Tyylisuuntauksia blogi suljettu..kiitos vain!!
Tämäkö oli teidän ilkeiden ämmien tarkoitus??!! Blogia ei pääse lukemaan kuin kutsut vieraat tällä hetkellä! Ikävää, jos blogin pitäjä on sulkenut nyt bloginsa ihan vain siksi, että katkerat ja inhottavat av-mammat täällä viime päivinä laukoivat mitä kamalempia asioita. Joo tämä on nyt lasten parhaaksi, kuten kohta joku vääntäytyy volisemaan, mutta siitä olisi voinut laitta ihan asiallisen palautteen ihan blogistin omaan sähköpostiin, eikä täällä jauhaa siitä. Mulla on niin paha mieli blogistin puolesta, jolla on nyt sellainen kuva, ettei hänen blogistaan pidetä. Minä pidin :(.
Kommentit (1781)
on kyllä taas niin sekavasti ja huonosti kirjoitettu, että hädin tuskin saa pointistaan selvän. Ei vaan ole selkeä kirjallinen ilmaisu omalla äidinkielellään kaikilla hallussa. No, ilmeisesti onkin melko kouluttamaton.
Jos tämän ketjun linkeistä joku menee blogistin sivuille, niin tilastoihin tulee tämän ketjun url, eli siitä klikkaamalla pääsee katsomaan, mitä missäkin puhutaan. Lisäksi googlehakusanat näkyy. Paikkakunnat, mistä sivuille on tultu näkyy myös. Tämä siis jo ihan ilman mitään google analyticsejä. Sitten jos sen analyticsin asentaa, niin saa selville mm. minkä kokoinen monitori kyseisellä kävijällä on ollut, mitä selainta käyttää jnejne.
Voitte uskos, että jokaisella kaupallisella sivustollakin nämä on käytössä. Ei täällä salaa misään käydä.
Näkee mistä on tullut, jos klikkaat sitä linkkiä. Jos tulet googlesta niin näkee, että tulit googlesta.
Ps. bloggerin kautta näkee miltä sivulta ihmiset sinne eksyy!
-Jessica
Siis näkeekö, että joku on ennen blogiin tuloa ollut tietyllä sivulla, esim. av:lla? Vaikka siis blogiin olisi tultu vaikka Googlen kautta? Vai näkeekö vain, jos joku on laittanut keskusteluun linkin blogiin ja sitten sen linkin kautta tulee blogiin?
Jos tämän ketjun linkeistä joku menee blogistin sivuille, niin tilastoihin tulee tämän ketjun url, eli siitä klikkaamalla pääsee katsomaan, mitä missäkin puhutaan. Lisäksi googlehakusanat näkyy. Paikkakunnat, mistä sivuille on tultu näkyy myös. Tämä siis jo ihan ilman mitään google analyticsejä. Sitten jos sen analyticsin asentaa, niin saa selville mm. minkä kokoinen monitori kyseisellä kävijällä on ollut, mitä selainta käyttää jnejne.
Voitte uskos, että jokaisella kaupallisella sivustollakin nämä on käytössä. Ei täällä salaa misään käydä.
Mutta siis voi saada selville, että anonyymi kommentoija blogissa on kotoisin Pyhtäältä, on laittanut googleen hakusanaksi "Prinsessan aarteet" ja käyttää Explorer-selainta?
Miten Jessica oli tehnyt tämän työkone-analyysinsa? Päätteleekö niistä "reiteistä", että on joku on työkoneella? Ja selittäkäää joku nettiguru vielä tarkemmin näitä reittejä ja hakuja. Oon ihan ummikko.
itse olettasin, että kyseessä oleva henkilö on aiemmin käyttänyt työkonettaan ja kotikonettaan nimimerkillä kommentoitaessa ja Jessica siitä tietää mitkä IP-osoitteet kuuluat tämän henkilön koti ja työkoneille.
Korjatkaa, jos olen väärässä.
Jos tämän ketjun linkeistä joku menee blogistin sivuille, niin tilastoihin tulee tämän ketjun url, eli siitä klikkaamalla pääsee katsomaan, mitä missäkin puhutaan. Lisäksi googlehakusanat näkyy. Paikkakunnat, mistä sivuille on tultu näkyy myös. Tämä siis jo ihan ilman mitään google analyticsejä. Sitten jos sen analyticsin asentaa, niin saa selville mm. minkä kokoinen monitori kyseisellä kävijällä on ollut, mitä selainta käyttää jnejne. Voitte uskos, että jokaisella kaupallisella sivustollakin nämä on käytössä. Ei täällä salaa misään käydä.
Mutta siis voi saada selville, että anonyymi kommentoija blogissa on kotoisin Pyhtäältä, on laittanut googleen hakusanaksi "Prinsessan aarteet" ja käyttää Explorer-selainta? Miten Jessica oli tehnyt tämän työkone-analyysinsa? Päätteleekö niistä "reiteistä", että on joku on työkoneella? Ja selittäkäää joku nettiguru vielä tarkemmin näitä reittejä ja hakuja. Oon ihan ummikko.
jonkun vierailevan usein poliisista. Taisi kuitenkin olla vain joku viaton lukija kun ei siitä kummempaa koskaan seurannut ;) Itse en enää 5 vuoden bloggaamisen jälkeen jaksa kytätä jokaista kävijää tai yrittää päätellä kuka kukin on, ihan sama! Mutta siis analyticsistä näkee useimpien yritysten ip-osoitteesta sen yrityksen nimenkin, kuten minäkin näin tuon poliisista tulleen.
Vaatii kyllä aikamoista haarukointia ja vaivannäköä ylipäätäänkin jos rupeaa yhdistelemään työ- tai kotikoneilta kommentoineita.
itse olettasin, että kyseessä oleva henkilö on aiemmin käyttänyt työkonettaan ja kotikonettaan nimimerkillä kommentoitaessa ja Jessica siitä tietää mitkä IP-osoitteet kuuluat tämän henkilön koti ja työkoneille. Korjatkaa, jos olen väärässä.
mutta näkee kellonajan, jolloin kommentti on kirjoitettu ja analyysistä puolestaan tuohon tiettyyn kellonaikaan blogia lukeneiden ip-osoitteet. Mutta kuka viitsii ruveta näin kyttäämään?
itse olettasin, että kyseessä oleva henkilö on aiemmin käyttänyt työkonettaan ja kotikonettaan nimimerkillä kommentoitaessa ja Jessica siitä tietää mitkä IP-osoitteet kuuluat tämän henkilön koti ja työkoneille. Korjatkaa, jos olen väärässä.
mutta näkee kellonajan, jolloin kommentti on kirjoitettu ja analyysistä puolestaan tuohon tiettyyn kellonaikaan blogia lukeneiden ip-osoitteet. Mutta kuka viitsii ruveta näin kyttäämään?
ainakin Jessica LOL
Kirjoitetaan koko kansalle avointa blogia ja sitten kytätään kuka sitä lukee ja kommentoi.
huhhuijakkaa miten sairasta!
Kirjoitetaan koko kansalle avointa blogia ja sitten kytätään kuka sitä lukee ja kommentoi.
huhhuijakkaa miten sairasta!
Kirjoitetaan koko kansalle avointa blogia ja sitten kytätään kuka sitä lukee ja kommentoi. huhhuijakkaa miten sairasta!
Ei kuulosta normaalilta, että kirjoitetaan omasta tai lapsen elämästä avoimeen blogiin, ja kuvataan... Sitten kytätään erilaisilla toiminnoilla kuka sitä lukee ja kommentoi, ja mistä kommentit tulevat. Onko enää normaalia käytöstä? Kysykää joku joka tuntee psykologin?
on ihan fiksua hieman seurata mistä liikenne tulee blogiin. Eli ketkä hyvinkin katselevat niistä lasten kuvia. Itse en laittaisi lapsestani tunnistettavaa kasvokuvaa nettiin, mutta en silti paheksu blogistien tapaa tehdä niin. Tosin, olisi ihan syytä miettiä mitä kaikkea jakaa kaiken kansan kanssa. Mutta mielestäni tilastojen seurailu ei ole narsismia. Voisihan siitäkin vedellä johtopäätöksiä, että jollakulla on pakottava tarve tulla tänne aukomaan päätään ja seuramaan vastaako siihen kukaan. Ja jos vastaa, varsinkin ollen eri mieltä, niin hyökkää heti takaisin. Eikös joo?
on ihan fiksua hieman seurata mistä liikenne tulee blogiin. Eli ketkä hyvinkin katselevat niistä lasten kuvia. Itse en laittaisi lapsestani tunnistettavaa kasvokuvaa nettiin, mutta en silti paheksu blogistien tapaa tehdä niin. Tosin, olisi ihan syytä miettiä mitä kaikkea jakaa kaiken kansan kanssa. Mutta mielestäni tilastojen seurailu ei ole narsismia. Voisihan siitäkin vedellä johtopäätöksiä, että jollakulla on pakottava tarve tulla tänne aukomaan päätään ja seuramaan vastaako siihen kukaan. Ja jos vastaa, varsinkin ollen eri mieltä, niin hyökkää heti takaisin. Eikös joo?
blogistilla on pakottava tarve seurata mistä suunnasta kommentit tulevat, mikä työkoneelta, mikä ei(varmaankin negatiiviset kommmentit,eikö?).
Eli kommentoin siis näihin aikaisempiin viesteihin joista tällä sivulla puhutaan tässä ketjussa. en tiedä mistä blogista on kyse.
Ihmettelen vaan että blogistit eivät siedä yhtään negatiivista palautetta ja silti kirjoittavat avointa "päiväkirjaa".
No,reagoin vähän turhan ajattelematta,anteeksi.
t.se edellinen,joka puhui narsismista...
blogistilla on pakottava tarve seurata mistä suunnasta kommentit tulevat, mikä työkoneelta, mikä ei(varmaankin negatiiviset kommmentit,eikö?).
Eli kommentoin siis näihin aikaisempiin viesteihin joista tällä sivulla puhutaan tässä ketjussa. en tiedä mistä blogista on kyse.
Ihmettelen vaan että blogistit eivät siedä yhtään negatiivista palautetta ja silti kirjoittavat avointa "päiväkirjaa".
No,reagoin vähän turhan ajattelematta,anteeksi.t.se edellinen,joka puhui narsismista...
En tosiaan minäkään ihan kaikkea ymmärrä, mitä tekevät. Tai hyväksy edes. Mutta kiva että ymmärsit pointtini! =)
T. Se joka on sun kanssa jutellu tästä ;)
ja katsoa mitä kaikkea se näyttääkään. Sieltä löytyy vaikka mitä näytön resuluutiosta, käytätkö javaa, mitä selainta käytetään. Sitten on kartta, josta voi katsoa, mistä päin maailmaa on tultu. esim. eilen Helsingistä 32 käyntiä, keskimääräinen vierailuaika jne. Sitten näkee operaattorin. Esim. Helsingin kaupunki, Lahden kaupunki, Valtiovarainministeriö, Nokia group networks, Ppo jne. Sitten tietenkin mistä sivuille on tultu. esim. vauva.fi/keskustelut jne. Kauanko sivuilla on vierailtu. Kaikki hakukoneosumat ja millä hakusanalla on tultu jne. Siellä on ihan tolkuttomasti mahdolisuuksia. Mutta, että tuolta jotaisn selville saisi, siis sen, kuka kommentin on jättänyt, niin aikaa ja vaivaa se vaatii. Ainakaan mun taidoilla ja kokemuksella en osaa sanoa, kuka on minkäkin kommentin jättänyt.
ja katsoa mitä kaikkea se näyttääkään. Sieltä löytyy vaikka mitä näytön resuluutiosta, käytätkö javaa, mitä selainta käytetään. Sitten on kartta, josta voi katsoa, mistä päin maailmaa on tultu. esim. eilen Helsingistä 32 käyntiä, keskimääräinen vierailuaika jne. Sitten näkee operaattorin. Esim. Helsingin kaupunki, Lahden kaupunki, Valtiovarainministeriö, Nokia group networks, Ppo jne. Sitten tietenkin mistä sivuille on tultu. esim. vauva.fi/keskustelut jne. Kauanko sivuilla on vierailtu. Kaikki hakukoneosumat ja millä hakusanalla on tultu jne. Siellä on ihan tolkuttomasti mahdolisuuksia. Mutta, että tuolta jotaisn selville saisi, siis sen, kuka kommentin on jättänyt, niin aikaa ja vaivaa se vaatii. Ainakaan mun taidoilla ja kokemuksella en osaa sanoa, kuka on minkäkin kommentin jättänyt.
luijoita, koska näkee esim. työpaikat (Nokia, Lahden kaupunki, Fazer jne...) Tietysti, jos tuntee jonkun "vihamiehensä" sen verran, että tietää työpaikan, niin voi ehkä ihan vähän päätellä jotain?
Mutta siis tätä en vielä tajunnut: Jos nyt lähden pois av:lta Googleen ja laitan sinne hauksi Prinsessan aarteet ja menen sitä kautta Jessican blogiin, niin Jessica näkee, että olen ennen blogiaan ja googlea ollut Vauvan av:lla?
Ihan kuin yhdistäisin sen mun suosikkiblogiin. Voi ei...
Voi kurjuus. Olen tykännyt lukea hänen juttujaan.
Siis näkeekö, että joku on ennen blogiin tuloa ollut tietyllä sivulla, esim. av:lla? Vaikka siis blogiin olisi tultu vaikka Googlen kautta? Vai näkeekö vain, jos joku on laittanut keskusteluun linkin blogiin ja sitten sen linkin kautta tulee blogiin?