Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nämä vkonloput on KAMALIA!!!!

Vierailija
24.09.2011 |

2-ja 4-luokkalainen tuijottais vain telkkua, pelais pleikkaa tai leikkis legoilla, ulkoilu on työn ja tuskan takana varsinkin ilman meitä vanhempia.

Meidän pitäiis olla jotain helvetin ohjelmakoordinaattoreita://

Sen jälk kun läheisin kaveri ja ikätoveri muutti tuosta naapurista niin ulkoilu ollut tällaista hammasten kiristystä ja skitsoamista, sitä ennen vkonloput olisivat vaikka asuneet pihalla.

Kumma kun eivät voi soittaa kellekään kavereille että tapaisivat pihalla tms, kaipa sitä sitten 8-10v lapsilla on niin tarkat reviirit missä saa olla etteivät vielä kotitalojen läheltä liiku yksin, en tiedä.

Tää on ihan kamalaa:(((

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeintaan 4 päivänä ulkoilet sen 4 tuntia päivässä ja muuten kökit sisällä...

Vierailija
42/58 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ulkoiluongeölma on ilmestynyt tuon läheisimmän kaverin muuton jälkeen eli 2kk sitten, sitä ennen lapseni vaikka asuivat pihalla touhuten, vkonloppuisinkin heitä näkyi ehkä parin tunnin ajan päiväaikana.

ap

He eivät ulkoile tuntikaupalla arkisin, vaan koulujen välitunnit ja kotimatkat eli n.800m/suuntaansa. ap

800mx2 on kävellen+ odotus ennen, kuin kellot soi n. 30 min. vläitunnit 1-1,5h.

Tulee n. 2tuntia+ liikunta tunnit päälle. Kannattais kyllä panostaa enemmän arki ulkoiluun/liikuntaan, jos eivät vapaa ajalla ulkoile yhtään esim. kävellen kaupppaan tai kirjastoon niin saavat viikolla ihan riittävästi ulkoilua.

Taitaa teillä perheenä olla se ongelma, että, kun äiskä seisoo pihalla 4 tuntia töissä, niin ulos ei mennä vapaalla sitten yhtään, eli ulkoilu on kammottavaa pakkoa jota tulee karttaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa teillä perheenä olla se ongelma, että, kun äiskä seisoo pihalla 4 tuntia töissä, niin ulos ei mennä vapaalla sitten yhtään, eli ulkoilu on kammottavaa pakkoa jota tulee karttaa...

Ollaan päästy siihen av-tyyliseen lopputulokseen että kaikki on ap:n vikaa (kuten yleensäkin). Sitten vielä jos joku sanois että katopa peiliin niin lopullinen piste olisi siinä.

Vierailija
44/58 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä teen töitä vain silloin kun lapset on koulussa.

Mutta edelleenkään et osaa kertoa, miksi niiden lastesi pitää mennä sinne pihalle lauantaiaamuna kello 10.

Jos se kerran on vastenmielistä, niin se on. Niinhän se on sinullekin - ja se pitäisi ymmärtää!

Vierailija
45/58 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei voi enää kuin nauraa ihmisten lukutaidolle, tai pikemminkin luetun ymmärtämisen taidolle.

Nojooo, kiitos taas kommenteista ja vaikka ollutkin antoisaa niin lounaan teko kutsuu.

ap

korkeintaan 4 päivänä ulkoilet sen 4 tuntia päivässä ja muuten kökit sisällä...

Vierailija
46/58 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siis miksi teidän pitäisi olla jotain ohjelmakoordinaattoreita?

Itsellä samanikäiset ja en oikein tajua, miksi ulkoilu on työn ja tuskan takana...? Siis jos olet aikuinen, laitat lapset ovesta pihalle ja kerrot milloin saa tulla sisälle. Mitä työtä ja tuskaa siinä on?

Kukahan teillä nyt oikein määrää...?? Mihinkäs se vanhemmuus katosi?

Aina näitä besserwissereitä...

Vierailija
47/58 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jotenkin yksnkertainen tai vammainen jos et vastausta asiaan löydä??

minä teen töitä vain silloin kun lapset on koulussa.

Mutta edelleenkään et osaa kertoa, miksi niiden lastesi pitää mennä sinne pihalle lauantaiaamuna kello 10.

Jos se kerran on vastenmielistä, niin se on. Niinhän se on sinullekin - ja se pitäisi ymmärtää!

Vierailija
48/58 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

herätys viikonloppunakin kello 6:30 ja viimeistään kello 10 mukulat heitetään keskenään ulos vaikka tuuleen ja sateeseen ... ja sit tullaan itse ihmettelemään av-palstalle, että mitä ne kakarat vitisee, miksei ne oo tyytyväisiä. Jokainen tekee mitä tahtoo ja plaa plaa, mutta kyllä minä ainakin haluan, että koko perheen, myös lasten on kiva olla ja ovat tyytyväisiä. Jos se tyytyväisyys tulee vaikka YHTEISESTÄ ulkoilusta, YHTEISESTÄ uimahallikeikasta, elokuvien katselusta tai pitseriareissusta yms, niin sitten tehdään niitä. Ja se EI ole mitään ohjelmatoimistona oloa, vaan normaalia elämää (?). Oikeesti, mikä järki tänne on syntyä sellaiseksi rasitteeksi, joka halutaan säällä kuin säällä potkia pihalle pois vanhempien silmistä ja sit vielä kehutaan päälle, että "meillä on vanhemmuus hallussa, lapset saa tulla omaan kotiinsa sisälle vasta siihen ja siihen kellon aikaan". Siinä on kyllä vanhemmuus sanan varsinaisessa merkityksessä täysin hukassa, sori vaan

Vierailija
49/58 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos se on ongelma on puuttuva kaveri, ole aktiivinen ja hommaa heille sitten uutta kaveriseuraa.

Meillä lapset käy toisella alueelle koulussa, joten minä olen nähnyt ITSE paljon vaivaa, että myös tän oman alueen lapsiin säilyy yhteys. Nytkin pyysimme mukaan lastemme harrastukseen naapurintytön, joka pääsee sinne liikuntaharrastukseen meidän kyydissä, koska yh-äiti ei pysty kuskaamaan kolmea lastaan joka paikkaan.

Ja tämän kyytipoikana tuli sitten myö sovittua, että heidän poika rupeaa käymään meidän lasten kanssa ulkoilemassa lauantaisin...

Eli ole aktiivinen! Sinulla on siihen hyvin aikaa, kun työsi on kevyttä ja työpäiväkin lyhyt.

Vierailija
50/58 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä naisten logiikkaa. Ymmärretään asioita tahalleen väärin ja nähdään kaikki vain haluksi päästä lapsista eroon:D

Vierailija
51/58 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräävät ihan itse, osaatko lukea?

herätys viikonloppunakin kello 6:30 ja viimeistään kello 10 mukulat heitetään keskenään ulos vaikka tuuleen ja sateeseen ... ja sit tullaan itse ihmettelemään av-palstalle, että mitä ne kakarat vitisee, miksei ne oo tyytyväisiä. Jokainen tekee mitä tahtoo ja plaa plaa, mutta kyllä minä ainakin haluan, että koko perheen, myös lasten on kiva olla ja ovat tyytyväisiä. Jos se tyytyväisyys tulee vaikka YHTEISESTÄ ulkoilusta, YHTEISESTÄ uimahallikeikasta, elokuvien katselusta tai pitseriareissusta yms, niin sitten tehdään niitä. Ja se EI ole mitään ohjelmatoimistona oloa, vaan normaalia elämää (?). Oikeesti, mikä järki tänne on syntyä sellaiseksi rasitteeksi, joka halutaan säällä kuin säällä potkia pihalle pois vanhempien silmistä ja sit vielä kehutaan päälle, että "meillä on vanhemmuus hallussa, lapset saa tulla omaan kotiinsa sisälle vasta siihen ja siihen kellon aikaan". Siinä on kyllä vanhemmuus sanan varsinaisessa merkityksessä täysin hukassa, sori vaan

Vierailija
52/58 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko viestiketjua, mutta jos kerran haluat, että he ulkoilevat, mikset laita heitä ulos? Ne narinat ja nurinatko sinua siis kiusaa ja et haluaisi olla ikävä äiti? Vai mikä sinulla siis oli pointtina?

Vierailija
53/58 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seisoskeleen, mikä siinä sit on ongelma ja ap:n pointti. jos hän näin haluaa tehdä, tehköön. Omilleni en tekisi. Enkä tajua, miten vielä tuon ikäisetkin herää vapaaehtoisesti kello 6:30, onko ne laitettu pikkukakkosen jälkeen nukkuun? Ai niin, mut sekin on tietty ap:n mielestä ylpeyden aihe ja merkki hyvästä vanhemmuudesta. Ne naapurit on niitä huonoja vanhempia, kun niiden lapset ei herää ap:n lasten kanssa aamulla pirteinä syyssateeseen telmimään, sehän se muuten taiskin olla kirjoituksen pointti ja ydin ;) muuten en vaan ymmärrä. Jos haluat laittaa muksut pihalle niin laitat, kitisevät jos kitisevät (ja musta on todella outoa, jos alakoululainen KITISEE, se on uhmaikäisten puuhaa). jos haluat puuhailla jotain kivaa lasten kanssa, nin puuhailet, oma valinta, mikä siinä on vaikeaa?

Vierailija
54/58 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seisoskeleen, mikä siinä sit on ongelma ja ap:n pointti. jos hän näin haluaa tehdä, tehköön. Omilleni en tekisi. Enkä tajua, miten vielä tuon ikäisetkin herää vapaaehtoisesti kello 6:30, onko ne laitettu pikkukakkosen jälkeen nukkuun? Ai niin, mut sekin on tietty ap:n mielestä ylpeyden aihe ja merkki hyvästä vanhemmuudesta. Ne naapurit on niitä huonoja vanhempia, kun niiden lapset ei herää ap:n lasten kanssa aamulla pirteinä syyssateeseen telmimään, sehän se muuten taiskin olla kirjoituksen pointti ja ydin ;) muuten en vaan ymmärrä. Jos haluat laittaa muksut pihalle niin laitat, kitisevät jos kitisevät (ja musta on todella outoa, jos alakoululainen KITISEE, se on uhmaikäisten puuhaa). jos haluat puuhailla jotain kivaa lasten kanssa, nin puuhailet, oma valinta, mikä siinä on vaikeaa?

Ja mitä pahaa siinä on , jos tahtoo lasten ulkoilevan?

Vierailija
55/58 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n ongelmaa lainkaan. Upeaa, että on sinulla lapsia, jotka keksivät itselleen tekemistä, surullista, että et arvosta lapsiasi, vaan vaadit heiltä jotakin muuta.

Minun lapsenikin oli tuollainen sisällä viihtyvä, joskus oli ulkona jos niitä kavereita oli, mutta paljon on ollut sisällä. Enkä ole koskaan pakottanut mihinkään.

Hyvä, terve, kiltti poika on, jolla on harrastuksia ja ammattikin 17-vuotiaana tiedossa - ja se on saanut alkunsa siitä legolandian rakentelusta ;)

Vierailija
56/58 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastentahtoista. Pojille kyllä pitää olla mieluisaa tekemistä, vaikkapa metsässä kulkemista. Pihallakin riittää hommia; auton voi pestä, kantaa halkoja, haravoida, ulkoiluttaa koiraa, ampua ilmakolla jne.

Meillä on mieluummin niin päin ,ettei tuon ikäisiä lapsia saa sisälle edes syömään. Tosin tulevat kyllä, nälkä kun on.

Vierailija
57/58 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuossa yllä olevassa viestissä väitetä, että alakoululaiset olisivat taaperoita, vaan nimenomaan ihmetellään miksi sen ikäiset kitisevät, kun EIVÄT ENÄÄ ole siinä iässä jossa normaalisti kitistään.

Vierailija
58/58 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ulkoiluongeölma on ilmestynyt tuon läheisimmän kaverin muuton jälkeen eli 2kk sitten, sitä ennen lapseni vaikka asuivat pihalla touhuten, vkonloppuisinkin heitä näkyi ehkä parin tunnin ajan päiväaikana.

aikaisemmin lapsia tarvitsi sietää pari tuntia päivässä, nyt ne velttoilee siinä jaloissa koko ajan ja mankuu. Aikaisemmin tuon seuranpidon hoiti kaveri, mutta nyt se on tehtävä ihan itse.

Meillä ei ole ollut koskaan tuollaisia naapurin lapsia jotka olisivat hoitaneet lasten leikittämisen vaan sen suhteen on nähtävä vaivaa ihan itse. Käydään paljon uimassa, pyöräilemässä, potkimassa palloa... Yhdessä mennään ja kukaan ei itse vastaan koska kaikki lähtee. Ketään ei työnnetä pihalle yksinään.