Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Me päätimme vaurastua! Sen alku tapahtuu nyt.

Vierailija
23.09.2011 |

Peruimme jouluksi suunnitellun ulkomaanmatkan. Se raha ja kaikki muukin mitenkään liikenevä raha sijoitetaan tämän talven ja tulevan kevään ajan osakkeisiin. Valitsemme hyviä yhtiöitä, joiden talous kunnossa ja jotka maksavat hyvin osinkoja mutta joiden osakearvo on laskenut täysin naurettaviin lukemiin.

Tavoitteena on sijoittaa tänä aikana 20000 euroa. Kaiken todennäköisyyden mukaan se on viiiden vuoden kuluttua vähintään 100000 euron potti.

Kommentit (159)

Vierailija
121/159 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="melba" time="05.12.2013 klo 18:28"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 17:57"]

[quote author="melba" time="04.12.2013 klo 23:10"]

Järki mulla sanoo, että pitäisi ostaa vaan indeksirahastoja - ei tämmöinen tavallinen pulliainen osakepoiminnalla pärjää, kun ei ammattilainenkaan pitkässä juoksussa.

... Siksi mullakin osakkeita, vaikka ei se taloudellisesti järkevää olekaan. 

[/quote]

Mitä sinä tällä tarkoitat?

[/quote]

Siis tarkoitin sitä, että jos ostan vaikka 15 eri osaketta Suomesta, niin on tosi epätodennäköistä, että se mun omatekemä salkku pärjäisi yhtä hyvin kuin vaikka ostamalla Suomi-indeksirahastoa. Puhumattakaan siitä, että vaikka se jonain vuonna voittaisikin indeksin, että se voittaisi indeksin pysyvästi. Siksi taloudellisesti viisainta olisi sijoitaa vaan suoraan indeksirahastoihin ja vielä sellaisiin, jotka maksavat ne osingot sinne sisään, jolloin ei tarvitse maksaa verojakaan niistä osingoista vaan niillä tulee ostettua sit suoraan lisää rahastoa ja verottaja saa omansa vasta pois sitten jos joskus myy rahastoa.

Jos tämä ajattelumaailma kiinnostaa, niin kannattaa lukea Erolan Paras sijoitus. Itse silti sorrun ostamaan myös suoria osakesijoituksia.

[/quote]

Noita Suomi-indeksirahastoja on useampia, vai? Kenen sinulla on?

Minulla on vähän erilainen strategia; noin 50% holdissa ja 50% liikkuu. Riippuen liikkuvan osakkeen laadusta/tyypistä, kun tuotto% on tarpeeksi suuri, myyn. Maksan verot ja rahat ovat minun. En ole enää mikään teini, minulla ei ole aikaa odotella pelkkien osinkojen ja arvonnousun kasvattavan varalisuuttani, minun pitää olla aktiivinen. :)

Holdaan lähinnä hyviä osingonmaksajia jotka olen saanut hankittua huomattavan edullisesti.

Lasteni salkkuja haudon ja hoivaan sitten sitäkin autuaammin.

Vierailija
122/159 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, nimellisesti 38 % vuosituotto. :-) Taitaa ap olla sijoitusmaailman guruja, kun systemaattisesti vuosi vuodesta meinaa saavuttaa tuollaisia lukuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/159 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen säästänyt osakkeisiin ja rahastoihin nyt vuoden ja säästössä on 8000. Noista rahoista n. 1000 e on tullut siten että ostin Nokian osakkeita jotka yli kaksinkertaistuivat viime vuoden aikana. Myin pois ja ostin toisia tilalle.

Vierailija
124/159 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 19:04"]

Minä olen säästänyt osakkeisiin ja rahastoihin nyt vuoden ja säästössä on 8000. Noista rahoista n. 1000 e on tullut siten että ostin Nokian osakkeita jotka yli kaksinkertaistuivat viime vuoden aikana. Myin pois ja ostin toisia tilalle.

[/quote]

Hianoo! Mitä ostit tilalle?

Vierailija
125/159 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 21:02"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 19:59"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2011 klo 13:46"]

ja koska osakkeet ovat alhaalla. Mutta minua pelottaa, että euro kaatuu tai se devalvoidaan tai jotain. Kun koko systeemi romahtaa, ei kellään ole mitään.

[/quote]

Täytyy muistaa, että valittaa saa aina jos haluaa omaa surkeuttaan. Se ei pelaa joka pelkää. Oikea tai paras hetki on ostaa laman aikana mahdollisimman paljon, koska silloin kun noususuhdanne alkaa, alkaa myös se rahan kotiutuminen. Nyt on halpaa ostaa kun ollaan pohjalla monen osakeyhtiön kannalta katsottuna, mutta nousu koittaa jossakin vaiheessa eikä siihen mene enää kovin pitkää, johan tässä ollaan kärvistelty muutama vuosi. Kannattaa laittaa nyt ne pelimerkit pöytään jos se on mahdollista muuten, sillä sitten kaduttaa kun miettii jäljestä päin, että olisinpa silloin ostanut.... Niin niin, eli osakekaupoille hopi hopi!

[/quote]

Mistä sinä tiedät, että nyt ollaan pohjalla?

[/quote] Naitakin asioita pitaa opiskella ja seurata historiaa enemman kuin pari paivaa. Heikkohermoinen ei kannata olla, kylla ne hinnat taas nousevat, pahimmin takkinsa ottavat ne jotka myyvat paniikissa. Buy low, sell high.

Vierailija
126/159 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahdesta eri firmasta indeksirahastoja, lähinnä hajautusmielessä.

Vierailija
127/159 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 19:01"]

Minulla on vähän erilainen strategia; noin 50% holdissa ja 50% liikkuu. Riippuen liikkuvan osakkeen laadusta/tyypistä, kun tuotto% on tarpeeksi suuri, myyn. Maksan verot ja rahat ovat minun. En ole enää mikään teini, minulla ei ole aikaa odotella pelkkien osinkojen ja arvonnousun kasvattavan varalisuuttani, minun pitää olla aktiivinen. :)

Holdaan lähinnä hyviä osingonmaksajia jotka olen saanut hankittua huomattavan edullisesti.

[/quote]

Oletko muuten laskenut, että onko tuo aktiivinen ostaminen ja myyminen ollut kannattavaa, jos otat huomioon ne kulutkin?

Vierailija
128/159 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="melba" time="05.12.2013 klo 20:31"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 19:01"]

[/quote]

Oletko muuten laskenut, että onko tuo aktiivinen ostaminen ja myyminen ollut kannattavaa, jos otat huomioon ne kulutkin?

[/quote]

Verot on mitkä on, ja kulut ovat muutaman euron per kauppa, ja kyllä, olen tuottoihin tyytyväinen. Enkä minä nyt ihan hirveästi kauppaa tee, tänä vuonna olen ostanut ehkä 10 kertaa, ja myynyt kai kolme kertaa. Nettona tehnyt reilut 10k. Minusta ihan ok.

Vierailija
129/159 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 19:19"]

[/quote]

[/quote]

Fortumia ja Affectoa, molemmat on nousseet hiukan...

Vierailija
130/159 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 22:18"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 19:19"]

[/quote]

[/quote]

Fortumia ja Affectoa, molemmat on nousseet hiukan...

[/quote]

Kiitos kun kerroit, minua aina kiinnostaa mitä muut ostavat. Jostain syystä sitä ei useinkaan haluta kertoa edes näin anonyymisti.

Fortumia on minullakin, mutta Affecto on täysin vieras minulle. Täytyykin tutustua joskus. :)

Vierailija
131/159 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusviestin kirjoittajan kannattaa ehdottomasti kysyä sijoitusneuvoja tältä osakesijoittamisen huippuasiantuntijalta. Kolminkertainen eläköönhuuto tälle kaikkien aikojen suurimmalle talousnerolle:

Ministeri: Jutta Pauliina Urpilainen

SIDONNAISUUDET KOTIMAASSA JA ULKOMAILLA:

Osakeomistukset ja muut omistukset yrityksissä:

Puhelinosake, Anvia OYj

http://217.71.145.20/TRIPviewer/show.asp?tunniste=VN+1/2011&base=ermuut…

Vierailija
132/159 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teillä jonkun pankin sijoituspalvelu vai mitä? Mä aina suunnittelen osakkeiden ostoa ja se kaatuu aina tyhmään ja yksinkertaiseen kysymykseen, että MITEN?

Joskus vuonna 2000 kävin pankissa, mutta jotenkin tuntuu, että se ei ole tätä päivää...

Vierailija
133/159 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten osakekauppojen on käynyt...?

Vierailija
134/159 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on tyypillinen kermaperse espoosta

17 edustaa hienosti sitä kateellisten luuserien kansanosaa jonka takia tämä maa on niin ankea paikka.

Juu, tää on ihme juttu. Jos joku sijoittaa rahojaan muuhunkin kuin keskiolueen, niin heti haukutaan. saati sitten kun ne rahat on tuottanut vuosien päästä ison tuoton, niin sitten vasta haukutaankin.

Jokainen on oman onnensa seppä. Eli siitä vaan itsekkin sijoittamaan. ei tarvitse sitten huudella muutaman vuoden päästä kun toisilla on omaisuus karttunut.

Ja jos ei tajua mitä sijoittaminen on niin sitäkin voi opiskella. Lainaa vaikka aiheeseen liittyvä kirja kirjastosta ja aloita sillä.

Tietysti jos kaiken pitäisi tulla valmiina ilman ponnisteluja ja riskejä...

Vierailija
135/159 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tän ketjun osakkeenomistajilla mennyt?

Vierailija
136/159 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen ollaan ostoksilla. Ainoa merkittävästi pakkasella oleva osakesalkun osa on Nokia. Olemme ostaneet sitä tasaisesti koko ajan laskeviin kursseihin ja nyt on tulossa ensimmäinen kevät, kun emme odota siitä osinkoa.

Muut sijoitukset ovat osingot mukaanlaskien voitolla, mutta kuten sanoin jo aiemmin, osingotkin on sijoitettu uudestaan. Emme oikeaastaan enää laajenna omistettavien firmojen määrää, vaan ostamme lisää jo olemassaolevia.

Teimme myös melko uskaliaan liikkeen, kun Outokummulla oli splittaus/uusmerkintäanti, jossa ehdot oli viritetty niin, että uusia osakkeita oikeastaan oli pakko merkitä. Otimme 5 tuhannen euron lainan tätä varten. Sittemmin selvisi, että tällaisen lainan korkomeno ovat vähennyskelpoisia pääomatuloista, eli niistä osingoista. Toimitimme joitain tositteita verottajalle, ja käytännössä saamme korot kokonaan vähennettyä.

Aikatähtäin nousun alkuun on 3-5 vuoden päässä. Nyt sijoitamme vähemmän kuin ensimmäisenä vuonna, mutta kappalemäärissä mitattuna sijoitustahti on tasainen. Olemme taas matkustelleetkin hieman.

Korostan, että tämä on kylmähermoisen hommaa. Sijoitamme rahaa, jota emme ole pakoitetut realisoimaan. Meillä on nyt ns sotakassa käteistä rahaa sekä talauden yllätyksiin että hyvien sijoitustilaisuuksien varalle. Voimme odottaa rauhassa eurokriisin ratkeamista ja talouden kääntymistä oikeaan nousuun. Aika pelaa tässä meidän eduksemme koko ajan.

ap

Vierailija
137/159 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä alkanut myös kiinnostamaan osakkeiden hankinta. Ajateltiin "ihan huviksemme" ostaa Nokian osakkeita muutamalla tuhannella eurolla, minkä olemme valmiita häviämäänkin.

Veljeni pelaa ammatikseen pokeria. Annoimme hänelle juuri 5000 euroa, vuoden päästä katsomme paljonko potti on ja jatkammeko vielä.

Mielenkiintoinen aihe, toivottavasti saamme keskustelua aikaan.

Vierailija
138/159 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teillä jonkun pankin sijoituspalvelu vai mitä? Mä aina suunnittelen osakkeiden ostoa ja se kaatuu aina tyhmään ja yksinkertaiseen kysymykseen, että MITEN?

Joskus vuonna 2000 kävin pankissa, mutta jotenkin tuntuu, että se ei ole tätä päivää...

Meillä on kaksi arvo-osuustiliä Tapiola-pankissa. Se voisi olla missä tahansa pankissa. kaikki tarjoavat niitä. Nettipankin kautta ostamme itse osakkeita jommalle kummalle tilille. Toisesta yritämme tehdä ns pitkää salkkua, toisesta lyhyttä.

Vierailija
139/159 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska vanha ketju ja alkuperäinenkin tullut raportomaan tilanteestaan.

Meillä suht samanmoista kuin alkuperäisellä. Sijoiteltu on siis tasaisen tylsästi ja jatketaan. Salkku on aika tavalla plus miinus nolla nyt, mutta keväällä tuli noin 4,5% osinkosade sinne.

Vierailija
140/159 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuluu ap?