Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni laittoi lapselleen saman nimen kuin minun lapsellani on

Vierailija
20.09.2011 |

Oma lapseni on kohta vuoden ja hänellä on melko harvinainen ja kaunis nimi. Tämä nimi oli ollut mielessäni pitkään ennen lapsen syntymää, ystävänikin tiesi siitä. Koskaan hän ei ollut sanonut, että haluaa omalle lapselleen saman nimen. No, viikonlopuna oli sitten hänen tyttären ristiäiset ja kappas, lapsi sai saman nimen kuin minun lapsellani.

Olin aika hämmentynyt, itse en ainakaan koskaan viitsisi laittaa lapselle samaa nimeä kuin jollain läheiselläni olisi, varsinkin jos kyseessä on harvinainen nimi. Ystäväni kertoi syyksi sen, että nimi on niin äärettömän kaunis että halusi laittaa välttämättä sen myös omalle lapselleen ja oli miettinyt sitä kuulemma myös pitkään..

Tottakai jokainen laittaa lapselleen sen nimen mistä itse tykkää, mutta silti harmittaa... En oikein osaa tähän nyt millään tavalla suhtautua. Tuntuu vain,e ttä ystäväni olisi "ryöstänyt" keksimäni nimen... Sille ei nyt voi mitään.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet nimennyt lapsesi makkaran mukaan? Aurelia-makkara, namskista vaan....

Myydäänköhän sitä muuten vielä? oli aikanaan semmosta, siinä oli homejuustoa.

Vierailija
22/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siitä nyt pitäisi hermostua? Eivät lapset varmaan isompana jatkuvasti yhdessä ole, joten mitä haittaakaan samannimisyydestä olisi?

Kaverihan on selvästi ihastunut lapsesi nimeen, eikä koe, että sinä tai lapsesi "pilaatte nimen", vaan ihan päinvastoin. Joten kohteliasta se on.

Olenko tosiaan ainoa, joka ei ollenkaan tuollaisesta hermostuisi?

(ja huom., kenelläkään tutullani tai sukulaisellani ei ole samoja nimiä kuin omilla lapsillani, joten en puolustele itseäni)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eikös sinusta tunnu että on mukava että muutkin tykkäävät nimestä ja mitäs se haittaa! en sitten käsitä ollenkaan! laitan seuraavalle lapselle veljeni nimen kun on niin hyvä nimi ja veljeni on mielissään :) eikä minua haittaisi ollenkaan jos ystäväni laittaisi saman nimen kuin minun lapsellani on :)

Vierailija
24/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkään mitään nimeä ei voi omia, aina se joltain löytyy maailmassa, mutta että lähipiirissä annetaan sama, on aika naurettavaa sekä törkeää.

Tiedän yhdet serkukset, jotka saivat pojat 2kk säteellä. No toinen ehti kastaa lapsensa "mikoksi" niin toinen kastoi perässä kanssa "mikoksi". Varmasti tykkäsi "seuraaja" nimestä, mutta itse olisin vaihtanut jo päätetyn nimen jos serkkuni ehtisi sen eka antaa. Sitä en tiedä tiesikö tämä eka nimenantaja "seuraajan" miettivän juuri tätä nimeä. Mutta että suvussa on kaks samanikäistä "mikkoa", jotka asuvat lähes vierekkäin ja ovat tekemisissä siis aika paljon. Tässä uskon jotenki olevan kyse matkimisestakin, koska tämä "seuraaja" rakennuttu talon heti ku serkkukin näin teki, talot on muutaman sadan metrin päässä toisistaan. Jollekin voi tietysti tulla mieleen että ovat vaan läheisiä yms mutta tiedän nämä, eivät mitään bestiksiä.

Itse oon tilanteessa jossa mietin lapselleni kuumeisesti nimeä, ja minulle ei kelpaa mikään joka on jo suvussa tai lähipiirissä! Yhdenkin nimen jota halusin, kuulin että jos äitini kummityttö saa lapsen niin antaa sen, niin en voi käyttää sitä nimeä, vaikka itse ehtisin sen ekana antamaan.

Vierailija
25/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoit perheelle, kun kuulit nimestä? Meinaan että varmasti tunnistavat itsensä, jos sattuvat lukemaan palstaa.

Vierailija
26/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä siitä, ettei ole kiva jos ihan lähipiirissä on kaksi samannimistä lasta. Jos taas on kyse vähän kaukaisemmasta ystävästä, niin asia ei mielestäni haittaa. Miten usein nämä kaimat tulisivat tapaamaan toisiaan? Missä menee mielestänne lähipiirin raja nimiasiassa? Tuttapiirissäni on paljon lapsia ja tuntuu, että kaikki kivat nimet on jo varattu jonkun tutun tai puolitutun lapselle. Mietteissäni olen päätynyt siihen, että sisarusten perheiden ja n.10 läheisimmän ystävän/tuttavan lasten nimiä en ikinä antaisi omille lapsilleni. Sen sijaan esim. työkaverin tai kaukaisemman ystävän lapsen nimi voisi olla mahdollinen, sillä lapset eivät olisi tekemisissä keskenään.

Vierailija
27/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päättäneet nimen jo kauan ennen teitä? nimi on kumminkin wanha ( minusta ei niin kaunis kylläkään) Joten hyvinkin on voinut olla jollain esimammalla kyseinen nimi ja halunneet laittaa sen myös. Mulla ja mun serkulla on pojilla sama nimi ja poikien mun poika on 8 ja serkkuni 3. eikä minua haittaa vaikka sama nimi onkin, minua ei haittaa edes se, että siskoni tyttö laittoi koiralleen meidän kuopuksen nimen, kysyi kyllä lupaa. Kaikesta ihmiset jaksaa monkua, No toisaalta olkaa iloisa, että ongelmanne ovat noin pieniä.

Vierailija
28/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen serkulle tuli nimi jota itse olin haaveillut (Miska). Kun omani puolivuotta myöhemmin syntyi niin ei kuitenkaan käynyt mielessäkään, että olisi sama annettu. Kyllä nimiä riittää, vaikka asia aikanaan hiukan harmittikin.

Vierailija
29/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ystäväni" ilmoitti että odottamansa lapsi saa nimekseen ****. Olin siitä aiemmin kertonut että jos saamme pojan se tulisi meidän lapsemme nimeksi.

Ajattelin vain mielessäni, että onpa ärsyttävä temppu. Miehenikin sanoi mulle jälkeenpäin että kuinkas se noin kävi.. Oli ollut paikalla kun olin nimestä puhunut silloin vuosi sitten ja kuinka kaveri oli sitä niin kehunut.

Sanokaa mitä sanotte mutta jotenkin se vihlaisi. ;)

Vierailija
30/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä makkarakommentin laittanut. Se on Aurella, ei Aurelia.

Aivan eri nimi!

Kerropa omien lastesi nimet niin katsotaan miten ne voisi haukkua.

Vierailija
31/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

= korvameduusa= jellyfish. Kaunis nimi silti.

Vierailija
32/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön nimi (hatusta vedetty) on "Lilja Milja" ja vuosi sen jälkeen tytön serkku sai saman nimen, siis "Lilja Milja" ja selityksenä oli, että kun se on niin nätti nimi.

Erikoiselta tuntui/tuntuu, vaikkei nimiä omistaisikaan :)

Vierailija
33/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista kutsua häntä kovaan ääneen KAKKOS-Aureliaksi!

Siinä pieni näpäytys vanhemmille. Erittäin mautonta varastaa noinkin harvinainen nimi.Jos olisi kyseessä esim Milla tai Minttu tai Aada, tai joku muu lähiönimi, niin ei ehkä voisi hermostua, mutta tuossa tapauksessa varmaan suutahtaisin niin etten haluaisi enää olla kaveri!

Varsinkin esikoisen nimi on elämää suurempi asia.

Ei sitä kavereilta varastella,vaan etsitään itse SOPIVA nimi OMALLE pienokaiselle!!!piste ja aamen!

Vierailija
34/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimihaaveista. Ikinä älkää ääneen kavereille kertoko, mikä on se teidän haavenimi tytölle tai pojalle. Aika usein käy niin, että se jää ajatuksena kytemään myös sinne kaverin päähän, ja jos sinne tulee lapsia ensin, voi nimikin tulla sinne käyttöön.

Vierailija
35/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ap:n kaveri mitään sille mahda, jos nimi tuntuu hyvältä. Vai pitäisikö jättää käyttämättä kaikki nimet, joita on ystävillä ja sukulaisilla.

No siitä nimen hyvyydestä sitten voidaankin olla monta mieltä. Mutta makuasioista ei voi kiistellä.

Vierailija
36/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain suomalainen kateellinen akka voi tehdä noin!

Missä muualla tahansa kaikki tajuavat ettei tuo ole hyvän maun mukaista napata nimeä hyvältä kaverilta.

Tod. white trash/kateellisen/narsistin/vittumaisen akan toimintaa!"!!

VARO ap, jos kaverisi liitto ei kestä vauvan saamista-hän tulee ja varastaa myös miehesi- ja selityksenä on että ei ole hänen vikansa kun teillä meni jo huonosti.

Vierailija
37/37 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ylipäänsä hassua antaa nimi lähipiiristä, jos siihen ei kuitenkaan sisälly sitä merkitystä, että haluaa nimetä lapsen nimeomaan tämän rakkaan mukaan. Siis voisin nimetä lapseni vaikkapa rakkaan mummoni mukaan, mutta en vaikkapa serkkuni, koska serkku ei ole mitenkään erityisen rakas muiden sukulaisten joukossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi