Kauanko yrittäisit 30 -vuotiaana esikoista, ennen kuin menisit tutkimuksiin, jos ei tärppää?
Kuulin, että joillain paikkakunnilla 30-35-vuotiaat pääsevät alustaviin tutkimuksiin jo 6 kk:n tuloksettoman yrityksen jälkeen.
Onko sinulla kokemusta asiasta?
Mitä mieltä itse olet, että koska kannattaa hakeutua tutkimuksiin?
T: 30 -vuotias esikoista kuumeileva ja 3 kk tuloksetonta yritystä
Kommentit (16)
Olisi kulunut se vuosi. Tutkimuksista kuukautiskierron ja ovulaation seuraaminen ja sperman tutkimus ovat hyvin helppoja.
Olemme käyneet miehen kanssa noissa, ikää oli silloin 35v molemmilla. Siitä on nyt 2,5v ja sen jälkeen meille on syntynyt kaksi lasta....
ja kun olivat yrittäneet vuoden, lääkäri oli sitä mieltä, että ei mitenkään epänormaalia; kantsii vielä kattella. Ei siis lähettänyt tutkimuksiin. Nyt, kun yrittäneet 1,5 v. hakeutuivat itse yksityiselle.
3 kk ei mielestäni ole minkään ikäiselle vielä paljon, vaikka ymmärrän, että vauvakuumeisesta se tietysti tuntuu ikuisuudelta.
yli 3-kymppisellä kannattaisi minun mielestä pitää kiirettä tutkimuksiin menossa, jos ei vuodessa tärppää.
Eikö se ole yleinen käytäntö, että vuosi aktiivista yritystä, ja sen jälkeen on oikeutettu tutkimuksiin?
Lääkäri on tainnut toimia väärin kaverisi kohdalla. Itsekin olisin varmaan mennyt yksityiselle, jos julkisella eivät noteeraa ongelmaa mitenkään.
vuottahan suositellaan.
Itse menin puolen vuoden jälkeen. Sanoin, että on yritetty vuosi. Ja hyvä, että menin koska syy löytyi, saatiin hoitoa ja vauva.
Kannattaisiko adoptoida tai hankkia kummilapsi? Odotit ehkä vähän liian kauan ennen yrittämistä.
yritettiin just ton kolme kuukautta ja mentiin sit suoraan yksityiselle. Ns. perustestit saa suhteellisen halvalla (muutamalla satasella) ja niillä saa mielenrauhan, jos kaikki ok. Mulla tosin päätöstä nopeutti kiertohäiriöt, joiden takia en sit ois luomuna raskautunutkaan, joten hyvä kun menin.
Alat ap olla aika vanha vanhemmaksi. Kannattaisiko adoptoida tai hankkia kummilapsi? Odotit ehkä vähän liian kauan ennen yrittämistä.
en juuri paljon sen vanhempi kuin ensisynnyttäjät yleensäkään!
Meillä oli 8 kk sitten hyvin varhainen keskenmeno (rv.5), joten jos kaikki ois mennyt silloin putkeen, voisin olla jo nyt äiti.
Minulla on jo ihania lapsia ympärilläni; kaksi kummilasta ja useita sisarusteni lapsia.
Adoptiota emme ainakaan tässä vaiheessa halua, eikä se kaikille ole oikea vaihtoehto.
Ap
Sitten ehkä jo menisin. Toivotan onnea yritykseen. Toivottavasti tärppää pian ?
takana on 1v kunnon yritystä ja jos ei ole tärpännyt, julkkinen puoli ottaa tutkimuksiin.
Kyllä yleensä vähintää vuosi pitää yrittää, ja sittenkin usein tärppää just, kun pitäisi mennä tutkimuksiin...
Alat ap olla aika vanha vanhemmaksi. Kannattaisiko adoptoida tai hankkia kummilapsi? Odotit ehkä vähän liian kauan ennen yrittämistä.
ihan tosissasi..???
Salli mun nauraa.
30-vuotias on ihan normaalin ikäinen tulemaan vanhemmaksi!
Etenkin jos on vähääkään opiskellut.
yksityiselle. Nyt kaksi hoidoilla saatua lasta. Olin juuri ikäisesi, kun ensimmäinen lapsi toiveissa. Meillä molemmilla "vikaa", joten hyvä, että mentiin. Minusta vuosi on ihan ok aika, vaikka se ikuisuudelta tuntuukin. Jos olisit kymmenen vuotta vanhempi, sanoisin, että mene heti:-)
lapsettomuustutkimuksiin ja tarvittaessa hoitoihin. Yksityinen on aika kallis kuitenkin.
jos suinkin on varaa, niin ihan ehdottomasti menkää yksityiselle. Säästätte aikaa ja hermoja ja saatte sen vauvan kotiin paljon nopeammin. Julkinen puoli on tukkoinen ja tyly.
t. kokemusta molemmista
yksityiselle tutkimuksiin ja hoitoihin jos suinkin on varaa, niin ihan ehdottomasti menkää yksityiselle. Säästätte aikaa ja hermoja ja saatte sen vauvan kotiin paljon nopeammin. Julkinen puoli on tukkoinen ja tyly.
t. kokemusta molemmista
Emme vielä näin pian halua hakeutua tutkimuksiin, kun yritystä ollut vasta 3 kiertoa.
Mutta jos vuoden loppuun mennessä ei ole tärpännyt, voisimme ajatella yksityiselle menoa, raha ei ole este siihen.
Ap
ja kun olivat yrittäneet vuoden, lääkäri oli sitä mieltä, että ei mitenkään epänormaalia; kantsii vielä kattella. Ei siis lähettänyt tutkimuksiin. Nyt, kun yrittäneet 1,5 v. hakeutuivat itse yksityiselle.
3 kk ei mielestäni ole minkään ikäiselle vielä paljon, vaikka ymmärrän, että vauvakuumeisesta se tietysti tuntuu ikuisuudelta.