Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka annatte lapsenne syödä kaupassa kaupan

Vierailija
21.09.2011 |

tuotteita ennen maksamista, miten perustelette sen lapselle ettei se ole varastamista? Ja aiotko jossain vaiheessa kertoa lapselle ettei enää voi tehdä näin? Vai annatko teiniässäkin teinin syödä kaupan hyllyltä?

Miten aiot selittää ettei sieltä voikkaan syödä vai voiko mielestäsi toimia aina näin?

Kommentit (128)

Vierailija
1/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täällä se on jopa tapana. eikä se ole varastamista, tuotehan maksetaan kassalla. teineillä ja isommilla lapsilla on jo sen verran järkeä ja kärsivällisyyttä, että he kyllä jaksavat odottaa kassalle asti.

täällä syö ja juo aikuisetkin, eikä kukaan kanssakaupassakävijä eikä kassa nyrpistele.

täällä ei olekaan palsta mammoja :)

Vierailija
2/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän ulkomailla mahtaa olla tuollainen kummallinen tapa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan suomessa ei ulkomailla. Pitäisikö meilläkin sotia, kun muuallakin niin tehdään.

Vierailija
4/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan mennyt kassan ohi maksamatta tuotetta. Alle 2-vuotiaalle on sitä paitsi ihan turha koko asiaa perustella. Lapselta jäi kaupassa syöminen n. 2 vuoden iässä, ihan perustelemattakin.

Vierailija
5/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei osteta ruokia ja mennä kotiin syömään?

Aivan selvä homma ettei siellä kaupassa mitään pakkauksia avata ja aleta syödä. Tekeekö ihmiset oikeasti niin?

Vierailija
6/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin Keski-Euroopassa, mutta ei sitä todellakaan hyvällä katsota. Olen itse ollut täällä kaupassa töissä, ja paljonkin tuosta oli puhetta. Varsinkin, kun niitä tyhjiä pakkauksia tai papereita sitten kummasti löytyi hyllyistä sulkemisajan jälkeen. Eli meille kyllä annettiin ohjeet puuttua asiaan, oli sitten vanhempi tai lapsi kyseessä.

En ole tuo aiempi ulkosuomalainen, mutta tällaisia kokemuksia minulla.

Vierailija
7/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan selvä homma ettei siellä kaupassa mitään pakkauksia avata ja aleta syödä. Tekeekö ihmiset oikeasti niin?

Kyllä mä olen tehnyt.

Vierailija
8/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin kahdestaan ostoksilla ja ostettiin viikon ruokatarpeet plus jäätelöt. Oltiin jo kassalla. Minä ladoin tavaroita hihnalle ja poika odotti jäätelöään hihnan päässä. Kun jätski oli mennyt siitä myyjän läpi, sanoin pojalle, että voi jo aloittaa ettei jäätelö sula. Siihen poika lievästi jopa närkästyneenä ilmoitti, että "eihän sitä vielä voi syödä kun sitä ei ole maksettu"! Tähän kassa erittäin tyytyväinen ilme kasvoillaan: "Fiksu poika!"

Jäin tuota miettimään. Poikahan oli ihan oikeassa. Mitä jos minulla ei olisi ollut vaikka tilillä katetta tai jos olisin huomannut, että rahapussi oli jäänyt kotiin? Ruoka syödään sitten kun se on maksettu. Pojalle se oli ihan selvää.

Vierailija
9/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei tarvitse siellä mässytellä.

Vierailija
10/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan suomessa ei ulkomailla.

Kuka on Suomessa, kuka ei. Vapaa palsta, saa jopa ulkomailta käsin palstailla...

Vierailija
11/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen tehnyt.

Tiedän kyllä että lapset hermostuu kaupassa joskus mutta ei musta silti voi maksamattomia ruokia antaa syödä. Hermostuuhan lapset muutenkin eikä vaan kaikkia asioita voi tehdä tai saada. Että tuolla jos ei perustele niin mikä on syynä?

Vierailija
12/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos on kauhee jano. Mitäs ihmeellistä siinä on? Ei ole ikinä kassalla kukaan mitään sanonut. Meillä usein pikkuinen saa palan esim. patonkia tai karjalanpiirakkaa, jos alkaa hermostumaan kaupassa. Kyllä se ruoka silti maksetaan, myös siis se syöty/juotu osuus. Millä tavalla tämä nyt sitten on varastamista? Joskus aikanaan avasin lapsen kanssa jädenkin ennen kassaa ja laitettiin vaan paperit kassahihnalle. Ei mitään ongelmaa.

Vierailija
13/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos on kauhee jano. Mitäs ihmeellistä siinä on? Ei ole ikinä kassalla kukaan mitään sanonut. Meillä usein pikkuinen saa palan esim. patonkia tai karjalanpiirakkaa, jos alkaa hermostumaan kaupassa. Kyllä se ruoka silti maksetaan, myös siis se syöty/juotu osuus. Millä tavalla tämä nyt sitten on varastamista? Joskus aikanaan avasin lapsen kanssa jädenkin ennen kassaa ja laitettiin vaan paperit kassahihnalle. Ei mitään ongelmaa.

Vierailija
14/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun piti töiden jälkeen käydä ruokakaupassa, ja ehtiä sitten kotiin ruuanlaittoon. Eli suurimpaan nälkäänsä sai ruokaa, kun sitä näki niin paljon ympärillään. Meilläkin tuo kausi kesti lähinnä vuoden, 2-vuotiaana ei enää annettu mitään ruokaa kaupassa/mies alkoi käydä yleensä yksin ruokaostoksilla.

Kukaan ei katsonut pahasti, kassakin naureskeli vajaalle leipäpaketille. Ehkä ostimme niin paljon kerralla, ettei kassakaan kehdannut valittaa...

Vierailija
15/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ranskassa ja belgiassa. lapset sekä aikuiset saattavat haukata patongista palan ennen maksamista. ja limsapullosta juoda.

löysätkää sitä pipoa!

Vierailija
16/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin kahdestaan ostoksilla ja ostettiin viikon ruokatarpeet plus jäätelöt. Oltiin jo kassalla. Minä ladoin tavaroita hihnalle ja poika odotti jäätelöään hihnan päässä. Kun jätski oli mennyt siitä myyjän läpi, sanoin pojalle, että voi jo aloittaa ettei jäätelö sula. Siihen poika lievästi jopa närkästyneenä ilmoitti, että "eihän sitä vielä voi syödä kun sitä ei ole maksettu"! Tähän kassa erittäin tyytyväinen ilme kasvoillaan: "Fiksu poika!"

Jäin tuota miettimään. Poikahan oli ihan oikeassa. Mitä jos minulla ei olisi ollut vaikka tilillä katetta tai jos olisin huomannut, että rahapussi oli jäänyt kotiin? Ruoka syödään sitten kun se on maksettu. Pojalle se oli ihan selvää.

Ja välillä erityisesti muutama vuosi sitten esim.sampolla oli jotain häikkää useamman kerran ettei kortit yhtäkkiä toimineetkaan. Kiva siinä seistä kassalla syötyjen ruokien kanssa ilman maksumahdollisuutta:D

Vierailija
17/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aikuisten oikeasti: mitä teette kassalla, jos pankkikorttinne ei toimi (vaikka yhteysvian vuoksi) ja/tai käteistä ei olekaan?

Vierailija
18/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aikuisten oikeasti: mitä teette kassalla, jos pankkikorttinne ei toimi (vaikka yhteysvian vuoksi) ja/tai käteistä ei olekaan?

Mulla on aina vähän käteistä mukana, ainakin parin leivän hinta. Mutta muuten hyvä huomio!

Vierailija
19/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on tosi outoa, että kaupassa pitäisi jotain syödä ennen maksamista. En kyllä ymmärrä yhtään. Ei meidän 1,5-vuotias koskaan ole kaupassa niin nälissään, ettei jaksaisi odottaa...

Vierailija
20/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ranskassa ja belgiassa. lapset sekä aikuiset saattavat haukata patongista palan ennen maksamista. ja limsapullosta juoda.

löysätkää sitä pipoa!

Aivan! Joskus täällä näkee ihan perhekuntia kerääntyneenä ostoskärryjen ympärille syömään patonkia, juustoja, hedelmiä, juomaan maitotölkistä (täällä käteviä puolen litran tölkkejä) ja syömään makeisia, suklaata ja keksejä. Lopuksi ne kaikki käärepaperit tulevat kassahihnalle, eikä mitään ongelmaa ole. Hedelmistä otetaan talteen se tarra punnitsemisen yhteydessä ja ne ojennetaan kassalle, jos hedelmät on jo syöty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän