kokemuksia?ystävä joka pyytää aina palveluksia, kehuskelee
kaikella mahdollisella, vähättelee muita.Kuinka kauan tätä jaksaa? kuuntelen huolet, lohdutan, mutta koskaan ei tule vastakaikua.
Onko tämä ikuinen piirre?
Kommentit (7)
kyseinen henkilö,,ei koskaan voinut itse liikkua mihinkään,aina löytyi hyvä syy,,hän oli aina oikeassa ja joka kohdassa neuvomassa,ja tietty osasi parhaiten kaiken ja ainoalla-oikealla tavalla,,heillä oli kaikki mitä tarvittiin ja enemmän, no en siinä kauaa jaksanut kuunnella, ensin mietin jospa hän on masentunut ja siksi käyttäytyy näin typerästi,yritin piristää,mutta ei muuttunut käytös. enään en ole tekemisissä,,eihän kukaan jaksa kuunnella itsekeskeistä idioottia. että kyllä se on ihan ikuinen piirre
Ja voin kertoa että ei se käytös siitä muutu. Jaksoin vajaan kymmenen vuotta kuunnella, kannustaa, lohduttaa ja tsempata, mutta kun tuli kerran hetki että olin itse yhdestä aika isosta asiasta rikki ja kerroin siitä hänelle, niin vastauksena oli naurua ja vähättelyä.
Se ihminen imi minusta energiat. Olin joka puhelun jälkeen ihan puhki.
Otin itseäni niskasta kiinni. Lopetin empaattisuuden häntä kohtaan ja olen nykyään väleissä vain hyvin pinnallisella tasolla. Niin valitettavaa kuin se onkin.
Anteeksi, että sanoin sen sanan.
Ei jokainen noin toimiva varmaankaan ole persoonallisuushäiriön tasoinen narsisti, mutta noin toimii narsisti. Hyväksikäyttää toisia, ei tunne empatiaa eikä sääliä, koko maailma pyörii hänen ympärillään.
Kannattaa eliminoida tuollaiset tyypit tuttavapiiristään. Jos kyse on narsistista, hän kyllä pistää kampoihin, kun yrität vähentää kanssakäymistä hänen kanssaan ja pistää pahat puheet ym. liikkeelle samalla kun ehkä alkaakin olla sinulle mielin kielin ettet vain jättäisi häntä.
Narsisti pyytää apua jatkuvasti koska hänen mielestään muut on luotu häntä palvelemaan.
Vielä! Narsistilta et ikinä saa vastapalvelusta.
Eikä pohtia ja odottaa muuttuuko/muuttaako toinen käyttäytymistään ehkä joskus.
On hyväksikäytettyjä ja hyväksikäyttäjiä, ja hyväksikäyttäjät jotenkin aina löytävät ne potentiaaliset hyväksikäytettävät.
Tiedätkö, toisia ihmisiä ei kukaan koskaan koko elämän aikana edes yritä hyväksikäyttää.