Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvaystävällisiä paikkoja Helsingissä?

Vierailija
22.09.2011 |

Mihin vois mennä äiti pikkuvauvansa kanssa, kun seinät meinaa kaatua päälle? Vinkatkaapa kahviloita, kirjastoja, tavarataloja ja lounaspaikkoja, joihin voi mennä helposti rattaiden kanssa ja joissa voi imettää ja vaihtaa vaipan, eikä soi radio liian lujalla?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan käyty Stockalla, ne yläkerran ravintolatilat on avarat eikä minua ainakaan mikään taustamusiikki ole häirinnyt. Lastenhoitohuonekin on siinä ravintola-alueen keskellä. Shoppailukin sujuu kätevästi siinä samalla, söpöjä vauvanvaatteitakin löytyy :)

Vierailija
2/3 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyykö vielä muita paikkoja? Mikä Helsingin kirjastoista ois semmoinen, mihin vaunuilla pääsee? Rikhardinkatu on ainakin täynnä portaita ja Töölökin taitaa olla vanha rakennus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei heti tule mieleen esim. tavarataloa tai ostoskeskusta, jossa ei vauvan kanssa pääsisi vaunuilla liikkumaan (niissä on kaikissa järjestään lapsenhoitohuoneet vaipan vaihtoa ja kahvilat imetystä varten). Ainoastaan pienet kivijalkakaupat ja -kahvilat saattavat olla hankalia rattaiden kanssa. (Silloin vain vaunut jätetään ulos tai pyydetään joltain kantoapua nostamaan rappuset ylös).

Musiikkikaan ei missään päiväsaikaan taida soida niin lujaa, että vauva häiriintyisi. Ja hyvähän se vain on, että vauva tottuu ääniin.

Itse olen suosinut näitä paikkoja: Stocka, Kampin ostoskeskus, Forum, Kämp, Sokos, Jumbo/Flamingo, Sello, Aleksanterinkadun liikkeet jne (käytännössä kaikista suurista liikkeistä ja ostoskeskuksista on löytyy tarvittavat palvelut ja on helppo liikkua). Lounaalla ja kahvilla tapaan käydä (noiden edellä mainittujen lisäksi) mm. Aikatalossa, Kaisaniemen metroaseman halpispaikoissa, Aleksi 13 yläkerrassa, Kappelissa, Caruselissa jne.

Kirjastona käytän yleensä Arabianrannan lähikirjastoa, joten niistä mulla ei kauheasti ole tietoa (tosin kyllä mä Rikhardinkadullakin ihan ongelmitta olen vaunujen kanssa selvinnyt. Ja ihan pikkukirjastoissa mm. Vallilassa ja Maunulassa). Niihin on kaikkiin järjestetty esteetön kulku liikuntavammaisille, joten rattaillakin pääsee hienosti.

Rohkeasti vain liikkeelle, älä turhaan jää neljän seinän sisään.