Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka todennäköisesti vielä 40 v tulee raskaaksi?

Vierailija
24.09.2011 |

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin ap:n oikeus haluta biologista äitiyttä. Ihan yhtä suuri oikeus kun teillä horoperse-teinimutseilla jotka kustannatte elämänne yhteiskunnalla.

Vierailija
22/39 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan ap alkaa esim sijaisvanhemmaksi, niistä on kova pula. Adoptoidakin periaatteessa vielä ehtisi vähän isomman lapsen.

Jos on kerran mahdollista saada omia lapsia, niin miksi ottaa vieraita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos parimkymppisenä lapset tehtäis niin paras olisi, niin 40v olis mummo

No sen verran voin tulla vastaan että mummoks alla 50v

Kyllä se on niin vittumaisen näköistä kun vanhat ämmät kulkee maha pystyssä.

40v pitäis olla jo mummo

tuliko näppisvirhe?

Kyllä sopiva mummoikä on 60v,

kun aletaan jäädä eläkkeelle ja nautitaan niistä ihanista lapsenlapsista.

Vierailija
24/39 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos parimkymppisenä lapset tehtäis niin paras olisi, niin 40v olis mummo

No sen verran voin tulla vastaan että mummoks alla 50v

Kyllä se on niin vittumaisen näköistä kun vanhat ämmät kulkee maha pystyssä.

40v pitäis olla jo mummo

tuliko näppisvirhe?

Vaikka meidän junnu syntyi ollessani 38 v. Olen nyt 40, raskaana en ole, mutta en myöskään EDELLEENKÄÄN ole vanha ämmä!

Vierailija
25/39 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä se on niin vittumaisen näköistä kun vanhat ämmät kulkee maha pystyssä."

Tällä kommentoijalla ei ole kaikki inkkarit kanootissa.

40v pitäis olla jo mummo

tuliko näppisvirhe?

Vierailija
26/39 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä se on niin vittumaisen näköistä kun vanhat ämmät kulkee maha pystyssä."

Tällä kommentoijalla ei ole kaikki inkkarit kanootissa.

Vierailija
27/39 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

40v pitäis olla jo mummo

Ei todellakaan pitäisi olla! Itse toivon tulevani mummoksi aikaisintaan joskus 50+.

Vierailija
28/39 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin ap:n oikeus haluta biologista äitiyttä. Ihan yhtä suuri oikeus kun teillä horoperse-teinimutseilla jotka kustannatte elämänne yhteiskunnalla.

Ei kenelläkään aikuisella ole oikeutta vanhemmuuteen. Sitävastoin kaikilla lapsilla on oikeus jaksaviin vanhempiin, äitiin joka jaksaa häntä rakastaa eikä kidu vaihdevuosituskissa ja myöhemmin rullaile rollaattorilla.

Elämänkokemukseltaan kypsempi olisi myös oiva sijaisvanhempi.

Vierailija
29/39 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan ap alkaa esim sijaisvanhemmaksi, niistä on kova pula. Adoptoidakin periaatteessa vielä ehtisi vähän isomman lapsen.

Jos on kerran mahdollista saada omia lapsia, niin miksi ottaa vieraita?

rakkaus tekee omaksi. Miksi tehdä uusia kun niin moni jo syntynyt kärsii ilman kotia?

Vierailija
30/39 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun isomummo sai vikat lapsensa (kaksoset) 52-vuotiaana.

Vierailija
31/39 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenelläkään aikuisella ole oikeutta vanhemmuuteen. Sitävastoin kaikilla lapsilla on oikeus jaksaviin vanhempiin, äitiin joka jaksaa häntä rakastaa eikä kidu vaihdevuosituskissa ja myöhemmin rullaile rollaattorilla.

Jenkeissäkin ihan jopa 60-vuotiailla on oikeus äitiyteen synnyttämällä se lapsi ihan itse,

no joo, rankkojen hoitojen jälkeen jotkut ovat onnistuneet.

Mutta kyllähän nyt esim 45-vuotias on ihan luonnoliisestikin saamaan jälkeläinen, vaikka esikoinenkin jopa.

Aina jotkut jaksaa jauhaa ikänumeroista - mitä väliä, jos hommat pelittää.

Vierailija
32/39 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä alkoi vaihdevuodet kuuskymppisenä. Todennäköisesti mulla alkaa samoihin aikoihin. Nuorimmaiseni on silloin jo 22 v. vaikka olin 38 hänen syntyessään. Luulenpa, että jaksan rakastaa häntä ja esikoistani vaihdevuosistani riippumatta. Futista tuskin pelaan kummankaan kanssa enää menopaussin alkaessa, ei taida olla enää kentälle pyytäjiä.

Rollaattorin kanssa meistä aika moni tulee kulkemaan todennäköisesti ennemmin tai myöhemmin. Ja kyllä ne meidän lapset pysyy lapsina silloinkin. Vai lakkaako sun lapset olemasta siinä vaiheessa, kun turvaudut rollaattoriin? En usko että minulla siinä vaiheessakaan on enää muita kentänlaidalle kinuajia kuin ehkä lapsenlapset, joten sama millä liikun. Huono perustelu sulla.

Vierailija
33/39 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ekasta kierrosta.

Taas täällä alkoi tää tappelu, et minkä ikänen saa olla raskaana..

Minäkin myönnän, kun olin 22 v ja kahden lapsen äiti, niin oli 100 % sitä mieltä ettei lapsia enää yli 30v. Pidin sen ikäisiä jo liian vanhoina synnyttämään lapsia :D "tulee mummoäitejä"

Sain kuitenkin neljännen lapsen 32 vuotiaana ja nyt sitten viides syntyy 40 vuotiaana. Ja en tunne itseäni yhtään vanhaksi :) Näin ne ajatukset muuttuu. Eli vannomatta paras.

Vierailija
34/39 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tullut yli kolmekymppisenä ensin ensimmäisestä kierrosta ja toisella kerralla toisesta kierrosta... Ei muutenkaan mitään ongelmia. Vielä ajateltiin yrittää, ja vanhempina ollaan siis jo nelikymppisiä ;-)

Vierailija
35/39 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan että mulla oli joku ikäkriisi kun olin 22-vuotias. Otin napalävistyksen ja kuvittelin olevani liian vanha sellaiseen :D Nyt olen 31-vuotias eikä ikä tunnu enää missään - jostain syystä olo tuntuu nuoremmalta kuin pari vuotta sitten. Ehkä energiaa on enemmän tms. Vaikea sanoa, millaisessa vedossa olen 40-vuotiaana, mutta jos tämä tahti jatkuu, en näkisi mitään syytä jättää lasta tekemättä jos vauvakuume iskisi ;)

Kyse on omasta ja miehen jaksamisesta, ei niinkään biologisesta iästä. Toisilla on suvussaan parempi hedelmällisyys vanhemmalla iällä kuin toisilla ja raskautuminen onnistuu elämän myöhemmässäkin vaiheessa.

Eli tsemppiä ap:lle ja älä vain ota näitä joidenkin mammojen horinoita itseesi!

Vierailija
36/39 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin omassa tuttavapiirissäni on useita noin 40v raskaaksi tulleita. Onhan se vielä ihan hedelmällistä ikää.

Vierailija
37/39 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan terveitä lapsia. Mummunikin oli 42-vuotias saadessaan tätini. Sukututkimuksesta on käynyt ilmi tapauksia, joissa jopa 50-vuotiaat äidit ovat saaneet lapsia. Eli riippuu paljon geeneistä jo tuossa iässä.

Eräs tuttavani tuli ensimmäistä kertaa raskaaksi 37-vuotiaana ja synnytti keskosen, joka kuoli heti synnytyksen jälkeen. Tämän jälkeen raskautui melkein heti uudelleen ja sai terveen lapsen 38- tai 39-vuotiaana.

Vierailija
38/39 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

geenit tai jotain muuta vastaavaa. Pienen ikäni olen ollut ilman ehkäisyä ja luottanut periaatteeseen että turha alkaa vehdata jos ei kohteelta olisi valmis ottamaan lasta vastaan. Eipä sitä sitten tullut, ei sitten millään.

Esikoinen 33v, ja nyt nelissäkymmenissä raskaana. Äitini ja mummoni ovat olleet samoissa lukemissa esikoista odottaessaan, joten ehkä tämä vaan kuuluu asiaan.

Vierailija
39/39 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun olemme yrittäneet pikkusisarusta, emme ole onnistuneet. Täytin 41 ennen ekan syntymää ja sisarusta pääsimme yrittämään kun olin 42 vuotias imetyksen loputtua. Kaksi kertaa olen saanut plussan testiin, mutta saanut keskenmenon 9 ja 11 viikolla. Nyt olen 45 enkä usko enää raskautuvani.