Missä vaiheessa luovuitte tutista? Entä missä vaiheessa lapsi oppi potalle??
Kommentit (12)
Yksi ei huolinut tuttia vastasyntyneenä. Oppi siihen 3 kk ikäsenä ja pois 6 kk ikäsenä. Muut osasivat tuttia syödä ja siitä pois myös puolivuotiaana.
Potta otettu käyttöön kun lapsi istuu alle 1- vuotiaana pystyssä itse. Päiväkuivia puolessa vuodessa ollut kaikki.
luopui siitä itse noin vuoden iässä, ei koskaan kiintynyt siihen erityisemmin.
Potalle ja kuiviksi on molemmat lapset oppineet reilu 2-vuotiaina.
Päiväkuiva reilu 2v, yökuiva reilu 3v
Keskimmäinen hylkäs tutin itse 10kk iässä, päiväkuiva 1v3kk, yökuiva 2v2viikkoa.
Kolmas Tutti vaan jäi pois vuoden korvilla, päivä-ja yökuiva 2½v.
Neljäs söi tuttia vain nukahtamistilanteessa, kokonaan hylkäs 7kk iässä, vielä vaipoissa ikää 10kk
tärkeä ja vaikka sen käyttöä 2-vuotiaasta alkaen koetettiin kovasti rajoittaa, kokonaan oravanpoikasille hän suostui sen antamaan lähellä 3-vuotissynttäreitään. Potalla käytettiin alle 1-vuotiaasta, mutta vaipoista päästiin myös vasta vähän ennen 3-vuotissynttäreitä.
Esikoinen: potalle 1,5v, tutti pois 2v2kk
Keskimmäinen:potalle 2,5v,tutti pois 1v1kk
Kuopus:ei koskaan potalle, pöntölle 3v, tutti pois 2,5v
potalla ovat istuskelleet n 10kk alkaen, yövaipoista on luovuttu 2 veenä. Tytön ja pojan äiti.
Päiväkuiva oli 1v 7kk iässä. Yövaippa jäi myöhemmin pois, en muista tarkasti. Yövaippaa ei kuitenkaan enää ollut kun aloitti päiväkodissa 2,5 -vuotiaana.
Lapsi oppi yö-ja päiväkuivaksi 2v ja 8 kk.
poika: tutti pois 1 v 8 kk (oli ollut päiväunikäytössä) ja yö- ja päiväkuiva tasan 2 v.
tyttö. tutti pois 1 v 6 kk, päiväkuiva 1 v 9 kk, yövaippa pois vähän tätä myöhemmin.
tutti pois n. 1v 8kk
potalle oppi oikeasti 1 v 10 kk, 1 v 11 kk iässä täysin kuiva. Oli tuota ennenkin potalla istuskellut säännöllisesti, ei vaan tehnyt sinne mitään ikinä.
Kuopukselta nappasin tutin 2v3kk (opetin syömään tuttia vasta 6-kuisena, mikä takasi täydet yöunet...) ja potalle opetellaan parhaillaan 2v9kk. Vasta tarhassa olon jälkeen suostui potalle kotona. Juu ja olen yrittänyt!
syönyt tuttia eikä kumpaakaan istutettu potalle. Tutti on turha kapistus, joka aiheuttaa vaan itkua ja juuri näitä luopumisongelmia. Ja pottakin on turha kun vessanpönttö on keksitty, pönttöön voi laittaa supistajan.