Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka annatte lapsenne syödä kaupassa kaupan

Vierailija
21.09.2011 |

tuotteita ennen maksamista, miten perustelette sen lapselle ettei se ole varastamista? Ja aiotko jossain vaiheessa kertoa lapselle ettei enää voi tehdä näin? Vai annatko teiniässäkin teinin syödä kaupan hyllyltä?

Miten aiot selittää ettei sieltä voikkaan syödä vai voiko mielestäsi toimia aina näin?

Kommentit (128)

Vierailija
21/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen monesti töistä tultua syönyt itsekin banaanin, kaksi ja aukaissut limsapullon. Tai sitten olen syönyt karjalanpiirakan ja juonut jonkin smoothien.

Näin olen jaksanut katselle vaatepuolelta itselleni myös jotain jos on ollut tarvetta. Muuten olisi jäänyt isommat ostokset tekemättä.

Samoin teen lasten kanssa jos haen heidät hoidosta ennen kaupassakäyntiä. Annan heille jätskit käteen niin saan äkkiä kerättyä kaikki, mitä tarvitsen. Samalla saatan pistää itsekin suuhuni jotain.

Käärepaperit vain liukuhihnalle, eikä kukaan ole koskaan valittanut mitään.

Vierailija
22/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän kyse ole lähinnä leivänpalasista.

mutta palsta mammalla on taipumus liioitella kaikessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on tosi outoa, että kaupassa pitäisi jotain syödä ennen maksamista. En kyllä ymmärrä yhtään. Ei meidän 1,5-vuotias koskaan ole kaupassa niin nälissään, ettei jaksaisi odottaa...

Meillä on kumpikin lapsi jaksanut odottaa, vaikka olisivatkin sitten inisseet. Aina on vettä mukana pullossa jos tulee jano ettei tartte trippejä antaa ennen maksamista.

Vierailija
24/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuvat hoitopäivän päätteeksi vielä menemään ruokaostoksille nälkäisinä äidin mukana.

Eikö elämänhallintaa löydy enempää eli eikö kodin ruokavarantoja voi täyttää muuten kuin nälkäisen lapsukaisen kanssa. Taas nähdään, ettei lapsen etu koskaan ole ykkösenä.

Vierailija
25/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on sen verran käteistä mukana että voi nämä avatut ostokset maksaa joka tapauksessa.

Itselleni kävi kerran niin että nenä vuoti tosi paljon ja nenäliinat olivatkin taskusta loppuneet. Silloin otin hyllystä paketillisen, tarkistin ensin rahatilanteen ja avasin sitten sen paketin jotta pääsin niistämään. Ja paketti kärryyn ja kassalla maksuun.

Ihan aikuisten oikeasti: mitä teette kassalla, jos pankkikorttinne ei toimi (vaikka yhteysvian vuoksi) ja/tai käteistä ei olekaan?

Vierailija
26/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa lomalla. Kävimme sellaisessa isossa supermarketissa. Kauhea kälätys kävi yhdellä käytävällä. Siellä oli lauma ihmisiä ja ainakin neljät ja viidet kärryt. Huitominen kävi ja kälätys kuului ja porukka ryysti purkin suusta mehua ja toppasi patonkia johonkin levitteeseen ja söivät siinä kaikessa rauhassa.

Vähän me suomalaiset juntit katsottiin pitkään:) Mutta nyt ymmärrän, että se on siellä tapana vissiin ja lähtevät useamman perheen voimin kauppaan ja siinä samalla lounastavat pikalounaan kaupan hyllyjen välillä.

ranskassa ja belgiassa. lapset sekä aikuiset saattavat haukata patongista palan ennen maksamista. ja limsapullosta juoda.

löysätkää sitä pipoa!

Aivan! Joskus täällä näkee ihan perhekuntia kerääntyneenä ostoskärryjen ympärille syömään patonkia, juustoja, hedelmiä, juomaan maitotölkistä (täällä käteviä puolen litran tölkkejä) ja syömään makeisia, suklaata ja keksejä. Lopuksi ne kaikki käärepaperit tulevat kassahihnalle, eikä mitään ongelmaa ole. Hedelmistä otetaan talteen se tarra punnitsemisen yhteydessä ja ne ojennetaan kassalle, jos hedelmät on jo syöty.

Vierailija
27/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos itsekin syötte niin pakko on lapsillekin tämä tapa opettaa.

Mutta onhan se ihan outoa siellä kaupassa laiduntaa. Jos tarvii välipaloja syödä ennen ku pääsee töistä kotiin niin söisin mieluummin vaikka ulkona kävellessä kuin kaupassa.

Sitten syödään kun on maksettu. Käytöstapoja..

Vierailija
28/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tekisin ravintolassa syönnin jälkeen, jos ei kortti toimisikaan...

Vierailija
29/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen monesti töistä tultua syönyt itsekin banaanin, kaksi ja aukaissut limsapullon. Tai sitten olen syönyt karjalanpiirakan ja juonut jonkin smoothien. Näin olen jaksanut katselle vaatepuolelta itselleni myös jotain jos on ollut tarvetta. Muuten olisi jäänyt isommat ostokset tekemättä. Samoin teen lasten kanssa jos haen heidät hoidosta ennen kaupassakäyntiä. Annan heille jätskit käteen niin saan äkkiä kerättyä kaikki, mitä tarvitsen. Samalla saatan pistää itsekin suuhuni jotain. Käärepaperit vain liukuhihnalle, eikä kukaan ole koskaan valittanut mitään.

minä kyllä pystyn hoitamaan ostokset nälissänikin. Mutta joidenkin isoperseiden verensokeri voi tietenkin laskea huolestuttavalle tasolle, jos ei heti saa suuhunsa ahdettua jotain.

Vierailija
30/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

porukka ryysti purkin suusta mehua ja toppasi patonkia johonkin levitteeseen ja söivät siinä kaikessa rauhassa.

... se on siellä tapana vissiin ja lähtevät useamman perheen voimin kauppaan ja siinä samalla lounastavat pikalounaan kaupan hyllyjen välillä.

Juuri näin tarkoitin.

Vierailija
31/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ensin pitäisi kävellä kahden lapsen kanssa kotiin kaksi kilometriä. Riisua ja syödä ja taas pukea ja lähteä illalla kävelemään kauppaan ja takaisin.

Lapsille mielekkäämpää, että käyn kaupassa kotimatkalla ja saavat illan olla kotona rauhassa. Kaikilla ei ole city.maasturia ja mummoja auttamassa lastenhoidossa.

Joutuvat hoitopäivän päätteeksi vielä menemään ruokaostoksille nälkäisinä äidin mukana.

Eikö elämänhallintaa löydy enempää eli eikö kodin ruokavarantoja voi täyttää muuten kuin nälkäisen lapsukaisen kanssa. Taas nähdään, ettei lapsen etu koskaan ole ykkösenä.

Vierailija
32/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvin on voitu pienellekin sanoa, että tuotteet maksetaan ensin.

En koskaan mennyt kassan ohi maksamatta tuotetta. Alle 2-vuotiaalle on sitä paitsi ihan turha koko asiaa perustella. Lapselta jäi kaupassa syöminen n. 2 vuoden iässä, ihan perustelemattakin.

Vierailija
33/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen monesti töistä tultua syönyt itsekin banaanin, kaksi ja aukaissut limsapullon. Tai sitten olen syönyt karjalanpiirakan ja juonut jonkin smoothien. Näin olen jaksanut katselle vaatepuolelta itselleni myös jotain jos on ollut tarvetta. Muuten olisi jäänyt isommat ostokset tekemättä. Samoin teen lasten kanssa jos haen heidät hoidosta ennen kaupassakäyntiä. Annan heille jätskit käteen niin saan äkkiä kerättyä kaikki, mitä tarvitsen. Samalla saatan pistää itsekin suuhuni jotain. Käärepaperit vain liukuhihnalle, eikä kukaan ole koskaan valittanut mitään.

minä kyllä pystyn hoitamaan ostokset nälissänikin. Mutta joidenkin isoperseiden verensokeri voi tietenkin laskea huolestuttavalle tasolle, jos ei heti saa suuhunsa ahdettua jotain.

Vierailija
34/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

porukka ryysti purkin suusta mehua ja toppasi patonkia johonkin levitteeseen ja söivät siinä kaikessa rauhassa.

... se on siellä tapana vissiin ja lähtevät useamman perheen voimin kauppaan ja siinä samalla lounastavat pikalounaan kaupan hyllyjen välillä.

Juuri näin tarkoitin.

Vierailija
35/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
36/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskoja vanhempia kun eivät anna lasten syödä maksamattomia tuotteita :D Voi herttinen ;)

Vierailija
37/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäänkuin ULKOMAILLA kaikki olisi niin hienoa ja ihmeellistä ja kaikki mikä tehdään Suomessa toisin on JUNTTIA.:D

Itse olen asunut 25v Espanjan Marbellassa (lue ulkomailla). Täältä löytyy noita kaupassa ruokalijoita, nk ilmeisesti Suomestakin. Huonoa käytöstä se on täällä ja siellä. Kuulostaa välillä nämä keskustelut 2- ja 4-vuotiaani riidoilta. "No mutta kun TOIKIN tekin niin!!".

Vierailija
38/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneks ei tartte asua siellä

Vierailija
39/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lapselle rusinalaatikko ja vesipullo mukana, jos sattuu tulemaan nälkä tai jano. Aina ei ehditä kotiin syömään ennen ruokaostoksille menoa, mutta ei silti tarvitse syödä kaupassa maksamattomia ruokia, voi varautua etukäteen.

Vierailija
40/128 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneks ei tartte asua siellä