Mitä sinulle tulee mieleen sanasta "irkku"? Kiellettyjen sanojen listalla (IL 20.9.2011).
Kommentit (13)
onko sekin jo kielletty??? saako sanoa venakko? tai svenski?
irlantilaisista koiraroduista, olikohan se irlanninterrierin lempinimi.
Punatukkainen, hymynaamainen iloinen veikko joka istuu baarissa kaljatuoppi kourassa kavereiden kanssa irkkumusiikin soidessa taustalla.
Tuohan on persun tekemä lista kanssaveljille ja sisarille, hiukan niinkuin tukiopetusta käytöstavoissa ja puhumisessa.
irlantilaisista koiraroduista, olikohan se irlanninterrierin lempinimi.
Tai ainakin kasvattaja sanoi vain irkuiksi settereitään ja jos piti erottaa ne jotenkin punavalkoisista irlanninsettereistä niin hän sanoi että punainen irkku. =)
rivitanssit, ystävälliset ihmiset, sadekuurot, vehreys, Aran-saaret
Olisko se jotenkin halventava nimitys sitten? Vähän kuin nekru?
enemmän positiivista kuin negatiivista
tulee mieleen lähinnä negatiivisia asioita: kelle ja koska tahansa pyllistävä 50v. "täydellisyys", joka tietää kaikesta kaiken ja osaa myös vihata täysillä kaikkia, jotka ovat eri mieltä hänen kanssaan. Milloin harkitsee jotain pahaa siskoillensa, näiden miehille tai etenkin muille sukulaisillensa. Punainen vaate ovat kaikki sellaiset, joiden tämä tietää olevan itseään parempia, ja etenkin jos ei ole saanut näitä hallintaansa.
olen itsekin harrastanut jo monta vuotta).
ei ole pitänyt sisällään mitään herjaavaa ainakaan minun tietääkseni. Silti elokuvien suomennoksissa jos jotakuta kutsutaan halventavasti nimellä "Paddy" tai "Mick" käytetään tuota irkku-sanaa.
Ja mitä tulee mieleen? Tuleva mieheni. ;)
oli tuonniminen. Uhkasi leikellä mun pimpan puukolla kun oltiin kahestaan metsässä ollessani 6 v. Ei onneks tehny niin :)
jo entinen sellainen...