Te jotka annatte lapsenne syödä kaupassa kaupan
tuotteita ennen maksamista, miten perustelette sen lapselle ettei se ole varastamista? Ja aiotko jossain vaiheessa kertoa lapselle ettei enää voi tehdä näin? Vai annatko teiniässäkin teinin syödä kaupan hyllyltä?
Miten aiot selittää ettei sieltä voikkaan syödä vai voiko mielestäsi toimia aina näin?
Kommentit (128)
Miksi diabeetikko ei pidä pientä evästä mukanaan jos on ongelmia? Selittäkää, mikä siinä on vaikeaa.
Diabeetikollekin voi sattua virhe. Mutta se virhe voi olla kohtalokas.
häiritsee ja ärsyttää kassaa ne limaiset jäätelöpaperit ja banaaninkuoret! Sotkeentuu kädet ja liukuhihna. Ja siitä hihnan likaisuudesta taas sitten seuraavat valittavat, totta kai! Enhän itsekään haluaisi ostoksiini banaaniräkää tai sulanutta tahmaista jäätelöä.
Olen siis ollut kassalla, ja joka kerta v***ttaa.
Mutta eihän kassa saa asiakkaalle mitään sanoa, vaikka asiakas olisi kuinka moukka.
Nimim. asiakkaiden toimesta huoriteltukin, ja silti vaan pitää hymyillä.
Kyllä niitä lapsia voisi minusta kasvattaa, opettaa kärsivällisyyttä ja että kaikkimullehetitännenyt on epäsopiva ajattelutapa. Mut ei kun ei. Huoh.
tasan yhden kerran avannut maksamattoman tuotteen jo kaupan puolella. Nimittäin flunssaisena ruokaostoksia tehdessä ja huomasin, että nenäliinat oli taskusta loppuneet ja nokasta lykkäs sellasta matoa että. Niin nenäliinapaketin sitten nappasin ja avasin välittömästi, en huomannut että myyjä olisi pahalla katsonut mutta silti tämä oli siis minusta vain hätätapaus, muutoin odotetaan että tuote todella vaihtaa omistajaa!
Diabetes-kortin käyttäminenkin on niiiiin säälittävää. Diabeetikko varmaan osaa pitää eväitä mukanaan jos tuntee kuolevansa jos joutuu odottamaan kassalla muutaman minuutin. Ja insuliinista oletteko koskaan kuulleet? Sitä mun tuntema diabeetikko käyttää.
Joo, diabeetikolla useimmiten on jotain mukana, mutta jos ei olekaan, niin ei voi odottaa edes sitä muutamaa minuuttia, jos hypoglykemia yllättää. siinä ajassa ehtii mennä taju. Ja jos hypoglykemiaan piikitetään insuliinia, menee henki. Olen joutunut 2-3 kertaa elämässäni syömään karkin tai avaamaan limupullon ennen kassaa hypoglykemian vuoksi.
Sulla on ollut aikamoinen tuuri, että näinä kriittisinä minuutteina olet ollut nimenomaan ruokakaupassa kaikista maailman paikoista. Ja vielä kaksi kertaa. Ja juuri silloin ilman omia eväitä.
häiritsee ja ärsyttää kassaa ne limaiset jäätelöpaperit ja banaaninkuoret! Sotkeentuu kädet ja liukuhihna. Ja siitä hihnan likaisuudesta taas sitten seuraavat valittavat, totta kai! Enhän itsekään haluaisi ostoksiini banaaniräkää tai sulanutta tahmaista jäätelöä.
Olen siis ollut kassalla, ja joka kerta v***ttaa.
Mutta eihän kassa saa asiakkaalle mitään sanoa, vaikka asiakas olisi kuinka moukka.Nimim. asiakkaiden toimesta huoriteltukin, ja silti vaan pitää hymyillä.
Kyllä niitä lapsia voisi minusta kasvattaa, opettaa kärsivällisyyttä ja että kaikkimullehetitännenyt on epäsopiva ajattelutapa. Mut ei kun ei. Huoh.
En laita banaaninkuoria hihnalle vaan pussiin (jossa siis on se punnittu hintakin), enkä laittaisi jäden käärepaperia hihnalle, vaan antaisin suoraan myyjälle, joka sitten vetäisi koodin koneeseen. Katos, tän voi tehdä tyylilläkin ;-) Ja tietenkin voi sanoa asiakkaalle! Sanoisithan muillekin "varkaille", joihin tällaiset kuormasta syöjät rinnastat.
Mitä jos vaatekaupassa sovittaa farkkuja ja sanoo myyjälle, että jättääkin ne uudet farkut päälle. Myyjä sitte poistaa ne merkit ja laput ja niiden kanssa mennään kassalle maksamaan. Niin olaanko sitä varkaita niin kauan kun kävellään ne maksamattomat farkut jalassa kassalle? Ehkä pitää kutsia poliisi paikalle ensi kerran kun asiakas pyytää saada jättää farkut päälle. Tai vielä parempi, pyytää se alushoususillaan kassalle maksamaan. Miksei ruokakauppa ole sama asia? Varkaus on kyseessä silloin, kun kassa ohi mennään ilman että tuote on maksettu, oli se sitten jo syöty tai ei.
Farkut ovat täysin eri asia siksi, koska ne voi palauttaa jos tulee jotain ongelmia. Ruokaa ei voi palauttaa. T: kauppias
mutta sen voi Pulauttaa!
häiritsee ja ärsyttää kassaa ne limaiset jäätelöpaperit ja banaaninkuoret! Sotkeentuu kädet ja liukuhihna. Ja siitä hihnan likaisuudesta taas sitten seuraavat valittavat, totta kai! Enhän itsekään haluaisi ostoksiini banaaniräkää tai sulanutta tahmaista jäätelöä. Olen siis ollut kassalla, ja joka kerta v***ttaa. Mutta eihän kassa saa asiakkaalle mitään sanoa, vaikka asiakas olisi kuinka moukka. Nimim. asiakkaiden toimesta huoriteltukin, ja silti vaan pitää hymyillä. Kyllä niitä lapsia voisi minusta kasvattaa, opettaa kärsivällisyyttä ja että kaikkimullehetitännenyt on epäsopiva ajattelutapa. Mut ei kun ei. Huoh.
En laita banaaninkuoria hihnalle vaan pussiin (jossa siis on se punnittu hintakin), enkä laittaisi jäden käärepaperia hihnalle, vaan antaisin suoraan myyjälle, joka sitten vetäisi koodin koneeseen. Katos, tän voi tehdä tyylilläkin ;-) Ja tietenkin voi sanoa asiakkaalle! Sanoisithan muillekin "varkaille", joihin tällaiset kuormasta syöjät rinnastat.
Mä pläjäytän ne banaaninkuoret suoraan myyjän syliin. Tyylillä!
Diabetes-kortin käyttäminenkin on niiiiin säälittävää. Diabeetikko varmaan osaa pitää eväitä mukanaan jos tuntee kuolevansa jos joutuu odottamaan kassalla muutaman minuutin. Ja insuliinista oletteko koskaan kuulleet? Sitä mun tuntema diabeetikko käyttää.
Joo, diabeetikolla useimmiten on jotain mukana, mutta jos ei olekaan, niin ei voi odottaa edes sitä muutamaa minuuttia, jos hypoglykemia yllättää. siinä ajassa ehtii mennä taju. Ja jos hypoglykemiaan piikitetään insuliinia, menee henki. Olen joutunut 2-3 kertaa elämässäni syömään karkin tai avaamaan limupullon ennen kassaa hypoglykemian vuoksi.
Sulla on ollut aikamoinen tuuri, että näinä kriittisinä minuutteina olet ollut nimenomaan ruokakaupassa kaikista maailman paikoista. Ja vielä kaksi kertaa. Ja juuri silloin ilman omia eväitä.
Niin. Pari kertaa se on käynyt ruokakaupassa. On käynyt myös kadulla, jolloin on pitänyt etsiä kioski. Tai palaverissa töissä, jolloin on pitänyt hakea sokeria lähimmästä kahvihuoneesta. Tarviiko jatkaa vai ymmärsitkö idean?
häiritsee ja ärsyttää kassaa ne limaiset jäätelöpaperit ja banaaninkuoret! Sotkeentuu kädet ja liukuhihna. Ja siitä hihnan likaisuudesta taas sitten seuraavat valittavat, totta kai! Enhän itsekään haluaisi ostoksiini banaaniräkää tai sulanutta tahmaista jäätelöä. Olen siis ollut kassalla, ja joka kerta v***ttaa. Mutta eihän kassa saa asiakkaalle mitään sanoa, vaikka asiakas olisi kuinka moukka. Nimim. asiakkaiden toimesta huoriteltukin, ja silti vaan pitää hymyillä. Kyllä niitä lapsia voisi minusta kasvattaa, opettaa kärsivällisyyttä ja että kaikkimullehetitännenyt on epäsopiva ajattelutapa. Mut ei kun ei. Huoh.
Kun mun mielestä tossa lukee, että banaaninkuoret pussiin ja paperit annan myyjälle.
TERVEISIN. KAUPAN TÄTI
JA KYLLÄ, MENEN AINA HUOMAUTTAMAAN ASIAST JOS JONKUN HUONOSTI KASVATETTU PENTU SYÖ MAKSAMATTOMIA HERKKUJA!
Kun mun mielestä tossa lukee, että banaaninkuoret pussiin ja paperit annan myyjälle.
Mitä se liittyy siihen mitä mä teen?
Jos kaupassa ollaan tuntitolkulla, kyseessä on yleensä iso kauppakeskus, jossa kyllä riittää yleisiä tiloja eväiden syöntiä varten. Ruokakaupassa ei kertakaikkiaan VOI mennä niin pitkää aikaa, että siellä pitäisi jotain eväitä alkaa mussuttaa!
Entä mitä teet esim. omenan, banaanin tai muun hedelmän kanssa? Meillä nimittäin on usein lapsilla kauppareissulla hedelmä eväänä: banaani syödään kuoresta "kuin apina" (kuten lapsi itse sanoo).
Meillä lapset ovat syöneet kaupassa mm. leipää tai juoneet pillimehua. Toki kaikki varmaan luulevat, että näitä ei ole maksettu, vaikka ne olisikin todellisuudessa otettu mukaan kotoa! Pienet on murheet muilla, kun pitää kytätä toisten tekemisiä.
tuotteita ennen maksamista, miten perustelette sen lapselle ettei se ole varastamista? Ja aiotko jossain vaiheessa kertoa lapselle ettei enää voi tehdä näin? Vai annatko teiniässäkin teinin syödä kaupan hyllyltä? Miten aiot selittää ettei sieltä voikkaan syödä vai voiko mielestäsi toimia aina näin?
Mä otan ne naksut ihan juuri siksi johonkin tupperirasiaan, enkä niiden omaan pakkaukseen, ettei kenenkään tarvitse vaivata päätään asialla.
banaani syödään kuoresta "kuin apina" (kuten lapsi itse sanoo).
Annat lapsen nimitellä näin ja pilkata eläintä?
Niin. Pari kertaa se on käynyt ruokakaupassa. On käynyt myös kadulla, jolloin on pitänyt etsiä kioski. Tai palaverissa töissä, jolloin on pitänyt hakea sokeria lähimmästä kahvihuoneesta. Tarviiko jatkaa vai ymmärsitkö idean?
Noi on vaan huonoja esimerkkejä. Kun puhutaan mikä on oikein ja mikä väärin, niin on hömppää antaa ääriesimerkkejä. ´
Esimerkiksi minä olen sitä mieltä että humalassa ei ajeta autoa. piste. Muta jos olisin mummon kanssa kahdestaan mökillä ilman puhelinta, ja mummo saisi sydärin ja minä olisin ottanut pari olutta, niin tottakai läjhtisin ajamaan sitä mummoa sairaalaan tai lähimpään paikkaan missä joku muu voisi ottaa kuskin roolin.
No kukin tyylillään mutta jos itse olisin diabeetikko ja joutunut monta kertaa eri yhteyksissä etsimään nopeaa evästä jostain, pitäisin kyllä jotain pientä aina mukana.
Vai tapahtuuko diabeetikoille unohduksia keskimääräistä useammin?
mutta vastaan kysymykseen että niin kauan annan kun lapsi istuu ostoskärryissä. Eli noin 2,5-vuotiaaksi, juoksenteleva lapseni ei saa kaupassa syödä. Luulin kaikkien muidenkin ajattelevan näin??
Mitä se liittyy siihen mitä mä teen?
Mä luulin, että vinoilit mun kirjotuksesta. Heitä kuoret ihan rauhassa vaan sinne myyjän syliin :-)
Miksi herranjumala kauppareissuilla tarvitsee olla jotain evästä?!?! Jos kaupassa ollaan tuntitolkulla, kyseessä on yleensä iso kauppakeskus, jossa kyllä riittää yleisiä tiloja eväiden syöntiä varten. Ruokakaupassa ei kertakaikkiaan VOI mennä niin pitkää aikaa, että siellä pitäisi jotain eväitä alkaa mussuttaa!
Entä mitä teet esim. omenan, banaanin tai muun hedelmän kanssa? Meillä nimittäin on usein lapsilla kauppareissulla hedelmä eväänä: banaani syödään kuoresta "kuin apina" (kuten lapsi itse sanoo).
Meillä lapset ovat syöneet kaupassa mm. leipää tai juoneet pillimehua. Toki kaikki varmaan luulevat, että näitä ei ole maksettu, vaikka ne olisikin todellisuudessa otettu mukaan kotoa! Pienet on murheet muilla, kun pitää kytätä toisten tekemisiä.
tuotteita ennen maksamista, miten perustelette sen lapselle ettei se ole varastamista? Ja aiotko jossain vaiheessa kertoa lapselle ettei enää voi tehdä näin? Vai annatko teiniässäkin teinin syödä kaupan hyllyltä? Miten aiot selittää ettei sieltä voikkaan syödä vai voiko mielestäsi toimia aina näin?
Mä otan ne naksut ihan juuri siksi johonkin tupperirasiaan, enkä niiden omaan pakkaukseen, ettei kenenkään tarvitse vaivata päätään asialla.
jos aikovat viipyä siellä pari tuntia :)
Kuolevat ressukat nälkään jos joutuvat hetken aikaa olemaan syömättä.
Kyllähän nyt jollakin puolen tunnin... tunnin kauppareissullakin voi nälkäkuolema yllättää ellei popsi eväitä hyllyjen välissä :)
Nämä samat ihmiset eivät ole koskaan kuulleet kahviloista, pitäisköhän niistä kertoa heille...
Voisi silti niitä kauppiaita ja myyjiä kunnioittaa, kun täällä on jo useampi heistä sanonut, ettei tykkää siitä, että syödään kaupassa.
Onhan se nyt ihan oikeasti aika wt-meininkiä alkaa kaupassa hotkia.
Farkut ovat täysin eri asia siksi, koska ne voi palauttaa jos tulee jotain ongelmia. Ruokaa ei voi
palauttaa.
T: kauppias