Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hommaatteko eskarilaiselle vielä talvihaalarin?

Vierailija
21.09.2011 |

Vai pitääkö olla kaksiosainen?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun eskarissa Espoossa oli mielestäni kaikilla haalarit.

Vierailija
2/23 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toinen puku on 2 osainen eli meillä on molemmat mutta eskarissa ja pihalla olis tarkoitus käyttää tota haalaria

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eskariin halusi ehdottomasti haalarin. Helppo ja nopea pukea. Tuossa edellisen takissa sattu vielä oleen huono vetskari...

Saa nähdä miten nyt ekalla menee. Haalari olis kyllä nopeampi, mutta katsotaan nyt. Viime talvinen varmaan menee ainaki alkutalvesta, luulen. En ole kokeillu vaikka aamulla uhkasin että saa toppapuvun päälle jos ei pukeminen muuten onnistu...

Vierailija
4/23 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että tuleeko kaveripiirissä jo sanomista haalareista eli suostuvatko pitämään? Mut hyvä niin, jos onnistuu.

Vierailija
5/23 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis olisin nyt ostamassa, niin kaksiosainen mielummin.

Vierailija
6/23 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi itse sitten saa päättää kumman laittaa eskariin. Toista pidetään sitten kotiulkoilussa. Se kumpaa lapsesi suosii (halari vai 2-os) riippuu siitä mitä muilla lapsen ryhmäläisillä on. Tämä "trendi" vaihtelee vuosittain samankin eskarin sisällä. Jos lapsesi on ns. oman tiensä kulkija, muiden valinnoilla ei tietenkään ole väliä. Yleensä lapset kuitenkin haluavat olla kuten muut.

Hommaako joku tosiaan vain yhden setin talveen...??? Harvoin kestää enää ehjänä ton ikäisillä jos yhdellä mennään koko pitkä talvi ;)

Vierailija
7/23 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä muistutukseksi. Sinä olet aikuinen joka päättää lapsesi vaatevalinnoista tuon ikäisellä. Ei lapsi, eikä ainakaan lapsen kaverit. Hyvä itsetunto ei rakennu kavereiden kommenteista. Sitä paitsi eskareilla ja venhemmillakin on vielä villahaalareita ym, joten mitä lapsellista haalareissa olisi.

ollaanko aikuisia, ollaanhan?

Vierailija
8/23 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselle en hankkinut haalaria enää eskari-ikäisenä. Kaikkilla lapsen eskarikavereilla oli tuolloin jo kaksiosaiset. Nyt kuopuksen osalta päädyin kaksiosaiseen, vaikka lapsi on 5-vuotias.

Vierailija
9/23 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltäyty jo 3 veenä käyttämästä haalaria, joten en hommaa!

Vierailija
10/23 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö itse oli sitä mieltä jo viime syksynä ettei halua haalaria. Minusta turha väkisin vängätä kun lumilukollinen takki ja henkseluhousut toimivat ihan yhtä hyvin ja tyttö pukeekin ne sukkelasti.

Vierailija
11/23 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuon ikäisellä se on haalari. Meillä perheen tokaluokkalainenkin halusi vielä haalarin, vaikka onkin aika tyyliniekka nyt syksyllä nahkatakissaan ja farkuissaan..mutta sanoi, että haluaa leikkiä vapaasti.

Vierailija
12/23 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä muistutukseksi. Sinä olet aikuinen joka päättää lapsesi vaatevalinnoista tuon ikäisellä. Ei lapsi, eikä ainakaan lapsen kaverit. Hyvä itsetunto ei rakennu kavereiden kommenteista. Sitä paitsi eskareilla ja venhemmillakin on vielä villahaalareita ym, joten mitä lapsellista haalareissa olisi.

ollaanko aikuisia, ollaanhan?

Annathan lapsesikin olla ihminen, annathan?

Lapsen hyvinvointi ei ole millään lailla riippuvainen siitä onko hänellä kaksiosainen vai yksiosainen ulkovarustus eskarissa. Oma näkemyksesi haalarin paremmuudesta on melko jyrkkä ja perustuu vanhemman absoluuttiseen valtaan melko merkityksettömässä asiassa, suosittelen miettimään vaihtoehtoja. Meillä lapset saavat päättää laittavatko he punaisen vai keltaisen paidan, mutta minä päätän laittavatko he saappaat vai lenkkarit. He saavat myös päättää kuinka moni osaisen talvivarustuksen ottavat päällensä kun menevät eskariin. Minä taas päätän milloin siihen toppaan siirrytään

Vierailija
13/23 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on vanhemmuus taas hukassa, meillä ei 3 vuotiaat päätä mitä ulkovaatteita pitää. Hoh-hoijaa! Tää on sama kuin naapuri kertoi että 3v ei suostu pitämään muita kuin merkkivaatteita... niin varmaan joo :D :D

3v on todellakin liian nuori päättämään mitä pistää päälleen, naurettavaa! Mistä 3v edes tietää mitä muita vaihtoehtoja on tarjolla?!?

Mitä jos 3v haluaa mennä talvipakkaseen uikkareilla? Av mamma selittelee varmaan että pakkohan se on päästää kun ei muuten suostu :D

Vierailija
14/23 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai haalari!

Vielä kolmasluokkalaisellakin on haalari, kun löytyi sopivan kokoinen!

PALJON kätevämpi pulkkamäessä ja lumileikeissä!

Vierailija
15/23 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lähes kaikilla oli täällä Helsingissä. Vielä ekallakin oli tytöllä haalari pihaleikkeihin. Lapsen koulussakin oli joillakin ekaluokkalaisilla haalari.

Vierailija
16/23 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltäyty jo 3 veenä käyttämästä haalaria, joten en hommaa!

Kuopus puolestaan nelivuotiaana kiukutteli sitä, miksei hänelläkin ole haaalaria. On niin nopea pukea päälle.

Vierailija
17/23 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sitä mieltä että haalari, miehen mielestä 2-osainen. Aikaisemmin mies ei ole koskaan puuttunut vaatehankintoihin tai edes ollut kiinnostunut niistä mutta nyt on sanonut mielipiteensä. Ajattelin kuitenki kysyä pojan mielipidettä kumman tahtoo. Olenko ketku jos lapselle "markkinoin" että haalari on helppo ja nopea pukea, paljon helpompi kuin 2-osainen? =)

Vierailija
18/23 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskon viimetalvinen haalari käy kyllä

Vierailija
19/23 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annathan lapsesikin olla ihminen, annathan?

Lapsen hyvinvointi ei ole millään lailla riippuvainen siitä onko hänellä kaksiosainen vai yksiosainen ulkovarustus eskarissa. Oma näkemyksesi haalarin paremmuudesta on melko jyrkkä ja perustuu vanhemman absoluuttiseen valtaan melko merkityksettömässä asiassa, suosittelen miettimään vaihtoehtoja. Meillä lapset saavat päättää laittavatko he punaisen vai keltaisen paidan, mutta minä päätän laittavatko he saappaat vai lenkkarit. He saavat myös päättää kuinka moni osaisen talvivarustuksen ottavat päällensä kun menevät eskariin. Minä taas päätän milloin siihen toppaan siirrytään

Meillä tyttö 3-vuotias jolla äärimmäisen tiukka tahto. Itse en tosiaan ala kinaamaan lapsen kanssa siitä onko keltainen vai punainen paita parempi, kunhan se talvisaikaan on pitkähihainen. Aivan sama onko talvipuku haalari vai 2-osainen kunhan on säänmukainen.

Ps. itse olen elänyt erittäin kontroilloivan äidin kanssa joka lannisti itseluottamukseni totaalisesti, mitään ei saanut itse päättää. Olihan siinä opettelua aikuisena...

Vierailija
20/23 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ollut kaksiosaisia jo 3 vuotta. Haalarihousut estää viiman ja lumen menemisen selkään.