Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään, joka on vuoden yrittämisen jälkeen tullut "luomuna" raskaaksi?

Vierailija
23.09.2011 |

Meillä jätettiin ehkäisy pois lokakuun puolivälissä viime vuonna. Kuukautiset tulleet säännöllisesti, kierto 27-29 vrk. Olen ylipainoinen, tiedän, että se voi heikentää hedelmällisyyttä. Toisaalta lääkäreiden mukaan säännöllinen kierto on hyvä merkki. Meistä kumpaakaan ei ole sen kummemmin tutkittu. Miehellä on yksi lapsi, jonka saanut nuoruudessan lyhyen seurustelun "tuloksena".

Olemme puhuneet asiasta viime kuukausina paljon ja sopineet yhteistuumin, että asiasta ei oteta paineita eikä tutkimuksiin hakeuduta, ainakaan vielä. Tulee, jos on tullakseen ja jos ei, niin sitten sillä kai on jokin merkitys.

Olemme pikkuisen päälle kolmekymppisiä, perusterveitä ihmisiä.

Mitkähän mahdollisuutemme lienevät?

Itselläni oli asian suhteen kauhea kriisi viime keväänä, mutta nyt on alkanut helpottaa. Hankin kolmannen koiran, joka siis on nyt 9-viikkoinen pentu, siihen saa hyvin purettua hellyyttä ja energiaa. Silti valehtelisin, jos väittäisin, etten tahtoisi lapsia..

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaivakin taitaa olla vastaava. Ekaa yritettiin n. 15 kk ennen kuin tärppäsi, tutkimuksia oli aloitettu. Ekan ja tokan, ja tokan ja kolmannen välissä ei käytetty ehkäisyä (parin ekan kuukauden jälkeen), ikäeroa tuli reilut 2 vuotta kumpaankin väliin. Ja ekaa ja tokaa ihan "tekemällä tehtiin" ovistestien kanssa ym., mutta mullakin tosiaan tuo aika ovulaatiosta menkkoihin vain max 9 päivää ja se ilmeisesti vaikeutti. Kolmannen kanssa jo vähän relatiin :) ja nyt lapsiluku täynnä.

tehty yli vuosi. Minulla ilmeisesti jotain lievää häikkää hormoneissa. Se ovulaation ja menkkojen välinen aika kai usein liian lyhyt tms. eli käyty siis ihan perusgynen tutkimuksissa, joka noita hormoniarvoja mittailtu. Kaksi kertaa oltu jonossa julkisen puolen hoitoihin, mutta sitten tullut raskaaksi ennen kuin ollaan sinne ehditty:) Kolmannella kerralla ei sitten enää stressattu asialla. Enää ei lapsia yritetä eikä anneta tullakaan elikäs ehkäisy käyttöön ekan kerran 10 vuoteen.

Vierailija
2/24 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toista 4 vuotta. Ei mitään apuja tai tutkimuksia. Sai tulla kun on tullakseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen kyllä kaksi raskautta saatiin aikaan hedelmöityshoidoilla. Miksette mene tutkittavaksi, hedelmällisyys heikkenee koko ajan jos olette jo kolmikympppisiä.

samaa mieltä olen minäkin.

Jos ikää on jo noin 30 vuotta, ei kannata jäädä odottelemaan ihmettä tapahtuvaksi, jos lapsia haluaa.

Itse täytin juuri 30 vuotta, ja ensimmäisen lapsen yritys on ollut käynnissä toukokuusta lähtien. Vielä ilman tulosta.

Jos meillä ei vuoden loppuun mennessä tärppää, aion mennä käymään lääkärissä.

Itse koen, että minulla ei ole yhtään aikaa hukattavaksi. Niin kovin haluaisin vauvan :)

Vierailija
4/24 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa tehtiin kaksi vuotta, mutta seuraavat saivat alkunsa todella nopeasti. Nyt meillä on viisi lasta. Nuorimmaisen sain 42-vuotiaana.

Vierailija
5/24 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen mukaan olisi hyvin epätodennäköistä, että raskaus onnistuu ilman hoitoja.

Emme menneet hoitoihin ja lapsi saatiin kuitenkin.

Vierailija
6/24 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä siis oli jo yksi lapsi ja toinen sai tulla kun on tullakseen. 17v tuli ikäeroa.

Muutaman tapauksen tiedän joissa lasta on yritetty 6-7 vuotta ennen kuin on onnistunut. Useille kuitenkin tullut sitten toinen perään kun on ensimmäinen saatu.

Vierailija
7/24 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopusta yritettiin 12 vuotta.

Vierailija
8/24 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen tutkimuksia. Tai ainakin kannattaa käydä siellä omalla gynellä ja pyytää että katsovat hormonitasot ja ultraavat sinut. Voi olla jotain tosi simppeliä, joka vaikuttaa. Hormonitasojen heittelynkin voi hoitaa parhaassa tapauksessa lyhyellä pillerikuurilla. Ja vaikka sinulla onkin säännölliset kuukautiset, ei se vielä poissulje esimerkiksi tuota hormoniasiaa.

Rohkeasti lääkäriin selvittämään, onko jotain häikkää. Eihän sitä nyt heti tarvitse lähteä alkioita istuttamaan :)

Vierailija
9/24 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tosin käynyt lääkärissä ja PCO oli todettu. Lääkäsi suositteli vh-ruokavaliota ja sillä sitten tärpäsikin aika nopeasti-

Vierailija
10/24 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

testailla oviksia. Meillä nimittäin oli niin, että yritystä oli, mutta ovis ei ollutkaan silloin, kun kuvittelin. Sen jälkeen napsahti samantien! Onnea yritykseen!

Vierailija
11/24 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein heti, kun jätettiin ehkäisy pois;)

Vierailija
12/24 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. minä!

Muuten, noissa tutkimuksissa voi paljastua jotain hyvinkin yksinkertaista "vikaa", esim. se, että hormonitasot heittää.

Vierailija
13/24 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne lapset aina ihan silloin tule kun itse meinaa. Esikoinen tuli heti mutta kuopusta saatiin yrittää yli vuosi.

Vierailija
14/24 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaaksi vasta seitsemän ehkäisemättömän vuoden ja kahden miehen jälkeen.

Vierailija
15/24 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi todellakin olla joku pikkujuttu. Esim kaverin miehellä todettiin pieni tulehdus joka heikensi sperman laatua. Söi antibioottikuurin ja ongelma parani.

Vierailija
16/24 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo raskaus meni kesken, ja sen jälkeen jatkettiin yrittämistä lähes 2v ennen kuin tärppäsi uudestaan. Tuolloin oltiin jo tutkimuksissa ja oltiin aloittamassa Clomifen seuraavasta kierrosta. Mutta siis luomuna raskaaksi, pitkän kaavan kautta.

Tyttö täyttää kohta vuoden.

Vierailija
17/24 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin lopettanut pillerit, joita olin siis syönyt 10v.

Kuopusta teimme yli vuoden ja sitten tärppäsi vasta. Suosittelen kanssa tutkimuksia.

Vierailija
18/24 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehty yli vuosi. Minulla ilmeisesti jotain lievää häikkää hormoneissa. Se ovulaation ja menkkojen välinen aika kai usein liian lyhyt tms. eli käyty siis ihan perusgynen tutkimuksissa, joka noita hormoniarvoja mittailtu. Kaksi kertaa oltu jonossa julkisen puolen hoitoihin, mutta sitten tullut raskaaksi ennen kuin ollaan sinne ehditty:) Kolmannella kerralla ei sitten enää stressattu asialla. Enää ei lapsia yritetä eikä anneta tullakaan elikäs ehkäisy käyttöön ekan kerran 10 vuoteen.

Vierailija
19/24 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sittemmin lapsia tullut ihan luomuna 4. Elä luovu toivosta.

Mutta voittehan käydä tutkimuksissa että saat mielenrauhan.

Vierailija
20/24 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin meni kesken. siitä 6kk ja olin uudestaan raskaana, ja siitä syntyi esikoiseni. Pian perään tuli toinen.

Minulla oli aina suht säännöllinen kierto, noin 30-35päivää. keskenmenon jälkeen todettiin monirakkulaiset munasarjat. Esikoisen syntymään johtanut raskaus alkoi pienen painonlaskun jälkeen. Minulla oli lievä ylipaino, bmi 28 (nykyään 26, mutta tuolloin raskauden alkaessa paino tipahti vain jonkun pari kiloa).

Hoidot tai tarkemmat selvitykset oli tarkoitus aloittaa seuraavasta kierrosta, mutta sitten olinkin raskaana. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan