Vauvan ruoka matkalla
Joudun lähtemään parin päivän reissulle Itä-Eurooppaan 9kk ikäisen lapseni kanssa. Lähtö on aikainen la-aamu, välilaskun kanssa lentoaika reilu 5h. Paluu maanantai-iltapäpäivänä, samanlaisella nopealla välilaskulla.
Vauva on syönyt puolivuotiaasta asti ihan kaikenlaista ruokaa eikä ole kovin nirso, mutta on syönyt vain itsetekemääni ruokaa. Rintaa syö 2-4 kertaa päivässä mutta maitoa ei tule luullakseni kovin paljoa, eikä vauvaa kauheasti kiinnosta tissi muuten kuin nukahtamistarkoituksessa ja rauhallisessa paikassa. Eli imetys hälinässä ja oudossa paikassa ei enää oikein onnistu. Korviketta juo nokkamukista ruokajuomaksi ja mielellään joisi muutenkin, olen antanut välillä 2dl päivässä.
Mitähän kannattaisi ottaa mukaan ruoaksi? Pelkästään purkkiruokia, valmispuuroja ja korviketta? Luulisin että ne kelpaavat kyllä paremman puutteessa, mutta ei kai vatsa mene sekaisin jos yhtäkkiä on ihan erilaista ruokaa? Tuskin on järkeä ottaa mukaan edes hedelmiä ja ruveta kuorimaan ja muussaamaan.
Kommentit (4)
meidän kotiruoalla olleet ei meninaan purkkiruokia suostuneet syömään.
Puurotarpeet mukaan ja korvikkeet, jos ei muuten niin noilla pärjää kyllä muutaman päivän.
Mä oon tilannut ravintolassa keitettyjä perunoita, porkkanoia yms vihanneksia ja kasvikisa. Hyvin mennyt, ja esim omasta kala-annoksesta pikkuisen kalaa sekaan.
mukaan purkkiruuat, puurot ja korvikkeet. Paikanpäältä voit sitten ostaa hedelmiä yms jos haluat. Reissu on niin lyhyt, että pelaisin varman päälle ruokien suhteen.
Kiitos vastauksista 2&3. Täytyy varmaan vähän maistella noita purkkimössöjä. Vauva on syönyt silloin tällöin jonkun hedelmäsoseen (kelpaa hyvin) ja pari kertaa mummu antanut lihasoseen, se ei oikein uponnut mutta söi edes vähän. Puurojauheen taidankin ottaa, kyllähän sen sekoittaa vaikka huoneenlämpöiseen korvikkeeseen helposti. Korviketta voi hyvin juottaa sellaisenaankin välipalaksi, auttaa nukahtamaankin paremmin oudoissa paikoissa. Eniten huolettaakin juuri lentokoneessa/kentällä nukkuminen, ei varmaan nukahda helposti kun yleensä nukkuu sängyssä tai kaukalossa, rattaissakaan ei niin hyvin.
perillä varmaan voit ostaa hedelmiä?