillä vilkaisemassa ovelta, että tallessa on. Talomme sijaitsee ihan tien vieressä. Samalla paljastui, että mummi tehnyt tätä aiemminkin. Miten on mahdollista, että aikuinen ihminen, joka jaksaa huolehtia mm siitä että onko lapselle puettu villahousut pakkasella toppapuvun alle jne ei tajua huolehtia lapsen perusturvallisuudesta? Olen aika kauhuissani...ja huomautettakoon nyt vielä että ihan itse halunnut hoitaa lastamme! Itse ottanut asian aikoinaan puheeksi kun kuulemma tämän ikäistä ei raaski viedä päiväkotiin. Nyt kyllä harkitsen päivähoitohakemuksen täyttämistä!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vain sen takia että talon ympärillä jokin aita?

Vierailija
22/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pentua ei voi ulos päästää, kyllä te olette tosi tolloja kun vaan valitatte mutta mikään ei käy parempi että pysytte sen natiaisen kans ihan itteksenne sisällä ja olette siellä, ihan tarpeeksi on nähty niitä tapauksia joissa lapsi on jäänyt auton alle ja te jos kuka olette otollinen kohde sille viesteistä päätellen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta muistan myös sen, että minun lapsuudessani oli ihan normaalia, että tuonikäiset leikkivät pihalla itsekseen. Anoppisi toteuttaa vain oman aikansa kasvatusnormeja. En osaa sanoa, onko jotenkin mahdollista saada anoppi kunnolla ymmärtämään, että tuota ei pidetä nykyisin hyväksyttävänä.

Vierailija
24/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sille jolle se kuuluu!

Vierailija
25/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päähänsä. Luulisi että järki kertois jotain sen ikäisellekin. Aika paha!

Vierailija
26/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sit aitaa tai ei...

Vierailija
27/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvita kuin muutama sekuntti kun lapsi lähtenyt harhailemaan. Nyt otat ap anopin kanssa asian puheeksi ja selität juurta jaksain.

Vierailija
28/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hän on mm kantanut huolta siitä, että portaissamme on turvaportit, lapsi ei pääse kiipeilemään sisällä jne eli muuten huolehtinyt hyvin tarkkaan lastemme turvallisuudesta. Tämä ei vaan mene mun jakeluun että miten on voinut toimia noin. En ole kiukkuinen vain hyvin hämmästynyt ja kauhuissani kun mietin että mitä olis voinut sattua. Täytynee vielä ottaa uudelleen nyt asia esille anopin kanssa. t. ap

Vierailija
29/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan osaa varoa yhtään mitään tuossa iässä ja vielä lähtee jonnekkin hortoilemaan.

En antaisi anopin hoitaa lasta.

Ei taida haluta ulkoilla anoppisi ja siitä kenkä nyt puristaa.

Vierailija
30/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vetämistä pihan ympäri..

Vierailija
31/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halutaan ajaa ne molemmat autot siihen pihaan rinnakkain? Esim meillä etupiha juur ja juur auton mittainen eli ei mahdu kahta autoa ajamaan pihaan jos meinaa saada ne rinnakkain. Parkit autotallin edessä ja siihen kohtaan vaan ei voi laittaa mitään aitaa vaikka kuinka haluaisi :). Toiset vaan eivät tajua että tontteja ja kaavoitusalueita on niin erilaisia.

Vierailija
32/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siis autot on ajettava pihaan kahden auton levyisestä tilasta jotta ne saadaan siihen rinnakkain. Ei oikein onnistu vihreän puutarha-aidan rakentaminen etupihaan :)SITÄ PAITSI KUKA HULLU OIKEASTI ANTAA 2V LAPSEN ULKOILLA YKSIN JA TUUDITTAUTUU SIIHEN ETTÄ JOKIN AITA SUOJAA? t. ohis

Vierailija
33/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole mitään tajua vastuusta ja sit lapsi hukkuu tai jää auton alle :( oikeasti aika karmaisevaa!

Vierailija
34/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittajalla ei ole mitään käsitystä lapsenhoidosta kun jo omakotipihakin on tuhoaluetta ja silti ei voi muuttaa rauhallisemmalle alueelle, toivottavasti elämä opettaa.

Vierailija
35/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toimin joskus samalla tavalla, lapsi oli tosin vanhempi ja minulla ikkunasta nakoyhteys. Joku naapuri oli tehnt ls-ilmoituksen!

Vierailija
36/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhoissa ihmisissä varmaan enemmänkin, ja jopa nuoremmissa. Niitä, joille on tärkeämpää saada puuhastella aikuisten juttuja kuin hoitaa lapsi ja huolehtia lapsen turvallisuudesta.

Leipominen on varmaan anopille ollut kunnia-asia ja hauskaa näyttää kuinka huushollia hoidetaan ja samalla lapset.

Vierailija
37/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

talonsa ympärille siten, että ennen tätä autoaluetta aita vedetään molemmilta suunnilta kohti talon seiniä, jolloin muotoutuu turvallinen suljettu piha-alue. Sitten siihen voi laittaa sellaisen ovi-elementin tai vaihtoehtoisesti pikkutikkaat, joilla pääsee aidan yli....samalla tulee harjotettua notkeutta työpäivän jälkeen.

Nuo pikkutikkaat mies voi helposti tehdä iltapuhteena tai on niitä tehty myös työväenopiston kursseilla, kannattaa tsekata tarjonta.

http://www.agrimarket.fi/Piha_ja_Puutarha/Pihan_varusteet/Aitarakenteet…

Tsemppiä!

Vierailija
38/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulo ei aina tietnkään ole tiedon väärti mutta tässä tapauksessa todennäköisimmin on.

Vierailija
39/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei anopille kertaakaan enää lasta