Eskaritytölle korvikset - mies vastustaa
Olen luvannut 6 vuotta täyttävälle eskarilaistytöllemme, että hän saa 6-vuotislahjaksi korvikset- ja siis reiät korviin. Sain itse saman lahjan täyttäessäni 6 vuotta, samoin sai siskoni ja jopa äitini aikoinaan. 6-vuotissynttärit lähestyvät ja tyttö odottaa innolla korvisten saamista.
Nyt mieheni on kuitenkin ruvennut täysillä vastustamaan asiaa. Hänellä ei muuta perustelua ole, kuin että muillakaan päiväkodin tytöillä ei vielä ole korviksia. En ymmärrä miksi tämä on ongelma, mutta tuntuu olevan. Myönnän, että olisi asiasta pitänyt jutella miehen kanssa ennen kuin lupasin tytölleni, mutta olen nyt kuitenkin mennyt lupaamaan, ja miehen mielestä tytön on vaan nieltävä pettymyksensä ja odotettava. Sitten saa kuulemma ottaa korvikset kun jollain muullakin on.
Mitä tekisit tässä tilanteessa? En haluaisi sivuuttaa miehen mielipidettä mutta haluaisin kuitenkin pitää lupaukseni, jonka tytölle annoin. Mielestäni 6-vuotias on jo "tarpeeksi iso" saamaan korvikset.
Kommentit (34)
Ja jos on vähänkään poikatyttö niin ei alle 10v. Tulehdus ja vahingoittumisriski on turha tuon ikäisellä.
Jos olet luvannut, on vaikea mennä perumaankaan.
saada niitä reikiä vielä vaan vähän myöhemmin. Koska unohdit keskustella asiasta isän kanssa :/
Ostat siis korvikset muttei vielä reikiä, niinkuin joku tuossa ehdotti.
se korjattiin kun olin 40-vuotias. Nyt olen omalleni sanonut, että 10-vuotiaana anna mennä vaan, mutta ei ennen sitä.
Sitten vasta kun riehumiskausi on ohi.
saada niitä reikiä vielä vaan vähän myöhemmin. Koska unohdit keskustella asiasta isän kanssa :/ Ostat siis korvikset muttei vielä reikiä, niinkuin joku tuossa ehdotti.
Juuri näin, tyttärelle pitää opettaa jo pienestä pitäen, että miehet tuottaa pelkiä pettymyksiä.
Nää kun on ollut meillä tyttöjen juttuja ja eipä tuokaan sitä pahana pitänyt.
Ne reiät tulehtuvat helposti, vaikka huolellisestikin hoitaisi. Ja leikissä korvakoru voi tarttua johonkin ja repäistä korvalehden. Juu: kaikille ei niin käy, mutta olen useita sellaisia lapsipotilaita nähnyt vastaanotolla, joten en suosittele.
Monessa kultasepänliikkeessä on ikärajana 10 vuotta ja itse pidän sitä oikeansuuntaisena.
5-vuotias reiät ja korvikset. Mun mielestä mikään 10-v ei ole mikään ihmeitä tekevä raja, että riehumiskausi olisi ohitse. Puissa ne kiipeilee 10-v ja vanhemmatkin, samoin ovat kiipeilytelineillä ja vaikka mitä. Jos pelkää, että repeää, niin ei ole turvallista ikää eikä kannata laittaa ollenkaan.
Yhdessä olisi asiasta hyvä sopia, mutta isän perustelu on huono. Mitä väliä sillä on, jos muilla ei ole? Jos tyttö haluaa itse korvikset, miksi ei käy? Eri asia, jos vain äiti haluaisi tytölle korvikset 6-v, kun itsekin on ollut 6-v saadessaan.
6-vuotias on kuitenkin aika pieni vielä, joten ymmärrän isän kannan.
Mutta toisaalta, jos isä nyt torppaa tämän lupauksen ihan vaan siksi, kun kellään muullakaan ei ole, niin eikö se isä kävele aika tehokkaasti äidin päätösten yli...
en voi pitää enää kuin nappikorviksia. Mitkään painavat korvikset eivät enää sovi, kun reiät alkavat olla niin isot ja lerpahtaneet.
Mitä myöhemmin sen parempi ja niitähän ehtii pitää lopun ikäänsä.
Lupasin omalleni sitten joskus, tyttö on nyt 8 vee. Ajattelin yrittää venyttää hankkimista 10-vuotiaaksi. Jos onnistuu 12-vuotiaaksi.
Minusta ne on teennäisiä tosi pienillä. Aikuiseksi ehtii myöhemminkin.
että tyttö saa korvikset vaikka 8-vuotiaana?
Minustakin 6v. on liian pieni saadakseen korvikset.
mielipidettä tässä asiassa ja sanot lapsellesi unohtaneesi keskutella asiasta myös isän kanssa, eikö se osoita lapselle parisuhteen tasa-arvoa ja että aikuiset yhdessä päättävät asoista?
Hyvä idea antaa keskustelun "tuloksena" korvikset nyt, jos lapsi oikein niitä haluaa, ja korvien rei'ityksen myöhemmin.
Pettymyshän siitä pikkuneidille tulee, mutta elämässä on pakko oppia niitä sietämään, eikä reikien saamista kuitenkaan kokonaan tyrmätä.
joita voisi käyttää heti. 6-vuotiaat tykkäävät kyllä sellaisistakin.
5-vuotias reiät ja korvikset. Mun mielestä mikään 10-v ei ole mikään ihmeitä tekevä raja, että riehumiskausi olisi ohitse. Puissa ne kiipeilee 10-v ja vanhemmatkin, samoin ovat kiipeilytelineillä ja vaikka mitä. Jos pelkää, että repeää, niin ei ole turvallista ikää eikä kannata laittaa ollenkaan.
Yhdessä olisi asiasta hyvä sopia, mutta isän perustelu on huono. Mitä väliä sillä on, jos muilla ei ole? Jos tyttö haluaa itse korvikset, miksi ei käy? Eri asia, jos vain äiti haluaisi tytölle korvikset 6-v, kun itsekin on ollut 6-v saadessaan.
autojen turvaistuinten kanssa? Mitäpä sitä turvaistuinta käyttämään, jos kolaria pelkää, ei kannata ajaa ollenkaan...
Kyllä siinä ON hemmetin iso ero, miten viisivuotias osaa varoa ja miten noin kymmenvuotias. Koordinaatio pelaa aivan eri lailla, samoin syy-seuraus -ennakointi.
6-vuotias on kuitenkin aika pieni vielä, joten ymmärrän isän kannan.