Kalliit lastenvaatteet
Mitä mieltä olette niistä vanhemmista jotka ostavat vain kalliita merkkivaatteita, kahdet kalliit toppapuvut talveksi yms?
Välillä tulee ihan surku olo siitä että ollaanko me nyt huonompia kun haalarit ostetaan tavarataloista yms.
Kommentit (31)
koska ostin lapselleni Ticketin haalarin? Olisko mun pitänyt ostaa Lassie vaan siksi, että saisin siunauksen älynlahjoilleni sinulta?? jos on vara ostaa, ja sattuu pitämään kuosista ja mallista, en näe yhtäkään syytä jättää ostamatta. Pidätkö hassahtaneina myös naista, jolla on kalliimpi käsilaukku tai miestä, jolla on saksalainen katumaasturi?
pidän usein vähän hassahtaneina :) Sellaisina, jotka "haluavat ostaa parasta lapselle ja se parasta=kalleinta". Oman kokemukseni mukaan kallein ei aina ole paras.
Ja sitä en kyllä täysin ymmärrä jos Huuto.netissä kirjoitetaan tyyliin "tätä ticketin haalaria pidettiin parempana pukuna jne. Niin saiko tuo lapsiraukka edes myllätä lumessa yms? Ettei vaan kalliiseen pukuun tule mitään kulumaa eikä menetä jälleenmyyntiarvoa.
Tiedän yhden siskokset, jotka ei saa tehdä mitään, ettei vaatteisiin tule jälkiä!! Ja mamma myy vaatteet huutonetissä hyvään hintaan! Hieno lapsuus, not!
meillä on sekaisin kallista ja halpaa. Kaikki kalliit eivät ole olleet hyvä, eivätkä halvat huonoja. Esteetikkona myös vaatteiden ulkonäkö on minulle tärkeää ja yksi TÄRKEÄ valintakriteeri ja aika usein olen hämmästellyt kalliita, hehkutettuja vaatteita jotka minusta ovat olleet todella rumia, tietty makuja on monia eikä omani ole mikään absoluuttinen totuus kauneudesta. Joskus meillä on saattanut olla myös saman merkin muu, vastaava vaate ja olen todennut ettei hinta myöskään ole taannut ylivertaista laatua esim. kulutuksen- tai kosteudenkestävyydessä.
Väitän siis, että osalla kalliiden merkkien suosimisen syynä ei suinkaan ole ylivertainen laatu - ja vaatteiden ulkonäön ihanuudestakin voidaan olla montaa mieltä ;)
Ja joo, jos joku ihan aina ostaa kallista pidän hassahtaneena, koska tosiaan oman kokemuksen mukaan kallis ei aina ole laadultaan paras. Jos on sekä kallista että keskihintaista ja/tai halpaa pidän sitä normaalina.
koska ostin lapselleni Ticketin haalarin? Olisko mun pitänyt ostaa Lassie vaan siksi, että saisin siunauksen älynlahjoilleni sinulta?? jos on vara ostaa, ja sattuu pitämään kuosista ja mallista, en näe yhtäkään syytä jättää ostamatta. Pidätkö hassahtaneina myös naista, jolla on kalliimpi käsilaukku tai miestä, jolla on saksalainen katumaasturi?
pidän usein vähän hassahtaneina :) Sellaisina, jotka "haluavat ostaa parasta lapselle ja se parasta=kalleinta". Oman kokemukseni mukaan kallein ei aina ole paras.
2v ja 6kk, just noita kalliita merkkejä, monia ulkopukuja jne. Rahat heillä on tiukilla, luottokortit jatkuvasti tapissa... Ja he eivät ulkoile kuin 1-2 kertaa viikossa. Joten hassua että pitää kauppareissuja varten olla vedenkestävät ticketit jopa vauvalla 6kk.
PoP:in vaatteita ostaisin jatkossakin jos käytettyinä löytäisin mutta kyllä ne taitaa hajota siinä mitkä halvemmatkin. -Toisin vauvakoot jotka kestää 5lasta helposti.
Ticketit näyttää tyhmiltä ja haalareiden kangas on tosi jäykkää...se ohuempi ticketti sitten...siitä sanoi myyjäkin että repeytyy helposti joten kiitos ei.
että kukin ostakoon aivan mitä itse haluaa lapsilleen.
Olenkohan minä nyt sitten tuollainen "kallismerkkivaateäiti", kun lapsille on kahdet 100-150e haalarit per naama talveksi. Ostin, koska ne olivat minusta kauniita ja haluan pukea lapseni kauniisti. Haalareita (tai takkia+housuja) käytetään meillä aivan normaalisti. Joudun luultavasti ostamaan isommille uudet housut joulun jälkeen, koska varmaankin menevät rikki.
Reimateciä en kyllä osta, meni viime talvena 2kk:ssa ihan seulaksi. Olen suosinut viime aikoina Molo:ja. Koululaisille nimen takia kyllä jotain muuta. :D
Ostan market-lastenvaatettakin silloin tällöin, mutta aika harvoin siellä on minun makuuni sopivaa. No, prismasta kyllä löytyi kivannäköinen toppaliivi tytölle ja yleensä joitain toppahousujakin. Nyt otin kokeiluun jonkun Prisman uuden toppahousumerkin. Koot oli varmaankin alkaen 130cm. Löytyi urheilupuolelta ja vaikutti hyvältä. Prismassa tuntuu olevan muutenkin ihan kivoja uutuuksia tällä hetkellä/tulossa.
Näitä sitten iloisesti sekoitellaan niihin Molokidseihin ja Po.Peihin. Joku Ticketkin taitaa olla. Reimateciin en koske pitkällä tikullakaan tällä hetkellä.
Minulla 6- ja 3-vuotiaat lapset. Välillä olen hämmästellyt lähinnä sitä, miten alesta löytyy 74-116 cm vaatetta todella halvalla ja aina kokoja ja sitten siitä ylöspäin ei ole enää alennusta ja kaiken saa ostaa normihinnalla ja muutenkin kalliimalla (tottakai materiaaliin menee enemmän, kun on isompi koko, mutta..).
Meidän lapset on vielä sellaisia menijöitä, että 5-vuotiaalla oli jokaiset housut polven kohdalta kuluneet, myös ulkohousuista - oli mitä merkkiä tahansa.
Nyt sitten tein alelistat 146-150 cm asti; Ostan alesta jo nyt 2-6 euron vaatetta varastoon, sekä muutamat käytetyt sikahalvat ja hyväkuntoiset sisävaatepaketit on tullut ostettua Torin kautta.
Nimim. Viime talvena meni rikki 8 UUDET collarit, 3 UUDET ulkohousut jne. Eiköhän tuo isoin tosta rauhoitu, mutta onpahan vaatetta odottamassa kuluttajaa, jos sama meno jatkuu metässä rämpiessä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla 6- ja 3-vuotiaat lapset. Välillä olen hämmästellyt lähinnä sitä, miten alesta löytyy 74-116 cm vaatetta todella halvalla ja aina kokoja ja sitten siitä ylöspäin ei ole enää alennusta ja kaiken saa ostaa normihinnalla ja muutenkin kalliimalla (tottakai materiaaliin menee enemmän, kun on isompi koko, mutta..).
Meidän lapset on vielä sellaisia menijöitä, että 5-vuotiaalla oli jokaiset housut polven kohdalta kuluneet, myös ulkohousuista - oli mitä merkkiä tahansa.
Nyt sitten tein alelistat 146-150 cm asti; Ostan alesta jo nyt 2-6 euron vaatetta varastoon, sekä muutamat käytetyt sikahalvat ja hyväkuntoiset sisävaatepaketit on tullut ostettua Torin kautta.
Nimim. Viime talvena meni rikki 8 UUDET collarit, 3 UUDET ulkohousut jne. Eiköhän tuo isoin tosta rauhoitu, mutta onpahan vaatetta odottamassa kuluttajaa, jos sama meno jatkuu metässä rämpiessä.
Ja meillä käytetään ulkona, Name it, Molo, Reima jne.. Mikään ei vaan kestä :D
Me asutaan niin pienessä kaupungissa jossa hyvin harva lapsi on puettu Po.piin tai Ticketiin.
Viime vuonna meillä oli lapsella Ticketin haalari ja tänä vuonna ostettiin edullinen Lassie.
Kivannäköinen sekin on.
Ja sitä en kyllä täysin ymmärrä jos Huuto.netissä kirjoitetaan tyyliin "tätä ticketin haalaria pidettiin parempana pukuna jne. Niin saiko tuo lapsiraukka edes myllätä lumessa yms? Ettei vaan kalliiseen pukuun tule mitään kulumaa eikä menetä jälleenmyyntiarvoa.