Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin foolihapon syönnin liian myöhään...

Vierailija
24.09.2011 |

olen jo viikolla 5-6..ja nyt pelottaa. olen ollut rankalla dieetillä koko kesän ja varmasti ei yhtään folaattia varastossa, ja nyt sain tietää olevani raskaana. Mikä todennäköisyys spina bifidalle ja muille samantyyppisille sairauksille, osaako joku kertoa??

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin raskaana pari vuotta sitten, enkä kertaakaan syönyt tarkoituksella foolihappoa.. Se tuli salaatista jne, tavallisesta ruuasta. Vitamiinilisää en syönyt. Ja silti terve lapsi syntyi!

Vihaiseksi tekee kun nykyään odottavia äitiä syyllistetään yhdestä jos toisesta asiasta.. Olkaa ja nauttikaa odotusajasta oikeasti täysin rinnoin! Mikään tein tekemä (ellei päivittäinen huumeiden käyttö/alkoholi) ei voi vahingoittaa lasta. Nauttikaa, koska odotusaika on kuitenkin erityinen tapaus..

Vierailija
22/26 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sun mieles rauhottuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vanhemmuuteen. Yhtä huolta, murhetta ja syyllisyyttä alusta loppuun :D

Ei siihen aikaan ollut kuin rautalääkesuositus, jos hb oli liian alhainen. Terveitä nuo kaikki ovat olleet.

Vierailija
24/26 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä silloin kukaan puhunut foolihaposta mitään. Ensimmäinen neuvolakäyntikin oli vasta viikolla 11 tai 12, eikä sitä ennen saanut mitään ohjeita.

Vierailija
25/26 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kolmas tulossa... tosin en kyllä laihduttanut ja kesän tankannut kaikkia vihreää niin paljon, että en jaksa välittää. D-vitamiinia olen tässä suunnitellut, mutta eivät ole vielä purkista suuhun hyppineet.

Vierailija
26/26 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin raskaana pari vuotta sitten, enkä kertaakaan syönyt tarkoituksella foolihappoa.. Se tuli salaatista jne, tavallisesta ruuasta. Vitamiinilisää en syönyt. Ja silti terve lapsi syntyi!

Vihaiseksi tekee kun nykyään odottavia äitiä syyllistetään yhdestä jos toisesta asiasta.. Olkaa ja nauttikaa odotusajasta oikeasti täysin rinnoin! Mikään tein tekemä (ellei päivittäinen huumeiden käyttö/alkoholi) ei voi vahingoittaa lasta. Nauttikaa, koska odotusaika on kuitenkin erityinen tapaus..

Tämä juuri!! Niin sitä toivoo että voisi rauhassa nauttia siitä elämän mittakaavassa lyhyestä ajasta kun on raskaana, mutta ei täällä Suomessa oikein pysty 😔 Ja raskausajan kieltolistalla olevien ruokien määrä täällä sen kun pitenee lähes vuosi vuodelta Itse olen alkanut enemmän noudattamaan ruotsalaisia raskausajan suosituksia, koska niissä tuntuu edes vähän enemmän olevan järjenkäyttö sallittua (esim. sushia saa syödä jos tietää että siinä käytetty raaka kala on tuoretta).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi