Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä tutkitaan ensin jos ei tule raskaaksi/ei kuukautisia??

Vierailija
25.09.2011 |

mulla eiole menkkoja tullut ku 1 kerta nuvaringin lopettamisen jälk. eli huhtikuussa. sen jälkeen söin 3kk jotain hormonia jolla ne tuli.nyt taas ei tule, mut en ole raskaanakaan.

kannattaako siis edes koittaa tulla raskaaksi jos ei ole kuukautisia?

mitä asioita aletaan katsoa ekaksi jos menen lääkäriin selvittämään tätä kun haluan raskaaksi??

mulla on aiemmin n. 8v sitten ollut rakkulaiset munasarjat ja kuukautiset ollut pois, mutta ne on välillä toiminut yli vuoden verran hyvin.

harmittaa kauheasti. pilaako hormooniehkäisy (onko pilannut) raskaaksi tulemisen varsinkin tällä rakkulataustalla???

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minulla on ollut ja on edelleen ongelmia kuukautisten/hormoonitoiminnan kanssa. Menkat tuli 1krt/3kuukaudessa, ja välillä jopa suht normaalisti, mutta aina pitkällä kierrolla. Olen syönyt muutaman kerran keltarauhashormoonia ja Diane Novaa. Minulla on monirakkulaiset munasarjat. Olen käynyt pari kertaa hormoonitesteissä, ja minulla oli jonkun verran liikaa mieshormoonia, mutta ei mitenkään älyttömästi. Oon aika karvainen apina, ei kiva... Sitten on ultrattu muutaman kerran gynellä noita munasarjoja ja sanottu että hankala tulla raskaaksi, eikä mitään tapahtunutkaan vaikka olin varmaan 7v ilman ehkäisyä.

Menin reilu 2v sitten kuulemaan hormoonitestin tuloksia ja ultrattavaksi. Ohops, olinkin raskaana! (Ne testit oli muuten hävinneet, eikä koskaan löytyneet...mut ei niitä enää sillon tarvittu) Tämmöinen ihme kävi minulle, en yrittänyt lasta, mutta lapsi tuli ja täytti tänään 2v :). Että et ole välttämättä pilannut yhtään mitään noilla pillereillä. Näitä ihmeitä tapahtuu, vaikka lapsettomuudesta kärsiville ei kuulemma niin saa sanoa (luin tuon jostain haastattelusta) Mutta kun ei voi tietää mitä tapahtuu, kaikki eivät saa lasta siitä huolimatta vaikka kierto olisi säännöllinen. Eli siis aika sama tilanne oli minullakin, epäsäännölinen kierto, monirakkulaiset munasarjat ja pitkään poissa olevat menkat pillereiden lopettamisen jälkeen, ja raskaaksi tulin kuitenkin. Sitä en tiedä miten tutkitaan varsinaisesti sitä että tuleeko raskaaksi, en ole sellaisissa tutkimuksissa käynyt, sanottiin vaan että hankalaa kun gynellä ekan kerran kävin. Mutta tosiaan iteltä otettiin verikokeita ja ultrattiin. Muuta en osaa sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan