Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olette? Pihapiirissä 5v. tyttö ja n. 10v poika.

Vierailija
26.09.2011 |

Pojan ikä on arvaus, mutta kokonsa puolesta on noin 9-10-vuotias. Poika seuraa 5v tyttöä pihalla aina ja pyrkii hänen seuraansa. Haluaa leikkiä tytön kanssa pihan leikkimökissä. Tyttö on kertonut että poika on näyttänyt hänelle peppunsa ja pippelinsä. On myös pyytänyt pusua ja kysynyt haluatko olla hänen naisensa. Poika leikkii myös pihan muiden lasten kanssa, mutta aina kun tyttö tulee pihalle, tämä poika hakeutuu tytön seuraan.

Tyttö on siis minun tyttäreni ja olen kieltänyt tyttöä olemasta pojan seurassa. Olen myös kieltänyt poikaa olemasta tyttöni lähellä. Olenko hysteerikko vai onko tuollainen toiminta normaalia? Tyttöjen äitinä en tiedä ollenkaan poikien ajatusmaailmasta...

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sä voit kieltää omaa lastasi olemasta hänen kanssaan, mutta voitko kieltää sitä toista leikkimästä lapsesi kanssa? Miten perustelit sen pojalle?

Vierailija
2/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltäisin menemästä pojan kanssa leikkimökkiin, pyörävajaan, kotiin tai mihin tahansa missä ovat kaksistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sä voit kieltää omaa lastasi olemasta hänen kanssaan, mutta voitko kieltää sitä toista leikkimästä lapsesi kanssa? Miten perustelit sen pojalle?

Eli jos minä kiellän lastani leikkimästä jonkun kanssa, se kielto kumoutuu jos toinen haluaa leikkiä lapseni kanssa? Vai miten tuo käytännössä tapahtuu jos lapseni ei leiki pojan kanssa mutta poikaa leikkii lapseni kanssa?

Haluaisin nyt kommentteja tuosta pojan käytöksestä, onko normaalia näytellä pippeliään ja puhua hänen naisestaan yms.?

Vierailija
4/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei peppuja ja pippeleitä näytellä pikkuisille, tai muillekkaan.

Mä kävisin juttelemassa ko. pojan vanhempien kanssa asiasta ja kehoittaisin heitä puhumaan pojalleen ja käskeä jättämään tyttö rauhaan.

Miksi muuten 4v on yksin pihalla, et pääsee tuollaista sattumaan.

Nykypäivänä suomesskin tapahtuu kamalia asioita ja osallisina aina vain nuorempia ja nuorempia lapsia. Myös sillä tekijäpuolella.

Tuollai käyttäytyvä lapsi on voinut tulla itse ahdistelluksu seksuaalisesti.

En todellakaan painaisi villaisella.

Syy voi olla ihan harmitonkin ihastut, lapsi epäkymsempi kuin ikätoverinsa yms. mutta silti olisin varuillani.

Vierailija
5/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen käytös ei ole normaalia ihastumista. Tavalliset 10 v. pojat eivät ole kiinnostuneita kuvailemasi tavalla 5 v. tytöistä, eikä pippelin ja/tai pepun näyttäminen ole missään tapauksessa sopivaa.

Itsekin kieltäisin vastaavassa tilanteessa tytärtäni olemaan missään tekemisissä pojan kanssa. Lisäksi sanoisin pojalle, että hänen pitää jättää tyttäreni rauhaan tai puhun hänen vanhemmilleen. Jos poika ei uskoisi, niin tosiaankin puhuisin pojan vanhemmille - asiallisesti ja kiihkoilematta.

Itselläni on kolme poikaa (10 v., 8 v. ja 4 v.), joten tiedän, mistä puhun.

Vierailija
6/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä päästäisi tyttöäni enää vahtimatta pihalle.

Vierailija
7/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveripiirissäni oli tällainen tilanne. Toisella kaverilla oli 6 vee tyttö ja toisella 10 vee poika ja he olivat kyllä molemmin puolin ihastuneet toisiinsa. Ja aikalailla saman tyylisiä leikkejä oli, pari kertaa tllätettiin pussailemasta ja halailemasta.

Juteltiin porukalla molempien kanssa aiheesta ja siitä että mitään ei saa tehdä vastentahtoa. Ja halailu on kyllä ihan ok. Tämän juttelun jälkeen leikit pysyivät pääsääntöisesti silmiemme alla.

Ottaisin sinuna pojan äidin tietooni ja juttelisin ihan asiallisesti hänen kanssaan. Samoin sanosiin tytöllesi että ei ole pakko mennä kaksin minnekään, voi leikkiä aina näkösällä. Mutta en kieltäisi olemasta pojan kanssa.

Vierailija
8/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltänyt? Eihän kukaan voi väkisin leikkiä, jos toinen ei leiki...

Vierailija
9/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ikäero ei ole noin suuri. Naaapurin 6-vuotias tyttö on ihastunut 9-vuotiaaseen poikaamme. Tulee meille ja soittelee jatkuvasti. Poika viihtyy hänen kanssaan, jos muita kavereita ei ole saatavilla. Tyttö houkuttelee poikaa vessaan kanssaan ja sänkyyn peiton alle. Riisuu mieluusti paitansa ja housunsa. Joudun vahtimaan tytön tekemisiä koko ajan kun ovat meillä.

Vierailija
10/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ikäero ei ole noin suuri. Naaapurin 6-vuotias tyttö on ihastunut 9-vuotiaaseen poikaamme. Tulee meille ja soittelee jatkuvasti. Poika viihtyy hänen kanssaan, jos muita kavereita ei ole saatavilla. Tyttö houkuttelee poikaa vessaan kanssaan ja sänkyyn peiton alle. Riisuu mieluusti paitansa ja housunsa. Joudun vahtimaan tytön tekemisiä koko ajan kun ovat meillä.

tytön vanhemmat sanoivat kun kerroit heille?

Vierailija
11/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tyttö on luvannut "käyttäytyä". Kuitenkin tekee tuota vieläkin silloin tällöin. Kerroin tämän vaan siksi, että aina ei välttämättä se vanhempi poika ole alullepanija touhussa. Pienet tytöt osaavat olla aika aktiivisia.

Vierailija
12/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tulee valvoa lasten leikkejä ja tarvittaessa opasta tätä nuorta miestä käytöksessään.

Vierailija
13/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tyttö on luvannut "käyttäytyä". Kuitenkin tekee tuota vieläkin silloin tällöin. Kerroin tämän vaan siksi, että aina ei välttämättä se vanhempi poika ole alullepanija touhussa. Pienet tytöt osaavat olla aika aktiivisia.

Hyvä kun kerroit, me oltais muuten luultu että vain pojat ovat pahoja.

Vierailija
14/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävisin juttelemassa ko. pojan vanhempien kanssa asiasta ja kehoittaisin heitä puhumaan pojalleen ja käskeä jättämään tyttö rauhaan.

Nykypäivänä suomesskin tapahtuu kamalia asioita ja osallisina aina vain nuorempia ja nuorempia lapsia. Myös sillä tekijäpuolella.

Syy voi olla ihan harmitonkin ihastut, lapsi epäkymsempi kuin ikätoverinsa yms. mutta silti olisin varuillani.

Hän on nyt kesän ajan saanut leikkiä ulkona kavereiden kanssa. Hyvin on pysynyt pihassa eikä ongelmia ole ollut, ennen kuin nyt kun tuo poika muutti tänne. Tietysti vahdin häntä jatkuvasti, miehen mukaan olen asunut ikkunassa kesän ajan. Mutta toki on ollut hetkiä ettei ole ihan näköyhteyttä, mutta silloinkin on ollut omalla pihalla.

ap

Vierailija
15/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltänyt? Eihän kukaan voi väkisin leikkiä, jos toinen ei leiki...

Jos tällä viittaat tuohon kirjoitukseeni, jossa vastasin kakkoselle, niin ihan vaan ihmettelin hänen kirjoitustaan. En siis oikein ymmärtänyt hänen kirjoitustaan.

ap

Vierailija
16/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan puhutella poikaa vielä kerran ja jos ei auta niin sitten menen vanhempien juttusille.

ap

Vierailija
17/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasi kanssa? Mun mielestä et. Vai miten sen asian perustelit tälle pojalle? Eikö olisi fiksumpaa ottaa hänen vanhempiinsa yhteys, ja puhua näin tämä asia?

Ajattelen vain, jos pihallamme olisi kaveri, jonka toimista en tykkäisi, en kyllä varmaan olisi oikeutettu häntä kieltämään olemaan omani kanssa, ainoastaan voin kieltää omaani olemasta tällaisen lapsen kanssa, ja sittenhän ei enää ole ongelmaa.

Vierailija
18/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

13v poika näytti pikkutytöille stondistaan...

Vierailija
19/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetäänkö häntä hyväksi kotona, tai muualla? Poika saattaisi olla avun tarpeessa, mutta miten sitä hänelle saadaan?

Vierailija
20/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 9-10 vuotiaan pitäis jo tajuta ettei peppuja ja pippeleitä näytellä pikkuisille, tai muillekkaan.