Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko karsastusleikkaus kovin riskioperaatio?

Vierailija
23.09.2011 |

Kaverin lapsi karsastaa kummallakin silmällä,miten sen nyt sanoisi "holtittomasti" eli silmät seilaa kuin flipperin kuulat, toinen hieman vähemmän.

Tämä on osasyynä lapsen isoihin motorisiin ongelmiin. Tasapaino on todella heikko, samoin muu liikkuminen kömpelöä ja metsässä lapsen tosi vaikea liikkua kun katseen kohdistaminen todella vaikeaa (valo-varjo-vaihtelu, juuria polulla jne)

Yhden kerran kysyin sitten, että missä iässä on tapana leikata karsastus niin kaveri totesi ykskantaan, ettei aio leikkauttaa lapsen silmiä, koska leikkaus on iso riski.

Ei kokemusta karsastuksesta, joten en tiedä paljonko operaatioista menee pieleen ja millä seurauksilla..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten 4v lapsesi leikaus sujui?

Vierailija
2/9 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2011 klo 19:56"]

Kaverin lapsi karsastaa kummallakin silmällä,miten sen nyt sanoisi "holtittomasti" eli silmät seilaa kuin flipperin kuulat, toinen hieman vähemmän.

Tämä on osasyynä lapsen isoihin motorisiin ongelmiin. Tasapaino on todella heikko, samoin muu liikkuminen kömpelöä ja metsässä lapsen tosi vaikea liikkua kun katseen kohdistaminen todella vaikeaa (valo-varjo-vaihtelu, juuria polulla jne)

Yhden kerran kysyin sitten, että missä iässä on tapana leikata karsastus niin kaveri totesi ykskantaan, ettei aio leikkauttaa lapsen silmiä, koska leikkaus on iso riski.

Ei kokemusta karsastuksesta, joten en tiedä paljonko operaatioista menee pieleen ja millä seurauksilla..

[/quote]

Suosittelen kokeilemaan ensin akupunktiohoitoa (ennen murrosikää). Itselle tehtiin tuo akupunktio hoito kun olin 11v ja kosmeettinen haitta hävisi kerralla, lisäksi näköäkin saatiin hieman parannettua toisessa silmässä. Helppo ja riskitön toimenpide.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2011 klo 21:12"]leikkauttaa jos noin pahoja ongelmia. Hoitotulokset nykyään erinomaisia.

T: sh silmäleikkurista
[/quote]
Kunpa mun leikkaus olisi tehty nykyaikana. Tehtiin reilu 25 vuotta aitten. Lopputuloksena karsastaa edelleen se leikattu silmä ja lisäksi siihen tarvitaan piilolinssi -3.00, toisen silmän näkö normaali. Sattumaako? Tuskin.

Vierailija
4/9 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla leikattu silmät 3v ja 9v, ei mitään ongelmia ollut. Nyt 35v.

Vierailija
5/9 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2011 klo 21:12"]

leikkauttaa jos noin pahoja ongelmia. Hoitotulokset nykyään erinomaisia.

[/quote]

Joo, sh täällä leikkii silmälääkäriä. Voiko kaikki olisikin niin yksinkertaista eikä mitään riskejä. Ei nyt kuitenkaan ihan sama asia kuin joku silmien laserleikkaus, sen pitäisi tietää sh silmäleikkuristakin!

Vierailija
6/9 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojan kummatkin silmät karsasti, leikattiin jo 5 vuotiaana koska esim. lasien pidosta ei ollut mitään hyötyä. Leikkaus tehtiin Meilahdessa, ja samana päivänä pääsi kotiin. Kummatkin silmät leikattiin samaan aikaan, ehkä joku pieni korjausleikkaus vielä tehdään. Lapsen silmät kasvaa ja kehittyy n. 8 vuotiaaksi, joten silmiä ei tarkoituksella leikattu ihan suoraan, etteivät sit harottaisi ulospäin. Silmät oli kuin drakulalla pari päivää, mutta siinä kaikki. Loppui muiden lasten tuijottaminen, kiusaaminen, kaikki silmien karsastukseen liittyvät ikävät asiat. Olen todella tyytväinen että silmät leikattiin noin nuorena, nyt kun poika meni kouluu niin ilman leikkausta hänen elämänsä olisi jo ekaluokkalaisena helvettiä. Ihan niinkuin kaverisi lapsen elämä tulee olemaan, jos silmiä ei korjata. Kierot silmät kun yhdistetään ikuisesti aamen vähä-älyisyyteen, valitettavasti.

Vierailija
7/9 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin hieman surettaa lapsen puolesta sikäli, että haitta ei ole selvästikään vain kosmeettinen vaan aiheuttaa käytännön ongelmia.

Toivotaan, että perhe järkiintyy..

Vierailija
8/9 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkauttaa jos noin pahoja ongelmia. Hoitotulokset nykyään erinomaisia.

Vierailija
9/9 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni 4v on menossa karsastusleikkaukseen ja olen äitinä ihan hermo heikkona koko leikkauksesta :( Eipä ole kerrottu juurikaan mitään koko toimenpiteestä vaikka kyselin.Enemmän mua pelottaa kun leikkaus kysessä ni ainahan on riskit,mitä jos epäonnistuu/sokeutuu..olen mielessäni nähnyt ties miten monta kauhujuttua..olen pelosta jäykkänä.Itsekkin pelkään kuollakseni leikkauksia joita mulle kaks tehty,ei kuitenkaan silmäleikkauksia.