Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko pelkällä kävelyllä ja ruokavalion muutoksella laihtua?

Vierailija
25.09.2011 |

Siinäpä se kysymys yksinkertaisuudessaan olikin. Tulee liikuttua noin tunti per päivä ihan reipasta lenkki rattaita työntäen. Ruokavalio on tällä hetkellä hiukan retu perällä, tulee syötyä karkkia sun muuta hyvää lasten mentyä nukkumaan. Joten ruokavalioon on tarkotus nyt puuttua ja sitä muuttaa. Mutta riittääkö liikunnaksi pelkkä kävely, kuntosaliin ja jumppiin kun ei yksinkertaisesti ole aikaa. Tarkotus olisi laihtua 10-15 kiloa joten liekkö mahdollista? Ja kuinka kauan siihen menee, puol vuotta on tähtäimessä. Onko siis kukaan laihtunut pelkällä kävelyllä, kokemuksia?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ev

Vierailija
2/26 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkällä ruokavalion muutoksellakin voi. Laihtumisen nopeus sitten riippuu monista seikoista.

Mä oon laihtunut 10 kg 2 kk:ssa pelkällä ruokavalion muutoksella lisättynä työmatkapyöräilyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikuntahan ei itse asiassa kuluta mitenkään älyttömästi kaloreja, ellei sitten liiku hurjia määriä ja/tai korkealla teholla.

Ruokavalio on se isoin tekijä.

Vierailija
4/26 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein elämäntapamuutoksen jättämällä roskaruuan ja herkut pois ja liikuntana pelkkä kävely. Paino putosi 7 kuukaudessa 15 kiloa. Tämän jälkeen lisäsin annosmääriä ettei enää lisää kevennystä. Nykyään herkkuja max kerran viikossa ja tavoitepaino pysynyt.

Vierailija
5/26 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan sama, liikutko yhtään, jos syöt vähemmän kuin kulutat. puolessa vudessa saat hyvinkin tuon pois. mulla on vajaassa 3,5 kuukaudessa lähtenyt nyt 19kg. ja tosiaan en harrasta liikuntaa. tosin mulla on keskiraskas työ, joten se kyllä kuluttaa. kesällä istuin 3 viikkoa autossa, ilman oikeestaan minkäänlaista liikuntaa ja silti paino putos kilon viikkovauhtia. kunhan pidät huolen kalorimääristä, niin onnistuminen on taattu. kalorilaskuri on hyvä paikka kirjata KAIKKI syömiset ylös.

Vierailija
6/26 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivä et sillä pelkästään laihtuis.Karppaamalla olen itse pudottanut raskauskiloja jo 7/2 kk.

Vierailija
7/26 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja parantaa yleiskuntoa. Jos ei liiku niin on rapakuntoinen laihtumisen jälkeenkin.

Vierailija
8/26 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuluttaa noin 340 kcal. KÄytännössä tämä tarkoittaa sitä, että tekemällä viisi tuollaista kävelylenkkiä viikossa laihdut noin kilon kuukaudessa. Edellytyksenä on kuitenkin se, että syöt vain niin paljon kuin kulutat ilman noita kävelylenkkejä.

Jos lisäksi työnnät kävelylenkillä rattaita, kasvattaa se kalorinkulutusta (jos kävelynopeus ei vastaavasti putoa). Kalorinkulutus on myös suurempi, jos painat enemmän tai kävelet nopeammin kuin 6 km /h. Vastaavasti kulutus pienenee, jos kävelet hitaammin tai painat vähemmän.

Vierailija
9/26 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...muutin ruokatottumuksia ja aloitin viime viikolla kävelylenkit vaunuja työntäen, vähintään se tunti kävellään 3-4 kertaa viikossa ja nyt paino on pudonnut 1,5 kiloa. Saas nähä laihdunko enemmän.

Vierailija
10/26 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla.

Todettiin keliaki, lopetin gluteenin syönnin ja aloin syödä määrällisesti enemmän. Vatsa alkoi vuosien jälkeen toimia ja asiat normalisoitui.

En edes huomannut laihtumista ennen kui ostin uudet housut. Oli ostettava kaksi kokoa pienemmät aikaisempaan nähden :)

Vierailija
11/26 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuluttaa noin 340 kcal. KÄytännössä tämä tarkoittaa sitä, että tekemällä viisi tuollaista kävelylenkkiä viikossa laihdut noin kilon kuukaudessa. Edellytyksenä on kuitenkin se, että syöt vain niin paljon kuin kulutat ilman noita kävelylenkkejä.

Jos lisäksi työnnät kävelylenkillä rattaita, kasvattaa se kalorinkulutusta (jos kävelynopeus ei vastaavasti putoa). Kalorinkulutus on myös suurempi, jos painat enemmän tai kävelet nopeammin kuin 6 km /h. Vastaavasti kulutus pienenee, jos kävelet hitaammin tai painat vähemmän.

vaan 340 kcal-peruskulutus. Naisten peruskulutus, kulutus mikä tapahtuu 24 h aikana maaten, on 1200-1600 kcal/tunti lihasmassan määrästä riippuen.

Eli liikunnan kulutuksesta tulee vähentää tuo peruskulutus, jotta saadaan kulutuksen lisäys laskettu.

50-67 kcal/h on peruskulutus, joten kävelylenkin todellinen kulutuksenlisäys on 340-50=290 maksimissaan 340-67=273 minimissään.

1 kg vastaa 7000 kcal eli lenkkejä tulee tehdä kuukaudessa 24-26 kpl, jotta sillä saat kilon pois.

Ruokailu on 80 % painonhallinnasta; 5-6 ateriaa päivässä, aterioiden väli max 3 h, rasvaa 20-25 E%, proteiinia 20-25 E% ja hiilihydraatteja 50-60 E%.

Se, miltä vartalo näyttää kun katsotaan itseämme alastoman peilistä on 98 % liikuntaa ja siitä 80 % lihaskuntoharjoittelua.

Kun otamnme huomioon, että keho voi polttaa max 150 g rasvaa vuorokaudessa, painonpudotus pelkällä ruokavaliolla rasvaa polttaen voi olla viikossa 800 g.

Näin ollen 26 viikkoa x 800 g = 20,8 kg

Vierailija
12/26 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaloriteoria ei ole aukoton ;).

Vierailija
13/26 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkyi olevan juuri aiheeseen liittyvä kirja, käypä katsomassa!

Vierailija
14/26 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivä et sillä pelkästään laihtuis.Karppaamalla olen itse pudottanut raskauskiloja jo 7/2 kk.

Vierailija
15/26 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkällä aikavälillä ihminen laihtuu, jos kuluttaa enemmän kuin syö. Se, millä tavalla tämä epätasapaino syntyy, on kiinni ihan omasta halusta.

Liikunta lisää kulutusta, jolloin voi syödä enemmän kuin liikkumatta. Mutta jos liikkuu ja syö enemmän, laihtumista ei tapahdu. Liikuntaa puoltaa sekin, että se ehkäisee lihaskatoa - ja lihaskudos kuluttaa energiaa enemmän kuin rasvakudos. Itse kuitenkin koen, että liikunnan tärkein vaikutus painon pudottamiseen on henkinen.

Reilusti ylipainoisillahan usein painon pudottaminen aloitetaan pelkästään ruokavaliolla ja liikuntaa lisätään vasta myöhemmin ja hyvin rauhallisesti aloittaen.

Vierailija
16/26 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun kroppa voi hyvin, niin se ei niin rajusti vaadi suklaata ja muita herkkuja. Itse en pystyisi vatustamaan fazerin sinisen kutsua jollen lenkkeilisi päivittäin.

Vierailija
17/26 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullahiireltä lähti mäyssyttämishimo kun aloin ensimmäistä kertaa elämässäni harrastaa liikuntaa.

Ihminen on myös paremman ja terveemmän näköinen kun kroppa on kunnossa, eikä vain ruiku.

Vierailija
18/26 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihduin 17 kiloa vajaassa neljässä kuukaudessa pelkästään radikaalilla syömisen vähentämisellä. Jonkun verran kävin kävelyllä, varsinaiset lenkit aloitin vasta, kun tavoitepaino oli saavutettu.

Vierailija
19/26 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiasia on että kävely ei juurikaan kuluta, tunnin reipas lenkki kuluttaa noin 200 kaloria. Mutta tokihan se on parempi kuin ei mitään

Vierailija
20/26 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten sekin auttaa painonhallinnassa. Lisäksi tunnin lenkki vie tunnin pois syömiseltä ;)