Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen huolissani 5v lapsestani...

Vierailija
24.09.2011 |

Hän on alkanut taas rullaamaan tukkaa, ihan jatkuvasti ja joka tilanteessa. Se tapa oli jo hävinnyt, eikä tehnyt sitä vuoteen ja nyt ihan koko ajan. On muutenkin tosi väsynyt ja pahantuulinen...

Hän varmasti kärsii siitä, että meillä menee ihan kaikki energia isän uusissa työkuvioissa ja hirmuisen vaikean vauvan kanssa. En minä häneen pahaa oloani pura, mutta isä ehkä ja minulla taas ei aika riitä olla hänen kanssaan yhtään sillä tavoin kuin ennen tätä vaikeaa vauvaa.

Olisiko jotain ideaa tai ajatusta, joka tulisi mieleen... Ainahan voi olla, että tämä on vaan uusi kehitysvaihe, nyt esim. hän ei nuku päiväunia, vaikka ajeltaisiin autolla (ennen on aina nukahtanut), ehkä näitä leimataan helposti psyykkisiksi asioiksi, vaikka osassa käyttäytymistä lapsella olisi ihan ikäkauden normaalit vaiheet. Lapsi on itse asiassa kuukauden sisällä oppinut olemaan lyömättä kavereita, joten jotain kognitiivisiä muutoksia on tapahtunut. Siis kaikenlainen muksiminen on jäänyt hyvinkin sivuun ja hän on yhtäkkiä muuttunut paljon verbaalisemmaksi vihan osoituksissaan.

Sekava viesti, mutta huoli on :( Ja miten tässä jaksaa edes tältä nuoremmalta heräilijältä keskittyä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa muuta, mutta mun 5,5-v poika muuttui myös hiljattain fyysisestä verbaaliseksi vihan osoituksissaan. Varmaan joku vaihe se ainakin.

Mun poikani pureskelee hihojaan ja kauluksiaan, mutta en ole ollut huolissani. Pitäisiköhän olla? Isänsä teki kuulemma samoin samassa iässä. Ehkä ei kannata liikaa kaikesta stressata?

Vierailija
2/3 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten. Mutta säikähdytti vaan, kun tämä lisääntyi yhtäkkiä, oli jo päässyt ko tavasta eroon. Ja kun tiedän, että meidän elämäntilanne on aika rankka ja hänelle uudet asiat muutenkin ovat olleet aika vaikeita ja tarhassa vaihtui osa kavereista yms... En tiedä, mites tässä tukeekaan, kun poika ei puhu ikinä - miehiseen tapaan - mitään tunteistaan ja jos kyselen, niin ärsyyntyy vaan, kun pitää selittää äidille tyhmiä asioita :(

Mutta vähän samanlainen tapa siis teilläkin! Muistan, että veljeni söi kyniä ihan jatkuvast alaluokilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllätti. Olin jo ihan varma, etten saa kitkettyä sitä lyömistä millään ja yhtäkkiä se loppui - koputtaa puuta - ja hirmuista tekstiä tulee suusta, mitä ei ole ennen kuultukaan!