Paljonko väitöskaronkan järjestäminen maksaa?
Huolestuttaa kun perheessämme ei muutenkaan ole paljon rahaa käytössä. Väitösmenoja silmälläpitäen oon yrittänyt nipistää jo pidemmän aikaa aina vähin erin rahaa sivuun. Mutta jos kutsuu 40-50 henkeä, paljonko maksaa (ja jos joku jaksaa vielä sanoa, mikä kaikki pitää huomioda - kutsukorttien painatuksesta alkaen, olisin syvästi kiitollinen)?
Kommentit (34)
en ole kuullut kenestäkään, joka ei painattaisi karonkkakutsuja. Yliopistopainossa ei paljon maksa.
t. ei-ap
En ole kuullut kenestäkään, joka olisi painattanut kutsukortit karonkkaan. Miksi ihmeessä painattaa ne?
kutsulistalta. Vanhan käytännön mukaan heidät tulee aina kutsua, mutta he eivät koskaan osallistu karonkkaan.
Siinä "säästyy" jo pari henkeä.
jatkot olivat sitten kotona, väkeä oli noin 150. Ja ihan tyynen rauhallisesti ilmoitin, mikä on tarjoilu eli pientä purtavaa ja viiniä ynnä vettä. Jos halusi juoda jotain muuta sai luvan tuoda omat alkoholinsa.
Laske ap esitarkastajat automaattisesti pois kutsulistalta. Vanhan käytännön mukaan heidät tulee aina kutsua, mutta he eivät koskaan osallistu karonkkaan.
En ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta käytännöstä. Ehkä näin on jollain alalla, mutta ei mitenkään yleisesti. Kyllä minun karonkkaani esitarkastaja tuli vieläpä monen sadan kilometrin päästä vaimonsa kanssa. (Olin toki kutsunut myös vaimon, joten ei hän kutsumatta tunkeutunut.)
2
150 ? Olikohan tää vitsi :D
Vierailija - 24.09.11 10:10 (ID 13467365)
jatkot olivat sitten kotona, väkeä oli noin 150. Ja ihan tyynen rauhallisesti ilmoitin, mikä on tarjoilu eli pientä purtavaa ja viiniä ynnä vettä. Jos halusi juoda jotain muuta sai luvan tuoda omat alkoholinsa.
Hurjan moni sukulainen ja työkaveri ja ystävä halusi mukaan, joten minusta ne jatkot oli halvinta ja helpointa järjestää kotona ja jo etukäteen ilmoitin, että ne eivät ole mitkään ruokapidot paisteineen ja keitinperunoineen.
Meidän tiedekunnassa, myös HY, ei ole ollut tapana myydä illalliskortteja joten omasta pussista menee. Kutsukortit kyllä tulostin itse (Tiimarista kortit + kirjekuoret, hintaa 10€). Jakkupuku ja iltapuku ostettu alennusmyynnistä jo aiemmin. Illallinen 3 ruokalajia + viinit + avecit, sen jälkeen kukin ostaa juomansa itse.
Mutta hattu? Eikö se hankita vasta promootiota varten???
kutsulistalta. Vanhan käytännön mukaan heidät tulee aina kutsua, mutta he eivät koskaan osallistu karonkkaan.
Ei ole pitkäkään aika kun istuin karonkassa, jossa oli aika lyhyt kutsulista. Esitarkastajat kutsuttuina paikalla...
vertailin hintoja, tilan vuokraaminen ja sinne pitopalvelu olisi säästänyt vain muutama sata euroa, joten totesin, että mielummin maksan tuon verran enemmän kuin ryhdyn siivoamaan ja tiskaamaan seuraavana aamuna.
Karonkka järjestetään vastaväittäjän kunniaksi.
Ei siis ole mikään avecjuhla tuolle ja tälle eikä sukulaisille edes.
Esitarkastajat eivät vanhimmissa tiedekunnissa tule paikalle, eli ihan oikein tuolla joku (en muista numeroa) totesi. Jossain kasvatustieteessä varmaan eri juttu.
ja juhlista SAA tehdä omannäköisensä, ja kutsua keitä haluaa- siis kunhan pakolliset on ainakin kutsuttu:)
Karonkka järjestetään vastaväittäjän kunniaksi.
Ei siis ole mikään avecjuhla tuolle ja tälle eikä sukulaisille edes.Esitarkastajat eivät vanhimmissa tiedekunnissa tule paikalle, eli ihan oikein tuolla joku (en muista numeroa) totesi. Jossain kasvatustieteessä varmaan eri juttu.
Esitarkastaja PUOLISOINEEN? Karonkka järjestetään vastaväittäjän kunniaksi.
Ei siis ole mikään avecjuhla tuolle ja tälle eikä sukulaisille edes.
Minun tietääkseni perinteisesti on kaksi vaihtoehtoista tapaa, joista väittelijä voi valita mieleisensä. Joko kaikki kutsutaan avecin kanssa tai sitten kenelläkään (ei myöskään väittelijällä) ole avecia. Ainakin minulle ohjaaja sanoi, että jos kutsun paikalle mieheni, niin sitten kaikki muutkin pitää kutsua avecin kanssa. En todellakaan halunnut jättää miestäni pois näin tärkeästä tilaisuudesta.
Perinteisestihän karonkassa miehen frakin liivin väri määräytyy sen mukaan, onko paikalla avecit, joten jo tämän säännön olemassaolo kertoo siitä, että myös tällä toisella käytännöllä (avecit mukana) on pitkät perinteet.
Olen kyllä ollut paikalla myös karonkoissa, joissa on noudatettu sekakäytäntöä eli tärkeimmät vieraat on kutsuttu avecin kanssa ja muut ilman avecia.
En ole todellakaan väitellyt kasvatustieteistä, vaan tekniikan alalta. Työn ohjaaja oli kuitenkin alunperin lähtöisin HY:ltä.
teidän laitokselta vasta väitelleiltä ja sitte kauan laitoksella olleilta proffilta noista tavoista. Jos ne kerran vaihtelevat, niin mitä teet sillä tiedolla mitä humanistit ruukaavat tehdä. Sinun on mentävä oman alasi mukaan.
Mutta usein huomioidaan väittelijää 20-30e arvoisella lahjalla jos kutsuttu karonkkaan.