Teen eräässä paikassa vain viikonloppuisin töitä ja
sunnuntaityöstä saan 100% korotuksen mutta miksi ei lauantailta tule korotusta vaikka yhdessä paperissa luki että lauantailta 205 korotus ja iltatyöstä 15% korotus jota mulle ei ole kyllä maksettu. Onko siihen joku pykälä ettei tule lauantailta tai illoilta korotusta esim. tuntimäärä tms? Tietääkö kukaan?
Kommentit (26)
Lisät kuuluu sinulle, on aivan sama mihin liittoon työnantaja kuuluu tai on kuulumatta!!!!!
Muistaakseni lisät menevät seuraavasti:
Lauantailisä 20% (jokaiselta työtunnilta), lisäksi iltavuorossa klo 18 (kuntatyönantajat) tai klo 20 (yksityistä työehtosopimusta noudattavat) jälkeen 100% palkka.
Sunnuntaina 100% + iltalisät tietysti!
Arki-illat klo 18 jälkeen iltalisä 15%.
Pidä nyt hyvä ihminen oikeuksistasi kiinni!
Kaltaisesi työntekijät mahdollistavat sen, että työnantajat voivat jatkaa kusetusta ja riistoa loputtomiin.
5 Ja % on saman näppäimen takana! Eli lauantailisä on ihan maalaisjärjellä 20 %, silläkin että se ei ole niin arvokas kuin sunnuntailisä!
Teetkö aina iltavuoroa viikonloput? Vai mistä olet laskenut ettei se ole jo sielä palkkakuitissa oikein? Onko se eroteltu tuntipalkasta vai onko sisältääkö tuntipalkka valmiiksi iltalisän jos työ on aina samaa vuoroa?
Tuleeko lisäprosentit niillekin joille on työsopimus alkujaan sovittu vaan viikonloppuun ja mahdollisesti ilta-aikaan?
Vai tuleeko viikonloppulisät niille henkilöille jotka tekee ensin normaalin arkityön ja viikonlopun putkeen, siis tämän takia lisää maksetaan: koska ei olla vapaalla vaan tehdään vapaa-ajalla työtä.. Mutta en osaa sanoa kun en tiedä, kunhan pohdin. SOITA LIITTOON, ne vastaa työsopimuksesta vaikket kuuluisi liittoon!
Voit olla vaikka keikkalainen joka tekee töitä 1 tunnin vuodessa, lisät kuuluvat silti.
Palkkakuitissa pitää olla lisät eriteltynä!
olen nyt selvitellyt asiaa ja se mun työnantaja ei kuulu erääseen liittoon, jos kuuluisi saisin la ja iltakorvaukset.ap.
Kysehän on siitä, minkä ALAN työehtosopimusta noudatetaan. Kuulutko itse johonkin liittoon? Sieltä saat kysyä neuvoja.
sanotaan että jos työnantaja kuuluu HETA-liittoon se takaa työntekijälle lauantai-ja iltalisät. Näissä tapauksissa työnantaja on yleensä yksityishenkilö.
http://www.heta-liitto.fi/Default.aspx?tabid=2883