Miksi lapset työhakemuksessa?
Miksi mainitsette lapsenne työhakemuksessanne? Ansioluettelossa sen vielä jotenkin ymmärrän vaikka vain selittämässä aukkoja työsuhteissa, mutta miksi hakemuksessa? Jos kyseessä on perustoimistohommia asiantuntijaroolissa, luuletteko oikeasti, että lapset erottavat teidät positiivisella tavalla?
Vai haluatteko töihin vain sellaiseen paikkaan, jossa rekrytoija (esimies tai henkilöstöhallinnan edustaja) arvostaa äitiyttä ja uskoo sen vaikuttavan ammattirooliisi positiivisesti? Entä jos näin ei ole, tiedättekö millaisen riskin otatatte mainitessanne lapset? Joskus jopa ensimmäisessä lauseessa, ennen kompetenssien esittelyä. Onko vapaita työpaikkoja niin paljon tyrkyllä?
Miksi?
Kommentit (34)
siis mieluummin jatkuvasti sairastuvat lapset kuin 36-vuotiaan tosi todennäköinen reissu Goalle? Olet varmaan rekrytoinut paljon.
siis mieluummin jatkuvasti sairastuvat lapset kuin 36-vuotiaan tosi todennäköinen reissu Goalle? Olet varmaan rekrytoinut paljon.
mutta jos lapset ovat jo kouluiässä (tai jopa 10+ ikäisiä, jolloin oikeutta tilapäiseen hoitovapaaseen ei ole), ei lapsista työnantajalle juurikaan "harmia" ole. Tosin enpä itsekään näe, että miksi lapsia pitäisi mainita itse hakemuksessa, ellei kyseessä ole esim. lapsiin liittyvä sosiaalialan työ.
CV:hen olen laittanut omien lasteni iät, ja se on ollut kuulemma hyvä juttu. Lapset kun on osaltani jo "tehty" ja ovat jo isoja, mikä on ollut minulle etu.
Haluan teille töihin. Olen kolmen lapsen 35-vuotias yksinhuoltaja.
Haluan teille töihin. Olen it-alan ammattilainen laajalla kokemuksella kotimaassa ja ulkomailla.
Kumpi kiinnostaa? (Joo joo, huonoja aloituksia kumpikin.)
Ihan höpöhöpöä, että olisin äitiyslomalla oppinut jotain esimiestyöstä, motivoinnista ja organisoinnista.. Buahahahah..
KTT
Ansioluetteloon ei kuulu lapsen ikä, oma ikä tai siviilisääty. Herätkää jo nykypäivään!
olen ollut pois töistä 2 päivää lapsen sairastelujen takia sen 4 v aikana mitä en ole ollut lapsen kanssa kotona.
työnantajat kysyvät perheestä joka tapauksessa. Vastata toki voi mitä haluaa, mutta en näe järkeä valehtelemisessa. Samoin ikäänsä on vaikea salata.
Ansioluetteloon ei kuulu lapsen ikä, oma ikä tai siviilisääty. Herätkää jo nykypäivään!
ap:n pointti taisi olla siinä, että kannattaa jättää pois jos ei tiedä, mitä mieltä rekrytoija on lapsista. Ihan sama kuinka terveitä teidän mukulat on, jokaisen tiimin painajainen on se lasten mukaan töistä pois pomppiva mamma.
Kertokaa sitten haastattelussa. Sinne ette pääse kuitenkaan vain lasten takia. Pois jäätte kyllä helposti niiden takia. Pois haastattelusta siis
Ihan höpöhöpöä, että olisin äitiyslomalla oppinut jotain esimiestyöstä, motivoinnista ja organisoinnista.. Buahahahah..
KTT
riippuu ihan siitä mitä äitiyslomalla tekee lasten kanssa ja millaisia lapset on
mutta sitä et tainnut tietää kun heiluu se hattu silmillä?
Mä en haluu sellaseen työpaikkaan, jossa lapset katotaan huonoksi jutuksi. Tosin oon ollu työttämänä viime vuosituhannelta. Öööö.
hakemukseen et oon äiti. Mut en haekaan asiantuntijatehtäviin..:)
.. voishan sen tiesti poiskin jättää,mut en keksi tilalle muuta :D
Mihin tehtävään et keksi muuta määritelmää itsestäsi kuin että oot äiti?
Mihin tehtävään et keksi muuta määritelmää itsestäsi kuin että oot äiti?
ja ihan sen vuoksi, että ne selittävät aukot työsuhteissa tai koulussa.
Kerran nimittäin jäi melkein yks tosi hyvä tyyppi palkkaamatta ko hänellä oli ihme aukkoja työhistoriassa. Oli sitte lapset ne aukot...
Miten selitän katkon työsuhteissa jos en laita lasta? Se joka hakemuksia katsoo voi ihan hyvin ajatella että olen ollut vaikka mielisairaalassa ja ajatella että voin joutua sinne uudestaan eikä halua siksi ottaa edes haastatteluun.
Se kertoo siitä että henkilö on sitoutunut työhönsä eikä ole heti lähdössä Intiaan reissaamaan (kuten eräs tyttö joka meille tuli).
ne lapset kerro työhön sitoutumisesta yhtään mitään.
aapeehan juuri kirjotti: Ansioluettelossa sen vielä jotenkin ymmärrän vaikka vain selittämässä aukkoja työsuhteissa, mutta miksi hakemuksessa
Joten jos ei oo aukkoja, miksi te laitatte? Aukkoja ei ole, ellei ole irtisanoutunut äippävapaan aikana. Eihän ne muuten näy.
ajatellaan olevan. Mies siis tulkitaan rekrytointitilanteessa vastuulliseksi "aikuiseksi", jos on vakiintunut ja perheellinen. Naisella toki lapset voivat olla haitta enemmänkin, mutta nämä riippuvat niin alasta ja rekrytoijasta myös.
Itse olen aina saanut hyvin töitä, vaikka perhesuhteet mainittu CV:ssä. Ja olen nainen.
Se kertoo siitä että henkilö on sitoutunut työhönsä eikä ole heti lähdössä Intiaan reissaamaan (kuten eräs tyttö joka meille tuli).
ne lapset kerro työhön sitoutumisesta yhtään mitään.