Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9-v. poika matkuisti yksin junassa!!!

Vierailija
26.09.2011 |

Onko sinusta tässä tapauksessa vahhemmat kuumana turhan takia? Hehän itse laittoivat pojan yksin junaan eivätkä varmaan sanoneet siitä konduktöörille mitään? Häiriöitä ja poikkeuksia liikenteessä voi aina tulla.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/aiti-ja-isa-raivostuivat-9-vuotias-ja…

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suomeksi ei muuten sanota "monta kommenttia taaksepäin". Se on huonoa suomea, suoraa käännöstä englannista.

Vierailija
82/99 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopoista ja sekopäistä bussi-häiriköistä edes puhumattakaan.

Mutta edelleenkään et ole kyennyt osoittamaan, että pikajunien matkan katkeilu olisi yleinen ja siten varteenotettava riski.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suomeksi ei muuten sanota "monta kommenttia taaksepäin". Se on huonoa suomea, suoraa käännöstä englannista.

Sinä se olit. Ja kumminkin teet itse alkeellisia sanavirheitä.

Minä tiedän, että täällä kirjoitetaan puhekielellä. Anglisismit ja svetisismit siis ovat ok.

Täysin väärien sanojen käyttö sen sijaan paljastaa vain, että joku yrittää tekeytyä rooliin, jota ei oikeasti hallitse.

;-DDD

Vierailija
84/99 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

80, minkä minä hävisin??? Ja suomeksi ei muuten sanota "monta kommenttia taaksepäin". Se on huonoa suomea, suoraa käännöstä englannista.

*mop-mop-mop* nyt vaan...

Vierailija
85/99 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin väärien sanojen käyttö sen sijaan paljastaa vain, että joku yrittää tekeytyä rooliin, jota ei oikeasti hallitse.

Vierailija
86/99 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa lainaamassasi kirjoittamassani lauseessa ei ole yhtikäs mitään vikaa.

Sitäpaitsi jos olet sitä mieltä, että tänne kirjoitetaan puhekielellä niin tiedoksesi vain, että "heretä" tarkoittaa monessa murteessa nimenomaan aloittamista. Tarkista vaikka urbaani sanakirjasta.

Sen sijaan se, että sinä et osaa lukea suomea kuin sana kerrallaan tai vääntämättä fingelskaa paljastaa vain sen, että sinä et todellakaan kirjoita ammatiksesi.

Vierailija
87/99 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole oikein, että vasta matkan aikana keksaistaan, että hitsi, konnareita ei ole tarpeeksi. Jos niin käy, vähintä olisi, että keskeytysasemalle hommataan VR:n kustannuksella jatkoyhteys välittömästi, ei joskus tunnin päästä.

Itse en panisi ihan noin pientä yksin matkaan, mutta jos 9-vuotias on reipas ja matka tehdään päiväaikaan, niin aika vaikea tuollaista on aavistaa etukäteen. Kännykkä on hyvä apu, kun sen avulla voi neuvoa lasta eteenpäin.

Eli minusta perusvirhe oli VR:n, ei vanhempien. Junamatkustamiseen ei ole mitään ikärajaa, joten aika paha tuosta nyt on vanhempia syyllistää.

Vierailija
88/99 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kun kerran noita kielikukkasia kommentoidaan. Ja kysyy, että oikeastiko "aurinko koittaa"? Kun minusta aamu koittaa ja aurinko nousee...?

Ja mä en ole toimittaja.

Ohis.

Vierailija
89/99 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa lainaamassasi kirjoittamassani lauseessa ei ole yhtikäs mitään vikaa.

Sitäpaitsi jos olet sitä mieltä, että tänne kirjoitetaan puhekielellä niin tiedoksesi vain, että "heretä" tarkoittaa monessa murteessa nimenomaan aloittamista. Tarkista vaikka urbaani sanakirjasta.

Sen sijaan se, että sinä et osaa lukea suomea kuin sana kerrallaan tai vääntämättä fingelskaa paljastaa vain sen, että sinä et todellakaan kirjoita ammatiksesi.

sitä paitsi puhut itsesi kanssa ristiin. Aiemmin väitit, ettet muka tarkoittanut alkamista, nyt sen sijaan väität, että sitähän sinä koko ajan tarkoititkin.

Koetapa päättää, mitä mieltä olet ja pysy sillä kannallasi. Kannan vaihto kesken juoksun tekee sinusta vain entistä nolomman tunarin.

Vierailija
90/99 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten kesken puhelun totesi, ei perkele mä olen väärällä laiturilla. Pitäsiköhän minustakin tehdä lastensuojeluilmoitus kun en ole osannut keskittymiskykyisemmäksi lastani kasvattaa.

Olen kyllä vienyt ydinperheemme 10v pojan yksin junaan Turusta kun lähti ihan kaveriaan kesälomalla tapaamaan Jyväskylään, tosin kerroin asiasta myös konnarille,joka totesi että hyvin se matka menee, enemmän vanhemmat ovat huolissaan kuin lapset, jotka yksin matkustaa. Minusta jutun isäkin olisi voinut konnarille kertoa että tämä 9v on yksin matkassa. Ehkä sitten ei olisi samanlaista härdelliä syntynyt.

Vierailija
91/99 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on kyllä tajunnut lapsen olevan yksin matkassa. Istuu yksin ja lipussa vain hänen matkansa. Tyhmä pitää olla jos ei ymmärrä että lapsi matkaa yksin.

Ja ei ole niinkään helppo saattajan tavata konnaria kun juna hetkeksi pysähtyy. Ei siinä ole aikaa konnaria ehtiä

ja sitten kesken puhelun totesi, ei perkele mä olen väärällä laiturilla. Pitäsiköhän minustakin tehdä lastensuojeluilmoitus kun en ole osannut keskittymiskykyisemmäksi lastani kasvattaa. Olen kyllä vienyt ydinperheemme 10v pojan yksin junaan Turusta kun lähti ihan kaveriaan kesälomalla tapaamaan Jyväskylään, tosin kerroin asiasta myös konnarille,joka totesi että hyvin se matka menee, enemmän vanhemmat ovat huolissaan kuin lapset, jotka yksin matkustaa. Minusta jutun isäkin olisi voinut konnarille kertoa että tämä 9v on yksin matkassa. Ehkä sitten ei olisi samanlaista härdelliä syntynyt.

Vierailija
92/99 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä kirjoita itseni kanssa ristiin, totesin vain, että se myös monissa murteissa tarkoittaa ryhtymistä, rupeamista.

Hienoa, että nyt osaat kirjoittaa tuon koettaa-verbin oikein.

Kannanvaihto on yhdyssana...

Vierailija
93/99 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä kirjoita itseni kanssa ristiin, totesin vain, että se myös monissa murteissa tarkoittaa ryhtymistä, rupeamista.

Hienoa, että nyt osaat kirjoittaa tuon koettaa-verbin oikein.

Kannanvaihto on yhdyssana...

Sinä sen sijaan kyllä väitit, että et ollut tarkoittanut koskaan aloittamista.

Ja nyt vetoat siihen, että kyllähän se sitä tarkoittaakin.

Missään nimessä et voinut tarkoittaa lopettamista, koska silloin lauseessasi ei olisi ollut mitään järkeä.

Kannan vaihto on oikein myös erikseen kirjoitettuna.

Vierailija
94/99 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

95, kuittaa kirjoituksesi niin ei tarvitse kysellä oletko sinä vai oletko sinä jne.

vaikka ei siinä mitään, näenhän minä, missä kommentoit. Sen verran älyvapaa tyyppi olet.

Minä väsyin jo jankkaamiseesi. Et ole pystynyt todistamaan perusteesiäsi ja intät selviä asioita. Se on moro nyt!

Vierailija
95/99 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pari setääkin on konnareita

Vierailija
96/99 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tiedän kuka olen, toisin kuin sinä.

Luuserit luovuttaa... Vai kuka se puhuikaan voittamisesta?

Vierailija
97/99 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairin koneeseen ei pääse alle 12-vuotias jos ei ole saattajaa mukana. Lapsella on koko ajan mukana saattaja myös lentokentällä jne.

On siis aivan eri asua matkustaa lentokoneella yksin vaikka 7-vuotiaana kuin junalla yksin 10-vuotiaana.

voi toimia saattajana, kokemusta on!

Olen lentänyt yksin 11-vuotiaana, ja silloin sai kaulan ympärille sellaisen nolon kaulurilapun, jossa luki nimi yms tietoja (niinkuin joillain pikkuisilla sotalapsilla), ja lentoemäntä talutti suunnilleen kädestä pitäen lähtöselvityksestä koneeseen. Hyvä kun sai vessassa käydä yksin. Ja vastaanottajalla (mummollani) piti olla henkkarit mukana, ennen kun minut voitiin ns. luovuttaa.

Joten ei todellakaan kannata verrata junamatkusteluun.

Vierailija
98/99 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä kävellyt rautatieasemalle. Ostanut junalipun ja matkustanut Kuopioon, 9 vuotiaasta alkaen. ja sitten tietysti takas sama homma. -80 luvulla ei ollu tällasta älytöntä hysteriaa kuin nykyään on: Lapset pidettävä äidin helmoissa ja passattuna 15 vuotiaaks asti ja sitten pelotellaan kaikenmaailman hyväksikäyttäjillä. Omat lapsenikin ovat oppineet omatoimiseksi, kun olen antanut tehdä eri juttuja ja olla yksin heti, kun ovat siihen valmiita.

täysin samaa mieltä! Nykyään tätä ylisuojelevaisuutta on paljon ja tätä metodia kannattavat ovat täällä heti sormella osoittelemassa ja syyllistämässä.

Vierailija
99/99 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin nyt...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan