Ammattilaiset eivät usko miehen olevan lapsille väkivaltainen.
Minä äitinä kuulemma ylireagoin kun arvelin että tietyt isomman lapsen pulmat juontavat isän väkivaltaisuudesta.
Mikä eteen? Jos eroan, näkee isä lapsia ominpäin ainakin jokatoinen vkonloppu, sillä hänen ei uskota olevan lapsille väkivaltainen, vaikka miten selittäisin asian. Minä tiedän totuuden ja näen miten lapset kärsivät. Minulle mies ei ole väkivaltainen.
Nyt pystyn vahtimaan ettei mies ole etenkään pienen kanssa kaksin, mutta miehen väkivalta leimaa silti lasten elämää ja ilmapiiriä, mies esim. huutaa, räyhää niin etteivät lapset saa nukkua ja tosi skarppina mun pitää olla, sillä jo se että ovat samassa tilassa isä ja pieni leikki-ikäisensä, riittää siihen että mies jo lyö, vaikka tietää että muut lapset ja minä kuulemme.
Ja tämä ei liity alkoholiin tai siihen että muuten olisi väkivaltainen, vaan ainoastaan siihen ettei mies kestä yhtään lasten kanssa olemista ja silti haluaa olla niiden kanssa ja oikein hakeutuu näihin tilanteisiin. Mikään keskustelu ei auta ja mies ei halua ammattiapua, sillä syy maltin menettämiseen on joka kerta tilanteessa ja lapsessa, ei koskaan hänessä itsessään. Mulla menee tähän aikuisen miehen vahtimiseen ihan hirmusti resursseja ja voimia ja voitte kuvitella mitä tämä on jo tehnyt parisuhteelle.
Ja ammttilaiset joille olen kertonut, ovat psykologi ja lastenpsykiatri. He eivät näe avokämmenellä lyömistä lyömisenä, vaan läpsäisynä, ja väkivaltainen retuuttaminen on minun omaa tulkintaani näkemästäni tilanteesta jne.
Sanoisin että kinkkinen tilanne. Pitääkö mun tosiaan vahtia miestä perään ettei ole kaksin lasten kanssa, etenkään pienen, johon eniten kohdistaa väkivaltaa, ja jatkaa tätä aina kunnes nuorin on 12-vuotias. Silloinhan lapsi voi ymmärtääkseni itse kieltäytyä näkemästä erovanhempaansa jos esim. kokee isänsä väkivaltaiseksi. Onko muita ratkaisuehdotuksia? Millä todistan vankasti ja pitävästi etten vain tulkitse tai ylireagoi, vaan saan myös ammattilaiset uskomaan että näin on, jolloin ehkä tapaamisoikeus erotilanteessa ei olisi niin usein ja olisi valvottua?
Kommentit (24)
vie ne psykologille näytettäväksi. Tällä saat kerralla lopun lasten pahoinpitelyyyn. Miten ihmeessä nämä ns. asiantuntijat ei vät sinua usko..tuntuu jotenkin oudolta..onko näitä asioita kyselty vanhemmilta lapsilta. Älä missään nimessä eroa ennenkuin pahoinpitely on todistettu ja ÄLÄ ANNA LASIEN OLLA ILMAN VALVONTAA ISÄNSÄ KANSSA se on vain yksi kerta kun kontriolli pettää ja lapselle käy huonosti.
että ap ei kerro ihan kaikkea. Tietenkään lapsia ei saa satuttaa, ja ihan varmasti mies toimii väärin kun niin tekee, mutta kuulostaa aivan uskomattomalta että asiantuntijat väittäisivät avokämmenellä läpsäisyn olevan ok. Jäin myös miettimään miksi ap on ollut lastenpsykiatrin puheilla. Onko joku lapsista erityisen vaativa ja koko perhe ehkä aivan uupunut?
Joka tapauksessa tilanteen on muututtava. Oletko ap käynyt perheneuvolassa puhumassa asioista? Jos juuri siellä on ongelmaa vähätelty, voisit puhua vaikka neuvolaterkkarin kanssa tai hakeutua itse terapeutin puheille. Siaist toisen mielipiteen ja asioita ehkä sitä kautta eteenpäin.
Etkö SINÄ todellakaan ymmärrä, että olet yhtä syyllinen, kuin lastesi isäkin. Onko lapsen puolella oleminen niin väärin, että et ole valmis ottamaan vastuuta?