Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On sinun vuorosi luovuttaa työpaikkasi työttömälle, työnteko ei ole vain joidenkin yksinoikeus.

Vierailija
24.09.2011 |

Tai ainakin työaikaasi on lyhennettävä ja palkkoja laskettava, jotta työt ja hyvinvointi jakaantuu tasapuolisemmin tässä yhteiskunnassa.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin sitten on elinkustannuksia myös alennettava, että me pärjätään vähemmällä.

Vierailija
2/33 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä kiitti työnantajaani jäämällä sairauslomalle 3 kk ajaksi. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylitöitä kun ei meille löydy lisää pätevyysvaatimukset täyttävää henkilökuntaa. Joten jos jossain tosiaan on työttömänä ensihoitaja amk-tutkinnon suorittanut henkilö jolla on kokemusta hoitotason sairaankuljetuksesta vähintään 2-3 vuotta, niin ilman muuta, töitä on tarjolla. =)

Vierailija
4/33 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen korkeasti koulutettu alalle jossa hyvä työllisyys eli samalla koulutuksella saa ihan suoraan toitä ilman että mun pitää työttömäksi heittäytyä...

Vierailija
5/33 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minä olen äitiyslomalla. Ajattelin kyllä että voisin alkaa hoitamaan naapurin lapsia kun hän menee töihin.

Vierailija
6/33 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ainakin työaikaasi on lyhennettävä ja palkkoja laskettava, jotta työt ja hyvinvointi jakaantuu tasapuolisemmin tässä yhteiskunnassa.

tervetuloa konsultiksi IT-alalle. Montako vuotta teillä on kokemusta SAP:n business analytics -ratkaisuista?

Vierailija
7/33 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta omalla alallani kyllä töitä riittää jokaiselle halukkaalle. Myöskin nykyyän jo teen lyhyempää työaikaa. Mulle riittää että saan rahaa just sen verran että pärjään, arvostan vapaa-aikaa enemmän kuin rahaa.

Vierailija
8/33 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en usko, että kukaan työtön suostuu tekemään talvella 12-tuntista työpäivää ja kesällä 18-tuntista ilman lomia ja viikonloppuvapaita palkkana alle 5 e/h. Mutta ihan heti, kun joku työtön tätä haluaa tehdä, niin mielelläni työstäni luovun.

Vierailija
9/33 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalla alallani kun ei työttömyyttä ole (ellei kyse ole psyykkisesti vajaakuntoisesta, alkoholistista tms.) ja pätevyysvaatimukset on laissa säädelty. Enpä usko, että kukaan haluaisi ketä tahansa työtöntä minun paikalleni...elikä pysyn virassani :)

Vierailija
10/33 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni työtön valitettavasti ei vaan ole työntekokuntoinen, vaikka muut haluaisivatkin hänen olevan. Suurin syy tässä maassa ovat mielenterveysongelmat ja alkoholismi, niiden takia ihan nuoriakin on eläkkeellä. Ja vanhemmilta työttömiltä ei vaan löydy nykypäivänä vaadittavaa koulutusta. Miksi siis tehdä kaikkien elämästä kurjaa? Kyllä niiden ratkaisujen pitää ihan muualta löytyä!

Vierailija
11/33 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on töissä koko ajan haku päällä, jotta saatas uusia työntekijöitä. mut siivoushommat on niin ala-arvosia ettei niitä voi tehä. ollaan mieluummin työttömänä.

Vierailija
12/33 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko nyt ok sun mielestä ap, oonhan, oonhan, pliis"

Vierailija
13/33 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei nirsoile. Meille rekrytaan joka vuosi puolentusinaa tyyppiä. 5/6 lopettaa, koska sitä rahaa saa helpommallakin.

Vierailija
14/33 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä opintojen jälkeen tein ensin puoli vuotta töitä ihan muulla alalla (olin tehnyt saman alan töitä opiskeluaikoina, joten olin "pätevä" ilman koulutusta), sen jälkeen tein vuoden oman alani töitä mutta en varsinaisesti sitä erikoisalaa, jota varten olin opiskellut. Tämän jälkeen sain juuri oikealta alalta töitä mutta pätkätöitä, joita tein sitten 7 vuotta putkeen pätkissä.

Nyt olen saanut vakituisen paikan ja teen töitä kolmatta vuotta vakituisena. En ole ikinä ollut työtön, koska opiskeluaikoinakin etsin kaikenlaisia töitä, ja työhistoriani on kirjava. En yksinkertaisesti hyväksy nuoria ihmisiä, jotka istuvat mieluummin kotona kuin etsivät töitä aloilta, joissa työntekijöistä on pulaa.

Ymmärrystä toki riittää niille, jotka ovat tehneet yli 10 vuotta oman alansa töitä ja nyt pitäisi sitten löytää jotain muuta. Heitä ymmärrän. En silti ole valmis luopumaan omasta paikastani, koska olen tehnyt sen eteen lujasti töitä - ihan omalle alalleni kuulumattomia töitä.

Vierailija
15/33 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa konsultiksi IT-alalle. Montako vuotta teillä on kokemusta SAP:n business analytics -ratkaisuista?

...eipä näihin hommiin työttömiä löydy, korkeintaan joku sapattivapaalta palannut viininpolkija. Mitä muuhun tasapäistämiseen tulee, eiköhän ole meidän kummankin etu, että me joilla näitä töitä on ja niitä haluaa tehdä, tekee sitä täysillä ja maksaa veroja, joista te toisten alojen työttömät saatte siivun.

Vierailija
16/33 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluusti kätilö+varhaislapsuuden psykoterapiakoulutettu...

Vierailija
17/33 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans ois mun duunipaikassa työtä tarjolla parturi-kampaajalle :)

Vierailija
18/33 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä valtiota ei pyöritetä verovaroilla vaan velkarahalla. Suomen valtion velka on ensivuonna 88 miljardia euroa.En haluaisi niitä jäädä makselemaan. Mukavaa tekemistä löytää muualtakin kuin työpaikoilta.Voisin itse jättää tämän työn kannattamattomana ja muuttaa vaikka Thaimaahan pitämään baaria.

Vierailija
19/33 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesästä, sillä se ainut työtön jonka minä tunnen ,ei halua olla kesällä töissä =). Tekee vain tukityöllisyyshommia, on tehnyt viimeiset 10 vuotta, ja valitti narisevalla äänellä viime keväänä "en halua kyllä mennä kesäksi töihin, paljon kivempi olla sit talvella" jep jep =)

Vierailija
20/33 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo 7 vuoden koti-isyyden aikana olen antanut tilaa runsaaasti muille jättäytymällä työelämästä kasvatustyön pariin.

T: 11cm mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän