Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojalle on opetettu hoidossa, että pippeli pyyhitään paperilla pissan jälkeen.

Vierailija
21.01.2011 |

Onko tämmöinen yleinen tapa?

Kommentit (228)

Vierailija
81/228 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä mitä sanotte miehestä joka pesee pyllyreikänsä saippualla kakan jälkeen?

Tuskin kovin viisasta. Siinähän kuivaa persereikä ja voi tulla sitä kautta lisaa ongelmia. 

82/228 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en ollut itse tajunnut tämmöistä asiaa. Ajattelin vaan udella että onko siis ihan yleistä että pojat ja miehet pyyhkivät pippelinsä tuon toimituksen jälkeen?

ap nolona

Pyyhkimistä ei ole minulle eikä lähipiirilleni tietääkseni opetettu, ja jos olisi hygienian kannalta tärkeä juttu niin uskoisin, että tämä tapa olisi opetettu viimeistään armeijassa. Yleisessä vessassa on urinaalit eikä paperia ole siinä vierellä, joten uskoisin tämän pyyhkimisen olevan ehkä tällaista sukupuolineutraalia kasvatusta. Vähän niinkuin istualtaan virtsaaminen pojilla.

Oma isoisäni, isäni, sedät ja enot ja minä itse, ravistelemme virtsaamisen jälkeen ja marssimme sitten pesemään kädet. Näin se meille on joskus opetettu - no vanhemman polven miehet eivät niitä käsiään välttämättä pesseet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/228 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiennyt, että asiaan suhtaudutaan näin. 😅Joskus vaan ajattelen "Mieheni ei tarvitse minun tapaani käyttää paperia pissin jälkeen". Luulin sen olevan yleinen totuus, joka koskee kaikkia miehiä.

Apua tajusin yhden jutun. Kerran mies sanoi että säästää joskus käsiään käsienpesulta pissaamalla niin, ettei pidä pippelistään kiinni. Eli ei silloin pysty edes sitä ravistelua tekemään. 😅 Noh eipä hänessä hajuja ole ollut.

Vierailija
84/228 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIettikääpä kuinka luonnollista ja tervettä se istualtaan kuseminen on miehelle? Ajatelkaa esi-isiämme metsässä elämässä. Kävisivätkö he kyykkimään kuselle? Ei todellakaan. MIEHELLE ainoa oikea tapa on kusta seisaaltaan. Poislukien tietysti ns. kakkoshädän yhteydessä tehty kuseminen.  

Yleensä aikuisilla miehillä alkaa jo mieheys olla niin hyvissä kantimissa, ettei sitä tarvitse koko ajan korostaa toisin kuin epävarmana teininä. Ehkä ne esi-isätkin olis joskus saattaneet istua, jos metsässä olis ollut lämmin pönttö odottamassa. :D Tai ehkä ei, mutta kyllä mieheni kotona istuu, kuten kaikki kaverinsakin kuulemma, puskassa voi sitten roiskia miten sattuu, kun ei tarvi siivota sotkuja.

Vierailija
85/228 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

molto_vivace kirjoitti:

Näin se meille on joskus opetettu - no vanhemman polven miehet eivät niitä käsiään välttämättä pesseet.

Tosimiehet pesevät kätensä ENNEN kusemista. Kuka nyt koskisi kalleimpaansa likaisin käsin?

Vierailija
86/228 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIettikääpä kuinka luonnollista ja tervettä se istualtaan kuseminen on miehelle? Ajatelkaa esi-isiämme metsässä elämässä. Kävisivätkö he kyykkimään kuselle? Ei todellakaan. MIEHELLE ainoa oikea tapa on kusta seisaaltaan. Poislukien tietysti ns. kakkoshädän yhteydessä tehty kuseminen.  

Yleensä aikuisilla miehillä alkaa jo mieheys olla niin hyvissä kantimissa, ettei sitä tarvitse koko ajan korostaa toisin kuin epävarmana teininä. Ehkä ne esi-isätkin olis joskus saattaneet istua, jos metsässä olis ollut lämmin pönttö odottamassa. :D Tai ehkä ei, mutta kyllä mieheni kotona istuu, kuten kaikki kaverinsakin kuulemma, puskassa voi sitten roiskia miten sattuu, kun ei tarvi siivota sotkuja.

Saahan sitä kusta istualtaan, ei siinä mitään. Mutta se on miehelle luonnotonta. Asutteko kenties pääkaupunkiseudulla? 

Vierailija
87/228 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran täytyy jatkaa, että kukaan terve mies ei kuse istualtaan. Eri asia jos on eturauhasvaivoja tai muita sairauksia, että on pakko.  

Höpsis. Niin terveet kuin sairaat MIEHET kusevat istuallaan. POJAT pissivät seisten.

Etkö voisi antaa miesten itse päättää miten kusevat?

Vierailija
88/228 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettakaa myös pojat pesemään kädet jo kotona. 

89/228 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

molto_vivace kirjoitti:

Näin se meille on joskus opetettu - no vanhemman polven miehet eivät niitä käsiään välttämättä pesseet.

Tosimiehet pesevät kätensä ENNEN kusemista. Kuka nyt koskisi kalleimpaansa likaisin käsin?

Tosimies kusee housuun ja pesettää ne housut vaimollaan.

Vierailija
90/228 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijassa saa mun puolestani olla millaiset systeemit vaan, en ole töissä siellä siivoojana. Mutta meillä kotona vessa ei haise urealta. Luulisi, että aikuinen mies oppii tarvittaessa sikailun, jos on oppinut sisäsiistiksikin.

Yhden miespuolisen vaimo ja kahden äiti.

Vierailija
91/228 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairasta miten naiset koittavat sanella miehille kusemistavatkin. Tästä keskustelusta

kun vaihtaisi sukupuolet, niin naisjärjestöt kirjoittaisivat ketjun misogyniasta kuukausitolkulla.

Vierailija
92/228 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä kusta istualtaan, ei siinä mitään. Mutta se on miehelle luonnotonta. Asutteko kenties pääkaupunkiseudulla? 

Luultavasti asuvat. Pk-seudun miehillä on yleensä itsetunto sen verran kodillaan, ettei heidän tarvitse leikkiä luolamiestä.

Vierailija
93/228 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairasta miten naiset koittavat sanella miehille kusemistavatkin. Tästä keskustelusta

kun vaihtaisi sukupuolet, niin naisjärjestöt kirjoittaisivat ketjun misogyniasta kuukausitolkulla.

Juuri näin. Jos oma vaimoni alkaisi määräilemään miten kusen, niin hän saisi lähteä. Enhän minäkään neuvo tai käske kuinka hänen kuuluu kusta. 

Vierailija
94/228 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pissaa suihkun aikana, kaikki menee kuiteski viemäristä alas.

Vierailija
95/228 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa, kun miehet alkavat huolehtia vessan siivouksesta, he saavat pissata ihan millä tyylillä lystäävät.

Vierailija
96/228 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran täytyy jatkaa, että kukaan terve mies ei kuse istualtaan. Eri asia jos on eturauhasvaivoja tai muita sairauksia, että on pakko.  

Mun miehellä ei ole vaivoja tai sairauksia, mutta kusee ainakin kotona istualtaan. Hän tekee sen siksi, että toinen vaihtoehto on kusta ulkona. Montakohan vuotta niistä lattioita pitkin olevista kusitipoista jaksoin nalkuttaa (kyllä, nalkuttaa! Akathan tunnetusti nalkuttavat!). Joten nykyään mies kusee istuallaan, koska minä en kusta vessani lattialla katsele.

Vierailija
97/228 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun miehellä ei ole vaivoja tai sairauksia, mutta kusee ainakin kotona istualtaan. Hän tekee sen siksi, että toinen vaihtoehto on kusta ulkona. Montakohan vuotta niistä lattioita pitkin olevista kusitipoista jaksoin nalkuttaa (kyllä, nalkuttaa! Akathan tunnetusti nalkuttavat!). Joten nykyään mies kusee istuallaan, koska minä en kusta vessani lattialla katsele.

Ei niitä tarvitse katsella. Riittää kun siivoat normaalisti silloin kun siivoat. Siinä ne samalla pienet kusitipat häviävät. No problem. 

Vierailija
98/228 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä sanele tyyliä. Saa meillä lorottaa vaikka lattialle, kunhan siivoaa jälkensä. Vai onko sekin miesten sortoa, että nämä joutuvat siivoamaan omat ureanhajunsa? T. Yhden vaimo ja kahden äiti.

Vierailija
99/228 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä tarvitse katsella. Riittää kun siivoat normaalisti silloin kun siivoat. Siinä ne samalla pienet kusitipat häviävät. No problem. 

Meillä töissä on naistenvessa, miestenvessa ja unisex-vessa. Miestenvessaa en ole käynyt nuuhkuttelemassa, mutta jostain syystä unisex-vessa haiskahtaa virtsalle jo siivoojan käyntiä seuraavana päivänä, kun naistenvessa säilyy neutraalina päiväkausia.

Kotonamme ei onneksi haise, ja pojat osaavat hoitaa hommat istualtaan ja siivotakin. T. Yhden vaimo ja kahden äiti.

Vierailija
100/228 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa, kun miehet alkavat huolehtia vessan siivouksesta, he saavat pissata ihan millä tyylillä lystäävät.

No ei siltä vaikuta. Tässäkin ketjussa naiset sanovat miten MIESTEN tulee kusta. Aika harva tarkentaa puhuvansa vain omasta miehestään, saati että jokainen heistä olisi se, joka ne mahdolliset kusitipat edes putsaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän