voisko joku viisas suvaitsevainen selittää mulle,
miksi suomeen pitäisi ottaa kielitaidotona, kouluttamatonta ääriainesta? mitä ihmettä se tuo suomelle? tummentaa katukuvaa? ei ne ainakaan työpaikkoja juurikaan tummenna.'
selittäkää tyhmälle, olkaa niin kiltit.
Kommentit (52)
jostain rautsikalla tai kahviloissa roikkumisesta tehdään niin viimeisenpäälle johtopäätöksiä. Olin taannoin risteleilyllä ja illalla sinne laivaan lappasi porukkaa työvaatteissa, ja heistä huomattava osa oli somaleja ja muita tummaihoisia. Niin että jos ne menee illaksi töihin, niin miksi ne ei voi roikkua päivällä jossain ihan niinkuin muut vuorotyöläiset? Onko se sit niin paljon hienompaa että suomipojat menee illalla pubeihin roikkumaan? Tai futispeleihin? Eikö somalien saa olla muualla kuin kämpissään neljän seinän sisällä?
maailman maissa vuositolkulla, on sulta jäänyt huomaamatta aika moni euroopan maa. mä en tarkoita mitään parin vuoden edustusrouvailua, vaan ihan oikeata elämää ja veronmaksua.
kun niin näytät tietävän kuinka hirveän pelottavaa muiden eurooppalaisten elämä on! Ei minullakaan ole kokemusta mistään edustusrouvailusta, mutta ihan tavallisena maahanmuuttajana kyllä olen elänyt Suomen ulkopuolella.
kun niin näytät tietävän kuinka hirveän pelottavaa muiden eurooppalaisten elämä on! Ei minullakaan ole kokemusta mistään edustusrouvailusta, mutta ihan tavallisena maahanmuuttajana kyllä olen elänyt Suomen ulkopuolella.
Mutta meidän naapurin sukulaiset tulivat Englannista Suomeen koska siellä ei voinut olla.
Olisiko niiden mellakoiden aikaan ollut. Ja ihan oman turvallisuutensa takia.
Eikö somalien saa olla muualla kuin kämpissään neljän seinän sisällä?
Minunkin afrikkalainen mies odotti minua eilen asemalla (ennen iltavuoroaan), joku av-persu varmasti päätteli taas "helv***lusmu mamu siinä taas etsii uutta raiskattavaa!!"
on ihmisarvo ja oikeus elää etniseen taustaan, uskontoon ja ihonväriin katsomatta. Jos jollakin on omassa maassaan asiat niin huonosti, että häntä vainotaan esim. mielipiteidensä vuoksi, on meidän sivistysvaltioiden velvollisuus ottaa vastaan näitä ihmisiä ja tarjota heille mahdollisuus ihmisarvoiseen elämään. Samaan tapaan meillä on velvollisuus auttaa Afrikan nälkäänäkeviä sekä heidän akuutissa hädässään, että kehitysyhteistyönä auttaa heitä parantamaan olojaan.
Se, että muslimi tekee terroriteon, on yksittäinen tuomittava asia. Siihen ei liity hänen ihonvärinsä ja se ei tarkoita, että kaikki hänen uskontoaan edustavat uskoisivat samoin kuin hän. Aivan samaan tyyliin kun Breivikin teot eivät ole kaikkien kristittyjen valkoihoisten vastuulla.
Ja sitten tämä ikuisuuskysymys: miksi Suomeen lähetetään ne esikoispojat? Sanoin jo 16-vuotiaana hissanopelleni: Jos perheesi joutuisi hätään ja sinulla olisi varaa lähettää yksi henkilö perheestäsi uuteen maahan, lähettäisitkö koulutetun ja kielitaitoisen esikoisesi vai 70-vuotiaan äitisi? Kummalla olisi paremmat edellytykset selvitä vieraassa maassa?
Mutta meidän naapurin sukulaiset tulivat Englannista Suomeen koska siellä ei voinut olla.
Olisiko niiden mellakoiden aikaan ollut. Ja ihan oman turvallisuutensa takia.
Ai ihan niiden mellakoiden takia?? Minun siskoni meni Lontooseen lomalle mellakoiden aikana! :D
Olisiko niiden mellakoiden aikaan ollut. Ja ihan oman turvallisuutensa takia.Ai ihan niiden mellakoiden takia?? Minun siskoni meni Lontooseen lomalle mellakoiden aikana! :D
Ei tainnut asua siellä ihan vakituiseen?
Niin lomalle....
Olisiko niiden mellakoiden aikaan ollut. Ja ihan oman turvallisuutensa takia.Ai ihan niiden mellakoiden takia?? Minun siskoni meni Lontooseen lomalle mellakoiden aikana! :D
selittää, kuinka siellä ei voinut enää asua kun pikku-britit siellä hieman nujakoi kaduilla! XD
Brittien mellakat ei kyllä ollu mitään mamumellakoita
Ne nyt muistetaan "mamu-mellakkoina", niin sellaisena ne nyt pitää historiassa pysyä! ;)
Brittien mellakat ei kyllä ollu mitään mamumellakoita
Ne nyt muistetaan "mamu-mellakkoina", niin sellaisena ne nyt pitää historiassa pysyä! ;)
En pettynyt :D Tiesin vain että siellä on mellakka + tuossa oli puhetta pelkäämisestä asua jossakin.
Ja tuli tuossa mieleen. Miten joku voi naureskellen sanoa ettei pelota. Varsinkaan jos ei ihan ASU jossakin alueella missä on rauhatonta. Ja nyt tarkoitan ihan ketä tahansa. Oli ne riehujat sitten mamuja tai kantaväestöä. Jos on rauhatonta jollakin alueella, joku siellä asuva sanoo pelkäävänsä, miten joku toinen joka ei asu sillä alueella, voi sanoa ettei pelota?
Eihän sillä toisella ihmisellä ole kokemusta tms.
Niin lomalle....
selittää, kuinka siellä ei voinut enää asua kun pikku-britit siellä hieman nujakoi kaduilla! XD