Katsoin iltalehden siuilta hakatun bussikuskin haastattelun
Kyllä tuli kyyneleet silmiin sitä katsoessa.
Miksei kuskeille asenneta läpinäkyvää pleksikoppia suojaksi noita hulluja vastaan? Onhan sairaaloissa, VR:n lippuluukuilla, joissain pankeissa yms yms käytössä jo nuo suojat. Mihin bussikuski voi juosta pakoon mielipuolisia ihmisiä - ei mihinkään!
Se on pieni satsaus terveydestä ja siitä että saa olla jatkossakin isänä lapsilleen ja miehenä vaimolleen.
Niille tekijä jätkille sama käsittely prk...
Kommentit (75)
En siis itsekään tiedä ovatko, enkä millään tavalla puolusta mamuja, mutta mielestäni missään ei ole puhuttu kansallisuudesta, ja kuvissa näyttävät siltä, että voivat olla suomalaisiakin. Onko tälle jotain perustetta, vai oletteko vaan keksineet uuden asian, josta syyttää mamuja? Samaa mieltä olen siitä, että hirveä teko, oli sitten kyseessä suomalaiset tai mamut.
Jestas mitä aivopieruja tältä palstalta saakin lukea.
Että sellasta...
En siis itsekään tiedä ovatko, enkä millään tavalla puolusta mamuja, mutta mielestäni missään ei ole puhuttu kansallisuudesta, ja kuvissa näyttävät siltä, että voivat olla suomalaisiakin. Onko tälle jotain perustetta, vai oletteko vaan keksineet uuden asian, josta syyttää mamuja? Samaa mieltä olen siitä, että hirveä teko, oli sitten kyseessä suomalaiset tai mamut.
Olen nähnyt tekijöiden nimet sattuneesta syystä. Olivat nimistä päätellen mamuja.
jossain lehdessä oli että ne oli kosovolaisia..
en henk.kohtaisesti tunne uhria mutta olen lukenut hänen blogiaan. Järkyttävää kuinka ihmiset ovat julmia!
yksi samanikäinen kaverini hakattiin teholle kahden muun pojan toimesta. Hakkasivat ja hyppivät pään päällä ja rintakehän päällä. Ei ikinä oppinut enää kunnolla kävelemään, puhumaan ja älykin väheni. Surullista, että 17-vuotiaana on jo elämä pilalla. (Mainittakoon, että tekijät olivat suomalaisia.)
Alkoi oksettaa. Ihminen, joka pystyy vahingoittamaan toista ihmistä tuolla tavalla ansaitsee todella julman rangaistuksen. En tunne mitään sääliä tai myötätuntoa noita väkivaltaisia, sairaita paskoja kohtaan jotka tekivät tuon teon.
Ja minulle on aivan yks hailee mistä maasta tekijät ovat alun perin kotoisin. Tosiasia on kuitenkin se, että Suomessa pahoinpidellään vuosittain ihmisiä vaikka kuinka, ja suurin osa pahoinpitelijöistä on kyllä ihan niitä syntyjään suomalaisia. Oli tekijä kuka tahansa, niin toivon että palaa helvetin tulessa.
Miltä tuntuisi kun tuollainen tulisi omalle kohdalle. Koko elämältä menisi pohja. Miehellä on perhe, vaimo ja pienet lapset, hän on nuori ja elämää olisi ollut edessä vaikka kuinka. Ihan käsittämättömän järkyttävä tilanne.
Minä en saanut videosta sellaista käsitystä. Jos olette lukeneet hänen blogiaan niin sielläkin on kirjoittanut hyvin järkevästi ja aikuismaisesti mm. viime kesän aikana eli pahoinpitelyn jälkeen.
Puhetyyli ja naurava ilmekö antaa mielestänne lapsenomaisen vaikutelman?
Olen myös kriittinen täällä tehtyjen tulkintojen suhteen. Emme tiedä millainen kuljettajan olemus on ollut ennen pahoinpitelyä.
Jotkut ihmiset ovat tuollaisia luonnostaan, vähän normista poikkeavia. Olen tavannut parikin tämänlaista heppua yliopistolla opiskellessani. Jotka olivat pinnalta huolettoman velikullan oloisia, iloisia ja hymyileviä, mutta oikein fiksuja ja huumorintajuisia kavereita.
koulussa kävi poliiseja puhumassa väkivallan seurauksista. Heillä oli mukana vaikuttava arsenaali väkivallan uhreista otettuja valokuvia ja kuvaukset mitä näille ihmisille oli tehty. Muistan vieläkin miten vakavat miehet painottivat sitä, että jo yhdestä potkusta voi murtua leuka, irrota hampaat tai vaikka henki mennä. Kai sellaisia valistusvierailuja vieläkin tehdään?
Eipä muuten siitä koululuokastani ole ketään ikinä tuomittu väkivaltarikoksista.
Siitäs sai sika, kun meni puuttumaan ulos bussista toisten asioihin. T: kyynärpäällä päähän bussikuskia hakannut kun tämä vittuli mulle.
Sairasta.
Nuo pahoinpitelijät eivät koskaan ymmärrä kuinka monen ihmisen elämän ovat muuttaneet peruuttamattomasti.
Luulen että ne tekijät tajuavat tekonsa vakavuuden ja seuraamukset nyt.
En puolustele näitä kloppeja yhtään.
Tilanne oli varmasti sellainen että sinä iltana olisi jotain sattunut joka tapauksessa. Olivat lähteneet asiakseen seikkailulle hakkaamis tarkoituksessa.
Luulen että ovat pahinpidelleet ennenkin ja nyt sattui sitten pahasti. Ehkä pahoinpitely loppui nyt heidän osaltaan lopullisesti.
Tekotapa ja muu antaa ymmärtää että sitä on tehty ennenkin tai harjoiteltu jossain ( ehkä salilla ).
Ei kukaan ole läpeensä paha. Eivät nämä pojatkaan ole saatanoita.
Toivon pitkää tuomiota vähintään 5 vuotta. Antaa hyvän varoituksen kaikille väkivallan harjoittajille.
Toivottavasti nämä tekijät havahduttivat monen mielen mitä voi sattua kun lyö,kuristaa ja potkii.
Meille nuorena näytettiin kuvia mitä yksikin lyönti voi tehdä. Ne oli järkyttäviä kuvia. Se olikin eräs tärkein syy miksi aloin sivariksi. Luulen että moni mies on valinnut sivariuden näiden varoittavien kuvien ansiosta, joita näytettiin kouluissa 80-90-luvulla.
T: EX
Nuo pahoinpitelijät eivät koskaan ymmärrä kuinka monen ihmisen elämän ovat muuttaneet peruuttamattomasti.
Luulen että ne tekijät tajuavat tekonsa vakavuuden ja seuraamukset nyt.
En puolustele näitä kloppeja yhtään.
Tilanne oli varmasti sellainen että sinä iltana olisi jotain sattunut joka tapauksessa. Olivat lähteneet asiakseen seikkailulle hakkaamis tarkoituksessa.Luulen että ovat pahinpidelleet ennenkin ja nyt sattui sitten pahasti. Ehkä pahoinpitely loppui nyt heidän osaltaan lopullisesti.
Tekotapa ja muu antaa ymmärtää että sitä on tehty ennenkin tai harjoiteltu jossain ( ehkä salilla ).Ei kukaan ole läpeensä paha. Eivät nämä pojatkaan ole saatanoita.
Toivon pitkää tuomiota vähintään 5 vuotta. Antaa hyvän varoituksen kaikille väkivallan harjoittajille.
Toivottavasti nämä tekijät havahduttivat monen mielen mitä voi sattua kun lyö,kuristaa ja potkii.Meille nuorena näytettiin kuvia mitä yksikin lyönti voi tehdä. Ne oli järkyttäviä kuvia. Se olikin eräs tärkein syy miksi aloin sivariksi. Luulen että moni mies on valinnut sivariuden näiden varoittavien kuvien ansiosta, joita näytettiin kouluissa 80-90-luvulla.
T: EX
Jos ei, niin ketä arvelisit sen sitten säälivän jos kerran nuorten, melkein lapsien tappaminen ei sen sääliä herättänyt?
Eikö Breivikkään ole sinusta läpensä paha?
Jos ei, niin ketä arvelisit sen sitten säälivän jos kerran nuorten, melkein lapsien tappaminen ei sen sääliä herättänyt?
En voi antaa toisesta väärää todistusta, enkä voi heittää kivellä.
En tunne henkilöä. Varmasti hän on ollut lapsena ihan kiltti ja hyvä ihminen vaikka välillä tekikin pahoja tekoja. Paha teko ei tarkoita että ihminen on paha.
Sinulle Breivik on Saatana?
Kuuntele tämä minä opetan sinua:
Sinun tulisi oppia erittelemään teot ja ihminen erilleen (epäilemättä sisimmissäsi tahdot tehdä näin, olet luultavasti yrittänyt oppia tuntemaan Breivikin lukemalla hänestä). Pitäisi myös pohtia asioita syvemmin, kuin tyyliin paha paha paha. Mikään ei ole vain pahaa paitsi teot. Et voi yhdistää ihmistä ja tekoa samaksi. Eihän isä poika ja pyhä henkikään ole sama vaan eri, mutta sama kuitenkin.
Sinällään sinun ei tarvitse oppia tuntemaan, jokaista pahaa tehnyttä ihmistä läpikotaisin ymmärtääksesi sen että jokainen meistä tekee väärin elämässään. Vain ymmärrys perimmäisestä riittää ja antaa sinullekin rauhan.
Ollaan rauhassa jookosta?
Eikö Breivikkään ole sinusta läpensä paha?
Jos ei, niin ketä arvelisit sen sitten säälivän jos kerran nuorten, melkein lapsien tappaminen ei sen sääliä herättänyt?En voi antaa toisesta väärää todistusta, enkä voi heittää kivellä.
En tunne henkilöä. Varmasti hän on ollut lapsena ihan kiltti ja hyvä ihminen vaikka välillä tekikin pahoja tekoja. Paha teko ei tarkoita että ihminen on paha.Sinulle Breivik on Saatana?
Kuuntele tämä minä opetan sinua:
Sinun tulisi oppia erittelemään teot ja ihminen erilleen (epäilemättä sisimmissäsi tahdot tehdä näin, olet luultavasti yrittänyt oppia tuntemaan Breivikin lukemalla hänestä). Pitäisi myös pohtia asioita syvemmin, kuin tyyliin paha paha paha. Mikään ei ole vain pahaa paitsi teot. Et voi yhdistää ihmistä ja tekoa samaksi. Eihän isä poika ja pyhä henkikään ole sama vaan eri, mutta sama kuitenkin.
Sinällään sinun ei tarvitse oppia tuntemaan, jokaista pahaa tehnyttä ihmistä läpikotaisin ymmärtääksesi sen että jokainen meistä tekee väärin elämässään. Vain ymmärrys perimmäisestä riittää ja antaa sinullekin rauhan.
Ollaan rauhassa jookosta?
Totta on, että kuntoutumista tulee vielä tapahtumaan, mutta tosiasia on se, että noin vakava vamma jättää aina pysyviä jälkioireita:
"Aivovamman oireita
Aivovamman seuraukset riippuvat mm. vammamekanismista, vamman vaikeusasteesta sekä hoitotoimenpiteiden onnistumisesta.
Aivovamman aiheuttamia oireita voivat olla:
•epänormaali väsymys ja rasituksen sietokyky
•tarkkaavuuden ylläpidon ja keskittymisen heikentyminen
•muistitoimintojen häiriöt, erityisesti lähimuistin heikentyminen
•aloite- ja suunnittelukyvyn heikentyminen
•toiminnan ja ajattelun hidastuminen ja juuttuminen
•sanojen löytämisen ja sanattoman viestinnän ymmärtämisen vaikeus
•vaikeus itse tunnistaa vamman aiheuttamia oireita ja muutoksia
•toimintojen, tunteiden ja käyttäytymisen hallinnan vaikeudet, kuten ärsykeherkkyys, äkkipikaisuus, ärtyneisyys, arvaamattomuus, korostuneet mielialan vaihtelut
•luonteen muutokset, luonteenpiirteiden korostuminen tai latistuminen
•arviointikyvyn ja kriittisyyden heikentyminen
•ajattelun muuttuminen konkreettiseksi ja lapsenomaiseksi
•erilaiset fyysiset oireet, kuten halvaukset, tasapainohäiriöt, päänsärky, epilepsia, unihäiriöt, näkökenttäpuutokset, puheen vaikeudet
Aivovamma ei useinkaan näy päällepäin. Tämän vuoksi vammautuneen ja ympäristön on vaikea tulkita ja ymmärtää oireita. Oireet voivat kuitenkin merkittävästi haitata selviytymistä päivittäisissä toimissa, työssä ja sosiaalisissa suhteissa.
Aivovamman oireita
Aivovamman seuraukset riippuvat mm. vammamekanismista, vamman vaikeusasteesta sekä hoitotoimenpiteiden onnistumisesta.
Aivovamman aiheuttamia oireita voivat olla:
•epänormaali väsymys ja rasituksen sietokyky
•tarkkaavuuden ylläpidon ja keskittymisen heikentyminen
•muistitoimintojen häiriöt, erityisesti lähimuistin heikentyminen
•aloite- ja suunnittelukyvyn heikentyminen
•toiminnan ja ajattelun hidastuminen ja juuttuminen
•sanojen löytämisen ja sanattoman viestinnän ymmärtämisen vaikeus
•vaikeus itse tunnistaa vamman aiheuttamia oireita ja muutoksia
•toimintojen, tunteiden ja käyttäytymisen hallinnan vaikeudet, kuten ärsykeherkkyys, äkkipikaisuus, ärtyneisyys, arvaamattomuus, korostuneet mielialan vaihtelut
•luonteen muutokset, luonteenpiirteiden korostuminen tai latistuminen
•arviointikyvyn ja kriittisyyden heikentyminen
•ajattelun muuttuminen konkreettiseksi ja lapsenomaiseksi
•erilaiset fyysiset oireet, kuten halvaukset, tasapainohäiriöt, päänsärky, epilepsia, unihäiriöt, näkökenttäpuutokset, puheen vaikeudet
Aivovamma ei useinkaan näy päällepäin. Tämän vuoksi vammautuneen ja ympäristön on vaikea tulkita ja ymmärtää oireita. Oireet voivat kuitenkin merkittävästi haitata selviytymistä päivittäisissä toimissa, työssä ja sosiaalisissa suhteissa."
Lähde:
http://www.aivovammaliitto.fi/aivovammat/aivovamman_oireita/
Luulen että ne tekijät tajuavat tekonsa vakavuuden ja seuraamukset nyt. En puolustele näitä kloppeja yhtään. Tilanne oli varmasti sellainen että sinä iltana olisi jotain sattunut joka tapauksessa. Olivat lähteneet asiakseen seikkailulle hakkaamis tarkoituksessa. Luulen että ovat pahinpidelleet ennenkin ja nyt sattui sitten pahasti. Ehkä pahoinpitely loppui nyt heidän osaltaan lopullisesti. Tekotapa ja muu antaa ymmärtää että sitä on tehty ennenkin tai harjoiteltu jossain ( ehkä salilla ). Ei kukaan ole läpeensä paha. Eivät nämä pojatkaan ole saatanoita. Toivon pitkää tuomiota vähintään 5 vuotta. Antaa hyvän varoituksen kaikille väkivallan harjoittajille. Toivottavasti nämä tekijät havahduttivat monen mielen mitä voi sattua kun lyö,kuristaa ja potkii. Meille nuorena näytettiin kuvia mitä yksikin lyönti voi tehdä. Ne oli järkyttäviä kuvia. Se olikin eräs tärkein syy miksi aloin sivariksi. Luulen että moni mies on valinnut sivariuden näiden varoittavien kuvien ansiosta, joita näytettiin kouluissa 80-90-luvulla. T: EX
Tiedoksesi vain, että kaikkia nuoria ja ihmisiä yleensä, ei kiinnosta toiselle aiheutettu paha. Tuollaisten kukkahattutätien vuoksi tällaiset nuorisokriminaalit saavat kulkea vapaalla jalalla loputtomiin, mitättömillä seurauksilla.
Olen valitettavasti työssäni törmännyt usein nuoriin, jotka eivät tajua väkivallan vaaroja, eivätkä välitäkään tajuta. Kaikilla ihmisillä ei vain ole sitä kuuluisaa empatiakykyä. Sen saa äidinmaidossa, jos saa. Pieni osa viisastuu vanhemmiten vaikka elämä olisi kohdellut kaltoin, mutta eivät kaikki.
En siis itsekään tiedä ovatko, enkä millään tavalla puolusta mamuja, mutta mielestäni missään ei ole puhuttu kansallisuudesta, ja kuvissa näyttävät siltä, että voivat olla suomalaisiakin.
Onko tälle jotain perustetta, vai oletteko vaan keksineet uuden asian, josta syyttää mamuja?
Samaa mieltä olen siitä, että hirveä teko, oli sitten kyseessä suomalaiset tai mamut.