Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä vauva ekan kerran yöksi hoitoon?

Vierailija
22.09.2011 |

Ja mitä sitä ennen pitää tehdä?

Tarkoitus olisi viedä isovanhemmille. Oletteko jotenkin "tutustuttaneet" tiiviimmin ennen hoitoon jättöä? Mietin myös mahdollisuutta, jos isovanhemmat tulisivat yöksi meille, jolloin vauvalla tuttu ympäristö ja mentäisiin miehen kanssa hotelliin...

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi herran jestas...

Jos kuolet autokolarissa niin se, että lapsesi on ollut kummilla yökylässä tuskin sitä lapsen "yksinäisyyttä" kamalasti lohduttaa. Sitä sidettä ja luottamusta sukulaisten, kummien jne. kanssa voi vahvistaa aika monella muullakin tavalla...

olen vienyt lasta hoitoon pienestä pitäen jo pelkästään lapsen oman edun vuoksi. Haluan opettaa lapselleni miten elämässä pärjätään ja selvitään. Mitä jos minulle ja miehelleni käy jotain? Esim. autokolari? Olen tietoisesti antanut lapseni kummitädilleen yökylään ja hoitoon vahvistaakseni heidän sidettään, että lapsella olisi tarvittaessa edes joku johon tukeutua eikä jäädä täysin yksin.

Ei tietenkään vie, mutta jos on tottunut yökyläilyyn niin ei stressaannu asiasta samalla tavalla kuin lapsi, joka ei ole koskaan ollut yökylässä. Hyvässä lykyssä vanhemmat ehtii palata sairaalasta ennen kuin lapsi ehtii edes huolestua.

Vierailija
62/83 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko hän tietoisesti ottanut kummilapsiaan, sisarusten lapsia, ystäviensä lapsia itselleen yökylään jotta voi opettaa läheisiä lapsia selviiytymään eri tilanteista..

OMG mitä paskaa, hieno selitys sille että skippaan lapsen muualle ja huilaan vähän. Otahan niitä vieraita lapsia viikonlopuksi ja kokeile kuinka helppoa se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mummo tuli meille kotiin hoitamaan ja itsekin tultiin kotiin (juurikin pikkujouluista :) ), mutta mentiin vierashuoneeseen nukkumaan, koska oltiin nautittu alkoholia (huom! eri asia kun perseiden vetäminen!) illan aikana. Hotelli olis varmasti ajanu saman asian, mutta ei tainnu ehkä olla sillon varaa.

Minun mielestä teidän suunnitelma kuulostaa ihan hyvältä ja jos teillä itsellänne on turvallinen olo jättää lapsi hoitoon, niin lapsikin sen vaistoaa ja sillon kaikki menee varmaankin ihan hyvin.

Mukavaa "parisuhdeiltaa" teille! :)

Vierailija
64/83 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakatkaa nyt leikkimästä aikuista ja lässyttämästä siitä omasta ajastanne. Te elätte omaa aikaanne koko ajan ja on se kumma jos ette osaa järkätä itsellenne kivaa pikkuvauvan kanssa. Aikuisuus ei tarkoita sitä että biletys jatkuu ja joku muu siivooa/hoitaa jäljet. Ja te saavutte sitten valokuviin hymyilemään.. Eläkää nyt sitä haaveilemaanne perhe-elämää 24/7 ja tehkää joka päivästä juhlaa. Ihan ite. Aikuisten oikeesti. Jos joku sanoo että mulla pipo kiritää ni mä sanon että ÄO on sillä pienempi kuin kengännumero.

toiset haluaa omaa aikaa keskenään,ilman vauvaa.Taidat olla ihan dille.Aikuisuus ei myöskään tarkoita aina kotona olemista lapsen kanssa.Idiootti.

Vierailija
65/83 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi herran jestas... Jos kuolet autokolarissa niin se, että lapsesi on ollut kummilla yökylässä tuskin sitä lapsen "yksinäisyyttä" kamalasti lohduttaa. Sitä sidettä ja luottamusta sukulaisten, kummien jne. kanssa voi vahvistaa aika monella muullakin tavalla...

olen vienyt lasta hoitoon pienestä pitäen jo pelkästään lapsen oman edun vuoksi. Haluan opettaa lapselleni miten elämässä pärjätään ja selvitään. Mitä jos minulle ja miehelleni käy jotain? Esim. autokolari? Olen tietoisesti antanut lapseni kummitädilleen yökylään ja hoitoon vahvistaakseni heidän sidettään, että lapsella olisi tarvittaessa edes joku johon tukeutua eikä jäädä täysin yksin.

Ei tietenkään vie, mutta jos on tottunut yökyläilyyn niin ei stressaannu asiasta samalla tavalla kuin lapsi, joka ei ole koskaan ollut yökylässä. Hyvässä lykyssä vanhemmat ehtii palata sairaalasta ennen kuin lapsi ehtii edes huolestua.

ja että jokaiselle lapselle ensimmäinen ero vanhemmista on stressin paikka. Tosin pieni vauva oppii nopeasti, että se äiti ei olekaan turvallinen ja lähellä, joten ei kannata luottaa kehenkään. Apaattisimpia ovat ne lapset, joilla "menee yökylässä ihan hyvin".

Vierailija
66/83 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko hän tietoisesti ottanut kummilapsiaan, sisarusten lapsia, ystäviensä lapsia itselleen yökylään jotta voi opettaa läheisiä lapsia selviiytymään eri tilanteista..

OMG mitä paskaa, hieno selitys sille että skippaan lapsen muualle ja huilaan vähän. Otahan niitä vieraita lapsia viikonlopuksi ja kokeile kuinka helppoa se on.

Kyllä olen ja tehnyt heidän kanssaan muutakin hauskaa. ei se aina helppoa ole, mutta ei sen tarvitsekaan olla. ja sitä paitsi lapseni kummi haluaa oikeasti hoitaa lastamme. Jopa itse kyselee voiko saada yökylään. Miksi en antaisi hoitoon? Hyväähän se vaan tekee, sekä lapselle että varmasti myös otselle. hyvä äiti osaa huolehtia myös omasta jaksamisestaan. toki jos kunnon hoitopaikkaa ei olisi niin kyllä pärjäisin varmasti lapseni kanssa niinkin.

Vierailija
67/83 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua valvoa öisin enkä tiedä yhtäkään 1-2 kk ikäistä vauvaa, joka nukkuisi 8 tuntia putkeen. Meille saa tulla yöksi, kun osaa nukkua omassa huoneessa, hoitaa itse pesunsa ja pisunsa ja ottaa jääkaapista ruokaa.

Olen isoäiti, en hoitaja.

Vierailija
68/83 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi herran jestas... Jos kuolet autokolarissa niin se, että lapsesi on ollut kummilla yökylässä tuskin sitä lapsen "yksinäisyyttä" kamalasti lohduttaa. Sitä sidettä ja luottamusta sukulaisten, kummien jne. kanssa voi vahvistaa aika monella muullakin tavalla...

olen vienyt lasta hoitoon pienestä pitäen jo pelkästään lapsen oman edun vuoksi. Haluan opettaa lapselleni miten elämässä pärjätään ja selvitään. Mitä jos minulle ja miehelleni käy jotain? Esim. autokolari? Olen tietoisesti antanut lapseni kummitädilleen yökylään ja hoitoon vahvistaakseni heidän sidentään, että lapsella olisi tarvittaessa edes joku johon tukeutua eikä jäädä täysin yksin.

ja että jokaiselle lapselle ensimmäinen ero vanhemmista on stressin paikka. Tosin pieni vauva oppii nopeasti, että se äiti ei olekaan turvallinen ja lähellä, joten ei kannata luottaa kehenkään. Apaattisimpia ovat ne lapset, joilla "menee yökylässä ihan hyvin".

uskoo ken haluaa. olen 100 % varma, että lapsi kokee mun olevan turvallinen ja lähellä.

Vierailija
69/83 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän alle ei ole yksikään lapsistamme (joita 3 on) ollut yöhoidossa isovanhemmillaan tai muillakaan.

Kiintymyssuhde ja side omiin turvallisiin hoitajiin ei ole aivan roskaa, kannattaisi lukea enemmän.

Vierailija
70/83 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 5v hääpäivä ja mies vitsinä ehdotti että viedään vauva hoitoon.

Sitä sitten aikani mietin ja vanhempani olivat ihan innoissaan ajatuksesta.

Hääpäivän vietto ei ollut tosiaankaan ainut syy yökyläilyyn vaan ajatus että saisin nukkua myös yli 2h putkeen houkutti.

Veinkin sitten illalla yhdeksän aikaan vauvan yöksi ja aamulla hain takaisin. Oli kyllä ihanaa kun hetken olla kaksin miehen kanssa ja NUKKUA!

Tosin jouduin 3h välein käydä pumppaamassa maidon pois mutta 3h yhtenäistä unta oli luksusta.

Yökyläily oli mennyt hyvin. Pari päivää aiemmin opetin vauvan juomaan äidinmaitoa pullosta niin ei ollut sitten mikään ongelma.

Kuopus oli paljon vanhempi kun meni ensimmäistä kertaa yökylään. Oli niin vaativa vauva että unille olisi ollut tarvetta, mutta en "uskaltanut" antaa yökylään kun epäilin että huutaa koko yön.

Vierailija
71/83 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeen hyvin kirjoitettu siellä ,,,moni pyytää apua ,,,mutta kun yrität itsellesi jotain niin onkin pirusti menojas sitten toisilla ,,sanotaan että joskus toiste sitten,,,eli älä vaan soittele ja pyydä apua mutta kun tulee heill se hätä niin heti pitää olla paapomassa,,,ja toisaalta entä jo sei ole kenelle viedä hoitoon tai jos toisten sisarusten lapset tai sitten uuden "anopin lapset on ne tärkeimmät "hatuttaa kattoo kun omat ei mitään ja toisten lapset voi vo kun sulosii ..meillä 5 lasta ei koskaan toisen mummin ja ukin luona yötä vaan toisten lasten muksut on,,,,ei ole sinne kapakkaan niin hätä ollu että lapsi asen takia hoitoon jos baari illan takia pitää lapset viedä hoitoon niin ois ollu parempi olla tekemättä niitä,,vai pitääkö edustaa,,,voi jeesus,,,

Vierailija
72/83 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran valmistelin, että tututstuin tyttöön ja hänen vanhempiin. Ja pojalle puhuin ehkäisyn tärkeydestä.

Ja mitä sitä ennen pitää tehdä?

Tarkoitus olisi viedä isovanhemmille. Oletteko jotenkin "tutustuttaneet" tiiviimmin ennen hoitoon jättöä? Mietin myös mahdollisuutta, jos isovanhemmat tulisivat yöksi meille, jolloin vauvalla tuttu ympäristö ja mentäisiin miehen kanssa hotelliin...

Vierailija
73/83 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 1 tunti per ikäkuukausi eli 6 kk ikäinen 6 tunniksi -> yöksi vasta lähellä vuoden ikää

- 1 päivä per ikävuosi eli 2 vuoden ikäinen 2 päivää

Vierailija
74/83 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen oli ensimäistä kertaa yön yli hoidossa sen jälkeen kun hän nukkui yönsä heräämättä ja söi kiinteitä ruokia. Pahimman vierastamisvaiheen aikana en ole myöskään antanut hoitoon, ihan siksi että esikoiselle saattoi iskeä eroahdistus keskellä yötäkin, vaikka nukuin siinä vieressä...

Oikeastaan aika lähellä 1,5-vuotias on ollut kun oli ensimmäistä kertaa yötä hoidossa.

Kuopuksen kanssa tulen toimimaan samalla tavalla.

Vierailija
75/83 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niitä marttyyriäitejä, joiden mielestä vauvat ovat ihania ja niitä on kiva hoitaa. Ja vauvat nukkuvat tuntitolkulla, silloin ehtii hoitamaan parisuhdettakin.

Ei muuten kaikki vauvat nuku tuntitolkulla! vähän it, mutta kyllä se on kiva avioelämästä nauttia joskus kiireettäkin :)

Vierailija
76/83 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siinä vaiheessa kun itse löytää koulukavereita tms jonne pääsee yökylään. Meillä ei mummot tai ukit hoida minuuttiakaan, ei päivällä eikä yöllä, eikä sisarukset tai kummitkaan. Meillä molemmilla on tosi tunnekylmä ja piittaamaton suku, jossa esim. vanhempia ei kiinnosta yhtään aikuisten lasten elämä, vaikeudet, ongelmat tms (ei auteta, ei kysellä kuulumisia, ei pidetä yhteyksiä).

Itseäni tämä harmittaa sillä yökyläpaikkaa kun ei ole, niin lapset ovat aika arkoja ja kiinni vanhemmissaan. Jos olisi yökyläpaikka niin jostain 3-4v iästä voisin viedä yökylään...mutta tämä on vain haaveilua siis.

Vierailija
77/83 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvaikäisiä lapsenlapsia. Minullakin on periaate, että vasta sitten kun nukkuvat yöt ja minun ei tarvitse herätä syöttämään ja nukuttamaan yöllä.

Sitten voivat tulla mummolaan yökylään kun käyvät pisulla ja pesulla ja nukkuvat.

Tunnen liian monta uupunutta mummoa, joille on hoidatettu vauvaikäiset lapsenlapset ja töissäkin pitäisi jaksaa kulkea.

Ja jos niin huonosti olen lapseni kasvattanut, että eivät tämän asian takia käy minua vanhankodilla katsomassa, niin sitten eivät käy. Nakatkoot kaatopaikalle minut sitten kun kuolen.

Vierailija
78/83 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, ohan  vähän noloa jos jotai sattuu ja joutuu vaikka lääkäriin viemään kovin pienen ? kysyvät varmaan missä äiti, isä.. no ovat bailaamassa..  tehkää lapsia kun jaksatte olla niiden kanssa, se on suht 18v pesti yleensä vähintään. Sitten kun lapsi osaa sanoa haluuko vaikka mummolaan niin ok ja  isovanhemmat jaksaa hoitaa.

Vierailija
79/83 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota lemmikkiä jos mietit sille aina hoitajaa jostain ulkopuolisesta ihmisestä jotta saat toteuttaa halujasi. Älä tee lasta jos olet sitä mieltä että sen hoitoon pitää kykeä koko suku ja ystävät. Vastuuta vaaditaan. Ja jos jonnekin jätät jotain hoitoon niin muista maksaa se samalla tavalla takaisin ja mahd. pian... eli jos joku ottaa sun lapsesi yökylään niin ota sinä hänen lapsesi parin viikon päästä. Jos jätät koirasi jollekin pariksi viikoksi niin muista maksaa omalal työlläsi se takaisin..

Vierailija
80/83 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli ensimmäistä kertaa yökylässä isovanhemmilla kun täytti kaksi vuotta. Mummo kärtti heti yöksi kun vauva täytti kuukauden - ihan vaan siksi että se olisi hänestä kivaa. Lupasin että sitten kun vauva on isompi. Lopulta hermostuin kun "koskas me saadaan se yökylään" kysyttiin useita kertoja viikossa ja puuskahdin että sovitaan että sinä päivänä kun lapsi täyttää kaksi vuotta. 

Mummo meni hiljaiseksi ja totesi vain että "ai silloinko vasta.." ja näin sitten tehtiin. 

Seuraavat lapset ovat päässeet jo 1v iässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan