Onko teistä hieno nimi
Benjamin.
-Annoin sen lapselleni,mutta sukulaisilta ja joltaikin tutuilta on tullut negatiivista palautetta. Mikä siinä on niin kamalaa? Minusta todella kaunis nimi!! Ja,tiedän pitäisi heiltä itseltään kysyä..
Kommentit (15)
ajattelin sitä jos joskus pojan saamme tokaksi nimeksi tarkoittaa nuorinta lasta ja onnenpoikaa.
Miks pitää aina tyrmätä nimet vaikka ne raamatussa esiintyykin? Siellä on ihan hienoja nimiä. Ja nimiä ne muiden joukusso on. Taitaa toisia vaan pelottaa.
Raamatullinen nimi, mutta niin ovat monet, monet muutkin nimet.
kaunis ja kansainvälinen on Benjamin.
myös miehekäs ja perinteinen. Voisin antaa omalleni.
Älä kuuntele negatiivista palautetta. Meilläkin voisi olla Benjamin, ellei nimi olisi jo lähipiirissä käytössä.
Ei kuulemma ole luontevaa sanoa Benjamin.. Mielummin kutsuisivat lapsen toisella nimillä. Vaikka meillä kyllä on Benjaminia sanottu välillä benkuks ja betuksi. Mua alkaa vaan ärsyttää että ainako sitä pitäs ollaa Emmaa Ja Eetua,ei sais poiketa massasta. Mun eräs sukulainen on ehkä jollakin lailla hysteerikko.. pitää olla samanlainen kun muut (suomalaisia ollaan,mut silti tummempia ehken kun normaalisti ja tummat hiukset) pelkää työpaikalla, että ajatteleeko ihmiset että ei olisi suomalainen. Ja varmaan tuo nimi lietsoo viellä enemmän. Hirveästi en hänen kanssaan tekemisissä ole. Koska on katkaissut välit meihinkin. Ei yleensä moikkaa jos samaan paikkaan satutaan.. En tiedä osasinko selittää selvästi tämänkään asian.. Tiedän,että kaikilla on omat mielipiteensä ja niistä ei tarvitse välittää.. jotenkin alkaa aivoon ottamaan kun mikään ei riitä,aina os jostakin jotain sanomista. Ja itse oisi osannut tietenkin tehdä paremmin..
AP
Lempinimiä toki voi olla, mutta ei Irma-täti voi päättää kutsua lasta tämän toisella tai kolmannella nimellä. Jos ei Benjamin sovi suuhun, niin sitten ei voi mitään.
on dorkia sukulaisia, niin anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Jokainen nimeää lapsensa miten halua ja sinä olet tehnyt erinomaisen valinnan, Benjamin on ihana nimi.
Ymmärrän kuitenkin epäluulon. Minullakin on vanhempia sukulaisia, jotka on ikänsä asuneet korvessa keskellä Möttösiä ja Yrmyläisiä. Eivät ole nähneet maailmaa, eivätkä osaa kieliä. Se nimi voi olla sellaiselle vieras, vaikea (B on heille yhtä kuin P) ja "liian hieno".
Älä välitä. Ei ne jaksa kauan napista, nimi jää toissijaiseksi kun oppii tuntemaan itse lapsen.
Benjamin on todella kaunis eikä millään lailla tyhmän hienosteleva. Antaisin omalle pojalleni jos vielä yhden saisin.
Älä siis kuuntele muita!!
Mä en käsitä, että muiden pitää puuttua tähän nimenantamis-asiaan. Munkin mielestä mun siskonpojalla on ihan kauhee nimi, mutta ei tulis mieleenkään arvostella sitä hänelle, tai kenellekkään ylipäätään. He pitävät siitä ja sillä sipuli.
sitä ei aleta sanoon Benkuks..