Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Takahampaassa ohut halkeama juureen päin. Onko mitään tehtävissä?

Vierailija
20.09.2011 |

Hammas vaivaa ajoittain ja kovin, ilmeisesti kun halkeama jostain syystä raottuu. Halkeama on vain ohut viiva, ei siis näkyvästi raollaan. Onko ainoa hoito hampaan poisto? Eikö hammasta voi esim. jollain rautalenksulla tukea kiinni niin että hammas pysyy kiinni? Kyse on takahampaasta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pyritään pelastamaan oma hammas, jos se jotenkin onnistuu. Paikkaamisen lisäksi voidaan esim. tehdä kruunu, laittaa ruuvi tukemaan paikkaa jne. - riippuen tietysti hampaan kunnosta. Parasta siis on, kun varaat ajan hammaslääkärille, hän osaa kertoa sinulle, mitä kannattaa tehdä.

Vierailija
2/7 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienestäkin halkeamasta pääsee bakteereja juureen ja silloin hampaan pelastaminen voi olla vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku neuvoa tällaisiin ongelmiin erikoistunutta hammaslääkäriä pääkaupunkiseudulta?

ap

Vierailija
4/7 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vertaistuki ja kokemuksetkin tuli tarpeeseen :)!

ap

Vierailija
5/7 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eka kunnan hammaslääkärillä, kun alkoi kamala vihlonta takahampaassa ja päivystyksessä laittoivat väliaikaisen paikan. Sitten laitettiin vakituinen paikka, mutta jonkin ajan kuluttua kivut palasivat.

Kunnalta en saanut järkevästi uutta aikaa, joten menin yksityiselle.

Siellä purkivat paikan ja porasivat vähän lisää ja laittoivat väliaikaisen paikan, jolloin kaikki oli ok. Kuitenkin kun purin mm. kovaa leipää (siis kuivaa kovaa leipää ja esim. raakoja kasviksia) hammasta vihloi.

Varsinainen paikka laitettiin ja nyt olen aika tyytyväinen, vähän täytyy ehkä pyytää hiomaan vielä, kun tuntuu välillä vähän liian korkealta ja joskus kylmä vihloo.

Itse olen käynyt Vantaalla Hammasportti -nimisellä yksityisellä hammaslääkäriasemalla (Kauppakeskus Jumbon lähellä) ja palvelu on todella hyvää. Netissä voi varata ajan tai soittamalla. Olen parilla hammaslääkärillä käynyt ja hyvin on aina sujunut. Heillä Kela-korvaus huomioidaan heti, eikä tarvitse hakea korvauksia itse paitsi suuhygienistin palveluista.

Hammaslääkäri sanoi, että viimeinen keino olisi minulla ollut juurihoito, mutta itse sain päättää ja valitsin ensisijaisesti hampaan paikkaamisen halkeaman kohdalta. Jos ei auta, niin täytyy joko syödä vain toisella puolella noita kovia ruokia tai sitten jälkikäteen tehdä se juurihoito.

Vierailija
6/7 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku neuvoa tällaisiin ongelmiin erikoistunutta hammaslääkäriä pääkaupunkiseudulta? ap

Puhelinluettelo käten ja soittelemaan!

Vierailija
7/7 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammas on aivan järkyttävän kipeä ja pari lääkettä pitää ottaa yhtä aikaa että yhtään auttaa. Vähän mietityttää milloin pääsen hammaslääkäriin kun ei ole paikkaa mihin vielä kuopus siksi aikaa hoitoon. Nyt oon jo valmis mihin vaan, vetäköön vaan sen hemmetin hampaan ja vaikka muutkin siinä samalla. Kunhan tää tuska vaan lähtis!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan