Ohho, tulipas ministeriltä nopeasti vastaus sähköpostiini:)
Liittyy purkaukseeni aiemmin tänään täällä..hän selvittelee linjausta ja asiaa ja palaa kuulema nopeasti takaisin astialle eli lisää sähköpostia tulossa minulle.
Kommentit (32)
Miksei ap. vastaa kysymyksiin?
Mistä aiheesta?
Kun on toisen työparina pitkää oppii kirjoitustyylin ja takaan, ettet tiedä, että assari on sen kirjoittanut.
samalla ministerinpestillä ollut?
Mullekin vastasi vuonna 1984 Ronald Reagan siinä tapauksessa, kun se oli sen allekirjoittanut ja siinä oli sen nimmari.
kysytään ap:lta, mitä hänen viestinsä ministerille sisälsi. Kiinnostaa!
sillä on, kuka sen siellä vastaanotti ja lähettikö viestin ministeri vai hänen avustajansa? Jokaisessa ministeriössä on satoja virkamiehiä, kaikki ministeriön alaa hoitavia. Kaikki pystyvät ministeriön alan yleiseen asiaan vastaamaan varmasti riittävästi, ainakin rivikansalaiselle, ja pystyy viemään asiaa eteenpäin jollakin tavalla. Kyllä se avustaja on ihan hyvä henkilö vastaanottamaan viestisi ja selvittämään asiaa ministerin nimissä, niin se menee.
Olenko minä ainoa jota naurattaa koko aloitus, oli vastaaja sitten ministeri tai avustaja, onko tämä todellakin sellainen asia mistä av-mamma ylpeänä tulee tänne hehkuttamaan. "Ooh itse MINISTERI lähetti minulle sähköpostia!" Juu juu, kuukauden kohokohta varmasti. :D
ja/tai kansanedustajia. Joka kerta on tullut pikaisesti lyhyt vastaus, jossa avustaja on kertonut toimittaneensa asian tietoon, ja sitten muutaman päivän kuluttua kunnollinen vastaus siltä henkilöltä, jolle olen viestin alun perin laittanut. Olen sitten käynyt viestinvaihtoa kyseisten kansanedustajien/ministerien kanssa enemmänkin, mutta asiat ovat olleet oikeasti tärkeitä ja muidenkin ihmisten etuja ajavia kuin vain minun, jopa niin, että kun olen myöhemmin jossain tavannut ko. päättäjän, hän on nimeni tunnistanut ja kysynyt miten asia on meidän kohdallamme ratkennut ja olemme keskustelleet sitten asian yleisestä etenemisestä.
ei ap, mutta kunnon vastauksia ministeristasoltakin saanut
alle kuukaudessa Valkoisesta talosta Mr. Obaman allekirjoittaman vastauskirjeen ja nipun valokuvia. No joo, taisi olla kuitenkin sellainen kirje jollaisen tietokone valitsee aiheen mukaan. Aika kiva kuitenkin kun tuli komee kirje oikeen Valkoisen talon vesileimalla varustettuna :)
eduskunnan sivuilla ministerin kohdalla oleva ja ministerin omalla nimellä oleva sähköpostiosoite ei menekään ministerille vaan jollekin avustajalle vaikka sille avustajallekin on erikseen mm puh.nrot laitettu joihin ottaa yhteyttä.
Enpä usko, aika omituinen logiikkaa sellainen kun kerta ministerin omaa nimeä käytetään.
Kyllä siellä silloin seisoisi että tähän ja tähän ministeriin saa yhteyttä vain avustajan sähköpostin kautta.Minskuilla on erikseen sitten henk.kohtaisia asioita varten oma osoite.
kyllä nimenomaan esim. sihteerillä on luku- ja lähetysoikeus ministerin meiliin. sehän ei slilti poissulje mahdollisuutta, että ministeri tällâ kertaa olisi ihan itse ollut näppiksellä.
Osalla kansanedustajistakin on avustaja. Samoin esim. presidentinvaalikampanjassa on liuta avustajia vastaamassa kansan palautteeseen. Tiedän, kun olen läheltä seurannut. Näin siitä huolimatta, että allekirjoittanut olisi ministeri itse.
Jos vastausviesteissä ei mitenkään käy ilmi se, että henkilö ei keskustele sen henkilön kanssa, jonka kanssa hän kuvittelee keskustelevansa ja jolle hän postia nimnomaisesti lähetti, on se äärimmäisen outoa. Toisena henkilönä esiintyminen on kummallista.
Miksi jotkut vaahtoavat siitä, että netissä toisena esiintyminen on väärin, jos tämä on yleinen käytäntö virallisissakin yhteyksissä?
Minusta vastausviestissä pitäisi ilmetä, että ministerin puolesta se-ja-se tai jotain sinne päin.
En tässä ole lainkaan sitä vastaan, etteivät avustajat saisi kansanedustajien, ministereiden yms. meilejä hoidella, mutta siitä pitää myös selvästi ilmoittaa viesteissä. Kaikki muu on harhauttamista.
ja on ihan yleinen menettely ministeriöissä
terv. yksi valtion virkamies
on myös täysin MAHDOLLISTA, että ministeri itse lukee viestit ja vastaa niihin, ottamatta sinänsä kantaa ap:n tapaukseen.
t. toinen valtion virkamies
assarit lukevat kaikki viestit, siis jopa vaimon. usko tai älä ja myös vastaavat niihin lyhyen ohjeistuksen jälkeen. Kun on toisen työparina pitkää oppii kirjoitustyylin ja takaan, ettet tiedä, että assari on sen kirjoittanut. Näin se vaan menee.