Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko laatinut jonkinlaisen kiertävän ruokalistan?

Vierailija
26.09.2011 |

Jotkuthan laativat tosi tarkan 4 viikon listan, toiset noudattavat systeemiä 1 keitto, 1 kalaruoka jne/viikko.

Itse en noudata mitään systeemiä, pitäisi ehkä laatia joku lista, edes suuntaa antava, ettei aina pyörittelis niitä samoja ruokalajeja.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 krt vkossa kalaa, 2 kasvista, vkonloppuisin makaroonia, esim makaroonilaatikkoa/lasagnea jne.

Aina käydään viikonloppuna läpi mitä syödään.

Jos tulee inhokkeja, en niitä tee.

Hyvin toimii ! Kun tarpeeksi harvoin tulee samaa ruokaa vastaan, ei kukaan pääse kyllästymään mihinkään.

Lista myös tietty elää, kesällä syötiin paljon vihanneksia, ex-appivanhemmat toivat kalaa, se syötiin samana päivänä jne jne.

Vierailija
2/6 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 krt vkossa kalaa, 2 kasvista, vkonloppuisin makaroonia, esim makaroonilaatikkoa/lasagnea jne.

Aina käydään viikonloppuna läpi mitä syödään.

Jos tulee inhokkeja, en niitä tee.

Hyvin toimii ! Kun tarpeeksi harvoin tulee samaa ruokaa vastaan, ei kukaan pääse kyllästymään mihinkään.

Lista myös tietty elää, kesällä syötiin paljon vihanneksia, ex-appivanhemmat toivat kalaa, se syötiin samana päivänä jne jne.

Eli mistä ne ruoat tulevat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vuorotyötä, meillä on 3 lasta, 4 koiraa ja arki hieman hektistä ajoittain. Ruokalista helpottaa elämää paljon, kun ei tarvitse miettiä, mitä tänään kaupasta ostais tai mitä ruokaa tekis. Helpottaa myös miestä niinä päivinä, kun hän tulee lasten kans kotiin ja minä olen illan töissä.

Meillä on ruokalista koottu sillä periaatteella, että viikossa on 1 keittopäivä, 1 kalapäivä, 1 "parempi ruok", 1 lasten herkkuruoka, 1 kanapäivä, 1 kasvispäivä ja 1 liharuoka

Vierailija
4/6 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän siihen tulisi niitä samoja ruokalajeja. Jää paljon enemmän tilaa spontaaniudelle, kun katsoo kaupasta mitä hyvän näköistä tai uutta tai tarjousta siellä on, ja tekee niistä. Tai näkee telkkarista tai lehdestä jonkun kivan reseptin ja kokeilee sitä. Tai ihan vaan mielitekojen mukaan, jos jollain tekee yhtäkkiä mieli katkarapuja, niitä sitten tehdään.

Vierailija
5/6 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä leikkaan lehdestä tarhan seuraavan viikon ruokalistan ja teen sen mukaan viikon ruuat. Kun lapset olivat vielä tarhassa, otin koulujen ruokalistan.

Ei tarvitse sitten lasten syödä samaa kuin koulussa/tarhassa.

Vierailija
6/6 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole listoja mutta huomaan kyllä pyörittäväni tietynlaista mutu-listaa mielessäni :). Arkisin meillä syödään tosi paljon keittoja ja yritän pitää huolen siitä, ettei liian usein tule samaa. Kalaa pyrin laittamaan 1-2 krt viikossa ja pelkkää kasvisruokaa syödään samoin 1-2 krt viikossa.

En kestäisi tiukkoja listoja, koska haluan soveltaa vähän tilanteen mukaan :).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi