ihmisiä jotka ovat synnyttäneet lapsen jalat edellä?
Kommentit (12)
jo kuollut siinä vaiheessa joten synnytyksellä ei ollut kiire. Oli myöskin 2kk ennenaikainen ja vain kaksikiloinen, joten synnytys ei ollut fyysisesti minulle vaikea. Kätilö veti lapsen ulos, kun jalkateristä sai kiinni.
Viikolla 40 lapsivesi tuli ulos, supistukset loppuivat ja synnytys käynnistettiin. Kuuden tunnin kuluttua syntyi täysin terve poikalapsi molemmat jalat edellä alatiesynnytyksenä. Tämä tapahtui vuonna 1986 ja ennakkoon oli varmistettu kuvantamalla ja tutkimuksilla, että lantio tarpeeksi leveä synnytykseen. Ensimmäinen ajatukseni oli, että mahtaa kaverilla olla jalat maassa elämässään vai onko tuleva kenkäkauppias ? Jalat ovat olleet hallitsevana ja takana 13 vuoden jalkapalloilu ja joka tänä päivänäkin on vahvasti jokapäiväisessä toiminnassa mukana.
ei pelottanut, päin vastoin, olisi pelottanut jos jalkani olisivat tulleet perässä.
toinen jalka edellä. Tiedettiin että oli perätila, syntyi 36+0 ja painoi vain 2800. Ultrattiin synnytystä edeltävänä päivänä ja silloin oli "täydellinen perä" jonka sanottiin olevan edellytys että edes saa yrittää alakautta. Oli niin pieni eikä ollut laskeutunut niin sitten olikin ehtinyt ujuttaa jalan suoraksi. Ei ollut vaikea tai pelottava.
poikalapsen pylly ja jalat edellä :) Siis kaikki yhtäaikaa. Ei ollut ensimmäisestä lapsesta kyse, kaikki meni hienosti. Itse halusin synnyttää alakautta, en halunnut sektiota. Toki, jos äidin tai lapsen terveys olisi sitä vaatinut, niin olisi sektioon menty. Mutta hyvä näin! Terve nelikiloinen poika syntyi!!
Lisäyksenä vielä edelliseen viestiini, voisin samantien lähteä uudelleen vastaavaan kokemukseen. Ei jäänyt synnytyksestä huonoa fiilistä, vaan mahtava kokemus!
Ja ei, en osannut pelätä sitäkään synnytystä, kuten en edellisiäkään. Jotenkin vaan luotan niihin ammatti-ihmisiin siinä lähellä niin paljon, etten osaa pelätä. Mutta tiedän, että monet pelkää synnytystä, enkä heitä yhtään aliarvioi. Meitä on niin erilaisia.
en ole synnyttänyt lasta jalat edellä. Mummoni on, terve lapsi syntyi.
olen syntynyt tuolla tavalla.
Olin pienikokoinen; 2480g, ei ollut kuulema ongelmia.
Perätilavauvojahan synnytetään tuon tuostakin, mutta olen luullut että ne tulevat aina peppu edellä, sellaisessa "linkkuveitsiasennossa". Ei siis oikeastaan jalat edellä.. Näin ainakin kahdella ystävälläni jotka viime kesänä synnyttivät perätilavauvat. Kumpikin synnytys meni hyvin (Kättärillä), toisen vauva tosin joutui synnytyksen jälkeen lonkkalastaan. Tämä on kuulemma erittäin tavallinen seuraus perätilasta.
äiti on aikanaan syntynyt vasen jalka edellä :) Se on jo outoa.
Mutta ihan yleisesti perätila synnytykseen, ja varmasti vielä enemmän näihin erikoisempiin tarjontoihin liittyy tilastollisesti merkittävästi kohonnut riski lapsen vaurioitumiseen. En todellakaan synnyttäisi vaikka kuulisin kuinka monesta hyvin menneestä tapauksesta.
Jalat edellä ja pitäen nenästä kiinni!